A céges weboldalak 12 legfontosabb eleme

Szerző: | dec 2, 2019 | marketing

A címből egyértelműen kiderül, hogy cikkemben mivel is fogok foglalkozni: egy weboldal alapvető vagyis legfontosabb elemeivel. Mivel napjainkban már nem elegendő az, hogy egy honlap egy egyszerű és korrekt leírást tartalmazzon a vállalkozásról, ezért fontos minél tökéletesebb és felhasználóbarátabb céges weboldalt létrehozni.

Manapság már nagyon ritka, hogy egy vállalkozás sikeresen működjön egy jól felépített és hatásos honlap nélkül. Az átgondolatlanul felépített és összecsapott weboldalakkal értékes időt és pénzt veszítenek a vállalkozások. Ennek elkerülésére összeírtam azokat az elemeket, amelyek véleményem szerint kötelezőek minden weboldal esetében.

1. Jól meghatározott cél

Egy weboldalt létrehozni és hatékonyan működtetni csa előre felállított célok alapján lehet. Első lépésként készíts egy listát arról, hogy mi az, amit elvársz a honlapodtól. Hogyan szeretnéd, hogy kinézzen, milyen funkciói legyenek, pontosan miért van szükséged a weboldalra; és ami a legfontosabb milyen eredményeket vársz el az internetes jelenlétedtől és magától a weboldaltól?

A céljaid pontos meghatározása nélkül, a jövőbeli eredményeket sem tudod majd értékelni. Ráadásul ezektől a céloktól függ a weboldalad neve, címe és logója is.

2. Átlátható navigáció és weboldal felépítés

A könnyen áttekinthető navigációból kifolyólag a látogatóid hamar megtalálják az általuk keresett információkat. Ráadásul a jól felépített navigáció nem csak a felhasználóknak, hanem a keresőmotoroknak is megkönnyíti a honlapod könnyű indexelését.

Egy jól felépített üzleti weboldal összes fontos aloldala közvetlenül elérhető a főoldalról, és egyetlen aloldal sem helyezkedhet el két kattintásnál távolabb az üdvözlő oldaltól.

3. Meggyőző főoldal

A mai felgyorsult világban, amikor a legtöbben már mobilkészülékről interneteznek, a weboldaladnak képesnek kell „megfogni” a látogatóidat az első 10 másodperc alatt. Ez a 10 másodperc szinte a legértékesebb idő, mivel a látogatók közel 90% – a, ennyi idő alatt azonnali döntést hoz a honlapról, hogy érdemes-e tovább böngésznie. Egy hatékony céges weboldal nem hagy teret a találgatásoknak, egyértelműen tudatja a weboldal tartalmát a látogatóival amint megérkeznek.

Kiemelten fontos a logó, a vállalkozás üzenete és a weboldalon található első bekezdés, mert ez alapján döntenek a felhasználók arról, hogy elmennek, vagy tovább böngésznek a weboldalon.

4. Jól látható és egyértelmű cselekvésre ösztönzés (CTA)

Mit szeretnél, mit csináljanak a látogatóid? A kívánt cselekvésnek egyértelműnek kell lennie a látogatódnak is. Sok esetben a cselekvésre ösztönzés magában foglalja valamilyen termék, vagy szolgáltatás megvásárlását, de elterjedt a kapcsolatfelvételre és ajánlatkérésre ösztönzés is. Feltételezzük, hogy a látogatóid érdeklődnek az általad nyújtott szolgáltatások iránt, ezért elengedhetetlen, hogy minél könnyebb legyen érdeklődőből, ügyféllé válniuk.

A cselekvésre ösztönzést úgy kell megtervezni, hogy a látogatók minél több információt kapjanak a vállalat termékéről vagy szolgáltatásáról, és még akkor is igénybe vegyék a vállalkozás szolgáltatásait, ha az elején bizonytalanok voltak.

Egy tapasztal webdizájner minden esetben elérhetővé tesz mind a fej-, mind a láblécben gyorslinkeket, melyek segítségével azonnal cselekedhet a látogató. A cselekvésre ösztönző gombnak ki kell emelkednie a weboldalból, ezért általában a weboldal többi részétől elüt a színe és mérete is.

5. Mobilbarát

Napjainkban az internetezők közel 60%-a valamilyen mobileszközről éri el a weboldalakat. Ezért elengedhetetlen, hogy a céges weboldalad minden képernyőméretben tökéletesen és használhatóan jelenjen meg! Sőt, sok esetben már a hangsúly a mobilverzión van.

