CTA jelentése és használata + gyakorlatban működő példák

Szerző:

CTA jelentése

A CTA az angol call to action kifejezés rövidítése, amit magyarul cselekvésre való felhívásnak szoktak fordítani. 

Ez általában a gyakorlatban egy gombot vagy linket jelent, amivel az a cél, hogy a látogatót valamilyen cselekvésre rávegyük. Ilyen cselekvés lehet egy honlap meglátogatása, regisztráció, vásárlás vagy éppen az email feliratkozás is. 

A CTA kiemelten fontos és sokban hozzájárul ahhoz, hogy a konverziód igazán jó legyen.

Hol használhatsz CTA-t?

Az online marketing számtalan helyen lehet CTA-kat használni. 

Valójában a cél az lenne, hogy minden marketing tevékenységednek és ott minden elemnek legyen egy egyértelmű célja, amivel cselekvésre bírod a célcsoportod. 

Így CTA-kat használhatsz:

  • a weboldaladon, hogy email lista feliratkozásra, vagy vásárlásra ösztönözd a látogatókat,
  • az emaileidben, hogy rávedd a feliratkozókat, hogy ellátogassanak egy landing oldalra vagy mondjuk válaszoljanak a kérdésedre,
  • a közösségi tartalmaidban, ahol ösztönözheted a követőid, hogy elmentsék vagy megosszák a tartalmad vagy éppen ellátogassanak a profilodra,
  • a cikkeidben, hogy ösztönözd a kommenteket, a cikk megosztását vagy akár promózd egy szolgáltatásod.

CTA gomb példák

Most jöjjön néhány példa a különböző célokra:

Vásárlás ösztönzés

  • vásárlás
  • kosárba vele
  • megveszem a [ajánlat neve]
  • ez kell nekem
  • kérem a [ajánlat neve], pl. kérem a Pro csomagot
  • szeretnék [ajánlatból származó előny], pl. szeretnék több profitot

vásárlás CTA példa

Feliratkozás ösztönzés

  • iratkozz fel
  • csatlakozz a belső körhöz
  • kérem a hasznos tippeket

email lista feliratkozás CTA példa

Hasznos anyag letöltés

  • letöltöm
  • kérem a [hasznos anyag neve]
  • szeretnék [hasznos anyag előnye]

csali letöltés CTA példák

ha pedig még több inspirációra van szükséged, akkor ebből a cikkből biztosan találsz olyat ami ötletet ad.

Milyen a jó CTA?

Számos stratégiát alkalmazhatsz a hatékony CTA-k létrehozására:

  • Jó design: A legjobb cselekvésre való felhívásoknak meg kell ragadniuk a látogató figyelmét, ezért az oldal vagy az e-mail színével kontrasztos, élénk színű gombot használj.
  • Láthatóság: Hamar jelen van a szövegben, mondjuk a weboldal elején vagy a poszt első mondatában. Ezen felül a weboldalon a betűméret legyen elég nagy ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet, vagy ha közösségi média posztról beszélünk pl. legyen emojival kiemelve.
  • Egyértelmű haszon: A CTA szövegéből egyértelműen derüljön ki a hasznon, amit a célcsoport a cselekvés befejezése után kap (pl. kérem az exkluzív tippeket)
  • Cselekvésre felhívó szöveg: Aktivitásra szólítson fel és vagy egyes szám első személyben (pl. kosárba teszem) VAGY egyes szám második személyben (pl. iratkozz fel) legyen megfogalmazva
  • Rövid és tömör: Legyen rövid és egyértelmű, ne körmondatokból álljon, hanem maximum öt-hét szóból.
  • Sürgősségérzet: A sürgősségérzet kialakítása, például egy korlátozott ideig érvényes ajánlattal segíthet átlendíteni a halogatókat.

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Kapcsolódó cikkek:

marketing mix
Marketing Mix Gyorstalpaló: 4P, 7P és használatuk

A marketing mix az egyik legismertebb marketing fogalom. De mi is valójában a marketing mix és hogyan használható a mindennapi marketing stratégiában?

marketing stratégia
Marketing stratégia összeállítása lépésről lépésre + letölthető minta

A megfelelő marketing stratégia elengedhetetlen része minden vállalkozás életének. A cikkből megtudod, hogyan állíts össze egy jó és gyakorlati stratégiát.

céges weboldalak
A céges weboldalak 12 legfontosabb eleme

A profi céges weboldal ma már szinte elvárás minden vállalkozás számára. Ebben a cikkben megosztunk 12 tippet, hogy mitől lesz igazán ütős a céges weboldalunk.

Send this to a friend