USP jelentése: Így emeld ki a vállalkozásod a tömegből

Szerző:

Ha szakértőként szeretnél sikeres vállalkozást, akkor nem csak a szaktudásod, hanem az egyediséged megmutatására is érdemes fókuszálnod. Az egyediség azonban nem csak a személyiségedben, hanem a vállalkozásodban is megmutatkozhat.

És hogy ezt hogyan érdemes megmutatni a potenciális ügyfeleknek?

Az USP, vagyis Unique Selling Proposition lehet a kulcs.

A cikkemben bemutatom, hogy mi:

  • is az USP jelentése,
  • hogyan lehet létrehozni egy hatékony USP-t, és
  • hogy miért fontos a szakértők vállalkozásában.

Olvass tovább, és fedezd fel, hogyan lehet az USP segítségével kitűnni a versenytársaid közül!

A USP jelentése

A USP (Unique Selling Proposition) az egyedi terméktulajdonság, az egyediséged, az esszenciád megfogalmazása. Ez írja le miben vagy jobb, másabb vagy egyedibb, mint a versenytársaid.

Ez lesz az, amiatt az ügyfeleid téged választanak a konkurensek helyett. Ez lesz a marketing stratégiád ékköve.

Egy erős, egyedi értékesítési előny segíthet abban, hogy bevonzz és megtarts ügyfeleket, és csökkentsd az ügyfél lemorzsolódást.

 

Milyen az ütős Unique Selling Proposition?

Igazán jó USP-re találni nem mindig a legegyszerűbb feladat, de remélem ezek a támpontok segítenek megérteni mitől lesz igazán emlékezetes és megragadó egy unique selling proposition

Egyedi és megkülönböztető

A USP olyan tulajdonság vagy előny, amit mások nem kínálnak, amivel kitűnhetsz a versenytársak közül.

Példa: Egy fodrász USP-je lehet, hogy csakis natúr termékeket használ a kezelés során.

Az ügyfélre és értékre fókuszál

A USP kiemeli az ügyfél szükségleteit, hogy hogyan szolgálod ki azokat és hogy milyen értéket nyújtasz az ügyfelek számára.

Példa: A natúr hajfestés, amitől a hajad nemhogy roncsolódik, de még egészségesebb is lesz.

Az érzelmekre hat

A USP érzelmi reakciókat vált ki az ügyfelekből, és segít emlékezetessé és vonzóvá tenni az ajánlatot.

Példa: „A natúr hajfestés, amitől egészségesebb és élettelibb lesz a hajad, hogy a belső szépséged kívül is ugyanolyan fényesen ragyogjon”

Könnyen kommunikálható

A USP egyszerű, könnyen érthető és megjegyezhető, hogy hatékonyan kommunikálhass az ügyfelek felé.

Példa: „Natúr hajfestés a ragyogó, egészséges és életteli hajért. Az álmaid hajszínéért végre nem kell kompromisszumot kötnöd.”

Mi nem USP?

Sok kavar szokott lenni akörül, hogy mit vesznek USP-nek a vállalkozások.

Hogy ebben segítsek, most megnézzük mi NEM USP.

A USP nem a cég szlogenje.

Használhatod szlogenként is, de nem mindig ugyanaz a kettő.

A USP nem a weboldalad címe.

Itt is szerepelhet, de a USP olyan amit a márkád teljes mellszélességgel képvisel, nem csak egy figyelemfelkeltő szöveg.

A USP nem marketing ajánlat.

Az ingyenes szállítás vagy 25 százalékos kedvezmény, nem USP-k, már csak azért sem mert bárki adhat 25% kedvezményt.

Szuper USP példák

Az unique selling proposition-t a legjobban példákon keresztül lehet megérteni. Ezért hoztam néhány céget, akiknek sikerült elég jól megfogniuk, miben egyediek.

Convertkit – A kreatívok email platformja

A Convertkit USP-je brutál ütős.

A USP:

“A kreatív marketing platform a podcastednek. (A kinek egyébként mindig változik).

A ConvertKit a legjobb választás kreatívoknak, hogy könnyen növeljék és monetizálják a közönségüket.”

Tökéletes.

Pontosan megtudod belőle kinek és miért lesz jó ha őket választják.

ConvertKit USP jelentése

Mailerlite – Email marketing könnyedén

A Mailerlite (egyik) USP-je, hogy mindent a lehető legegyszerűbben tartanak.

Innen jön egyébként a nevükbe a lite rész:

Mailerlite USP

A kifejezetten ezt a USP-t kommunikáló oldalukon ezt írják:

“A szótár szerint a „Lite” azt jelenti, hogy „egyszerűbb vagy kevésbé kihívást jelentő verziója valaminek”. Mi az ügyfélbarát megközelítésben hiszünk, ami megszünteti a feleslege bonyolultságot, miközben profi funkciókat kínál.

