CTA jelentése
A CTA az angol call to action kifejezés rövidítése, amit magyarul cselekvésre való felhívásnak szoktak fordítani.
Ez általában a gyakorlatban egy gombot vagy linket jelent, amivel az a cél, hogy a látogatót valamilyen cselekvésre rávegyük. Ilyen cselekvés lehet egy honlap meglátogatása, regisztráció, vásárlás vagy éppen az email feliratkozás is.
A CTA kiemelten fontos és sokban hozzájárul ahhoz, hogy a konverziód igazán jó legyen.
Hol használhatsz CTA-t?
Az online marketing számtalan helyen lehet CTA-kat használni.
Valójában a cél az lenne, hogy minden marketing tevékenységednek és ott minden elemnek legyen egy egyértelmű célja, amivel cselekvésre bírod a célcsoportod.
Így CTA-kat használhatsz:
- a weboldaladon, hogy email lista feliratkozásra, vagy vásárlásra ösztönözd a látogatókat,
- az emaileidben, hogy rávedd a feliratkozókat, hogy ellátogassanak egy landing oldalra vagy mondjuk válaszoljanak a kérdésedre,
- a közösségi tartalmaidban, ahol ösztönözheted a követőid, hogy elmentsék vagy megosszák a tartalmad vagy éppen ellátogassanak a profilodra,
- a cikkeidben, hogy ösztönözd a kommenteket, a cikk megosztását vagy akár promózd egy szolgáltatásod.
CTA gomb példák
Most jöjjön néhány példa a különböző célokra:
Vásárlás ösztönzés
- vásárlás
- kosárba vele
- megveszem a [ajánlat neve]
- ez kell nekem
- kérem a [ajánlat neve], pl. kérem a Pro csomagot
- szeretnék [ajánlatból származó előny], pl. szeretnék több profitot
Feliratkozás ösztönzés
- iratkozz fel
- csatlakozz a belső körhöz
- kérem a hasznos tippeket
Hasznos anyag letöltés
- letöltöm
- kérem a [hasznos anyag neve]
- szeretnék [hasznos anyag előnye]
ha pedig még több inspirációra van szükséged, akkor ebből a cikkből biztosan találsz olyat ami ötletet ad.
Milyen a jó CTA?
Számos stratégiát alkalmazhatsz a hatékony CTA-k létrehozására:
- Jó design: A legjobb cselekvésre való felhívásoknak meg kell ragadniuk a látogató figyelmét, ezért az oldal vagy az e-mail színével kontrasztos, élénk színű gombot használj.
- Láthatóság: Hamar jelen van a szövegben, mondjuk a weboldal elején vagy a poszt első mondatában. Ezen felül a weboldalon a betűméret legyen elég nagy ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet, vagy ha közösségi média posztról beszélünk pl. legyen emojival kiemelve.
- Egyértelmű haszon: A CTA szövegéből egyértelműen derüljön ki a hasznon, amit a célcsoport a cselekvés befejezése után kap (pl. kérem az exkluzív tippeket)
- Cselekvésre felhívó szöveg: Aktivitásra szólítson fel és vagy egyes szám első személyben (pl. kosárba teszem) VAGY egyes szám második személyben (pl. iratkozz fel) legyen megfogalmazva
- Rövid és tömör: Legyen rövid és egyértelmű, ne körmondatokból álljon, hanem maximum öt-hét szóból.
- Sürgősségérzet: A sürgősségérzet kialakítása, például egy korlátozott ideig érvényes ajánlattal segíthet átlendíteni a halogatókat.