A legjobb, ha a weboldal már eleve reszponzív dizájnnal készül, aminek hála a weboldal minden képernyőn szépen fog megjelenni, így a vállalkozás nem veszít ügyfeleket.

A keresőmotorok, mint a Google, ellenőrzik a weboldalak mobilbarát jellegét is, és azok a honlapok, melyek nem felelnek meg ennek a kritériumnak, hátrébbsorolódnak a Google keresések között!

6. „Rólunk” aloldal

Sokaknak talán idejétmúltnak tűnik, de a „Rólunk” aloldal nagyon fontos eleme egy céges weboldalnak. Ezen az oldalon a vállalkozás bemutathatja önmagát és dolgozóit a látogatóknak. A legjobb, ha fényképek is találhatók mind a cégről, mind a munkavállalóiról, ezáltal a nő látogatók bizalma a vállalkozással szemben. 

A Rólunk aloldal ad lehetőséget arra is, hogy az érdeklődő lássa, hús-vér emberek vannak a cég mögött, nem holmi virtuális szolgáltatással áll kapcsolatban. Ez nagy mértékben növeli a bizalmat.

7. Tartalom

Nem tévedünk akkor, ha kijelentjük, hogy a weboldalon található tartalom határozza meg a weboldal sikerességét. A jól megírt és információban gazdag, vagyis kiváló tartalomnak nincsen alternatívája, nem lehet semmivel helyettesíteni. A tartalom nélkül minden forgalmat generáló marketingtevékenység el fog bukni, mivel csak a jó minőségű tartalom segítségével szerezhetsz új ügyfeleket.

Ha még nincs blogod, akkor a hatékonya tartalom marketing irányába ez legyen az első lépésed.

8. Kiváló vizuális tervezés

A tartalomhoz hasonlóan alapvető dolog, hogy a weboldalnak nem csak informatívnak, hanem egyben szépnek is kell lennie. Az esztétikum sok esetben jobban hat a látogatókra, mint a weboldalon található tartalom; ráadásul legyen akármennyire is tökéletes a weboldal tartalma, ha a weboldal csúnya akkor el sem jutnak az olvasásig. A kreatív webes elemek segítik a cselekvésre ösztönzést is.

9. Megfelelő tartalomkezelő háttér (CMS)

A céges weboldalak használhatósága nagyban függ a weboldal mögött álló tartalomkezelő rendszertől (CMS), különösen igaz ez a webshopokra. Sok függ attól, hogy a CMS képes-e kezelni az adott weboldal forgalmát, megfelelő sebességet biztosít-e akkor, amikor a legtöbb látogató van az oldalon. Emellett az is meghatározó, hogy mennyire „keresőbarát” az adott tartalomkezelő rendszer, ezzel biztosítva a keresőoldalakon, mint a Google, a megfelelő helyezéseket a felhasználói keresések között.

Az a platform melyre a weblap épül, óriási hatással van használhatóságra, a teljesítményre és arra is, hogy mennyire könnyen frissíthető a weboldal tartalma. Mikor tartalomkezelő rendszert választasz, vedd figyelembe az alábbi szempontokat:

  • Egyszerű tartalom létrehozás és feltöltés, bármely eszközről
  • Széles támogatottság
  • Keresőoptimalizálhatóság (SEO)
  • Biztonság
  • Betöltési sebesség

10. Konverziókövetés

Fontos, hogy a weboldalon nyomon tudd követni a látogatóidat, ezáltal betekintést kapsz abba, hogyan is viselkednek a weboldaladon. A konverziók nyomon követésével ráadásul pontosan megtudhatod, hogy mennyire sikeres a marketing tevékenységed, és mennyibe került egy konverziód.

11. Intelligens marketing stratégia

A céges weboldal megtervezése és elindítása önmagában sokszor nem elegendő a céljaid eléréséhez. A céges weboldal sikere több, mint az egyszerű online jelenlét. A célok eléréséhez már számos online marketing eszköz és technika rendelkezésre áll, a fizetett hirdetésen keresztül, a keresőoptimalizáláson át, az email marketingig. Céljaidtól függően ki kell választanod a legmegfelelőbb marketing stratégiát, mely a leghatékonyabban segít elérni azokat.

12. Naprakész

Nem túl bizalomgerjesztő a látogatóid felé, ha az oldalon kattint és nem történik semmi, mert a linkek már nem élnek. Az sem jó jel, ha a legutolsó bejegyzés ami az oldalon van, több mint egy éves.

Ezért folyamatosan ellenőrizned kell a céges weboldaladat, hogy minden link élő legyen és a tartalom is rendszeres időközönként frissüljön.

Send this to a friend