A MailerLite-nál mindent úgy tervezünk, hogy intuitív megoldást adjunk a bonyolult feladatokra.”

Ezzel nagyon jól megfogják azt amiben erősek: ők egy könnyen és intuitíven használható, haladó funkciókat kínáló email küldő szoftver.

Patch

A Patch egy vállalat, aminek a célja, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a kertészkedés örömét. Növényeket ajánlanak, szereznek be és szállítanak az ügyfelek otthonába, és tippeket adnak a növények gondozásához.

Az alapítók küzdelméből született, hogy a) megtalálja a megfelelő növényeket az otthonába, és b) életben tartsa őket.

A vállalat USP-je ezeket a küzdelmeket és az erre adott megoldásukat kommunikálja:

A Patch segít felfedezni a legjobb növényeket a helyedre, házhoz szállítja őket, és segít gondozni őket.”

Miért szuper USP? Mert egyszerűen és érthetően mutatja meg mit kapsz tőlük. Nemcsak egy növényt vehetsz, mint minden más kertészetben, de abban is segítenek, hogy életben maradjon ez a növény.

Ez azt mutatja, hogy ha az üzleti modelled egy piaci rést tölt be, a USP-d lehet olyan egyszerű, mint az ajánlatod magyarázata.

Áss le a vállalkozásod gyökereihez. Miért alapítottad a vállalkozásod? Az ok simán lehet a USP-d.

Ha még több példát olvasnál akkor ezeket ajánlom:

Unique Selling Proposition Examples That Attract Millions

Unique Selling Proposition Examples: 21 Brands That Get USP Right

Hogyan alkosd meg a USP-det?

Kérdezd meg az ügyfeleidet mi a különlegességed

A legjobb amit tehetsz, ha megkérdezed a korábbi és jelenlegi ügyfeleidet, hogy mi a szuperképességed, miért választottak téged, miben vagy jobb szerintük, mint a versenytársak.

Ettől reálisabb és validabb képet nem is nagyon kaphatsz máshogy magadról.

Írj össze mindent amiben egyedi vagy

Készítsd el a márkád és az ajánlataid lehetséges megkülönböztető jellemzőinek listáját.

Légyel nagyon konkrét.

A sikeres ajánlatok és meggyőző marketing üzenetek pontosságra építenek – olyan problémákat oldanak meg, amiket az ügyfelek a saját szavaikkal fogalmaznak meg.

🔥 Fontos, az egyediséged nem csak a szolgáltatásodból eredhet. A személyiséged, az hogy hogyan gondolkozol, főleg szakértőként és kreatívként sokszor elég hogy megkülönböztessen, ha ezeket megfelelően kommunikálod.

Tudd meg mi a fontos a közönségednek

A nap végén az az egyedi tulajdonság lesz a legjobb, ami érdekli a célközönséged.

Például a Mailerlite esetében az intuitív használat azért lehet USP, mert sok email küldőt bonyolult használni, amit az emberek utálnak.

Vagyis valamilyen formában utána kell járnod mi a fontos nekik.

Ezt megteheted kérdőívekkel, interjúkkal, rövid beszélgetésekkel vagy egy kis internet kutakodással.

Vedd szemügyre a versenytársaid

Ahhoz, hogy lásd hogyan lehetsz más, tudnod kell mások mit csinálnak.

Ehhez pedig a legegyszerűbb út a versenytárs elemzés.

Vedd sorra a közvetlen és közvetett versenytársaidat és vizsgáld meg:

  • kihez, kikhez szólnak
  • mit ajánlanak nekik
  • mivel különböztetik meg magukat a piacon (ha megkülönböztetik)
  • mi az amit nem csinálnak, amit esetleg az ügyfelek hiányolnak, mi az amit te máshogyan tudnál csinálni

Írj USP-ket és teszteld őket

Nem biztos, hogy elsőre megtalálod a tökéletes USP-t.

És ez nem baj.

A legjobb amit tehetsz, hogy a különböző USP-ket egy kisebb csoporton teszteled, majd a visszajelzések alapján folyamatosan megmutatod nagyobb célközönségnek is.

Például először csak az email listádra küldöd ki és megszavaztatod a feliratkozókkal a lehetőségeket.

Aztán kiteszed a weboldaladra és figyeled a reakciókat.

Másik út, hogy hirdetésekkel teszteled a különböző lehetőségeket és a legjobb eredményt elért UPS-t használod fel a kommunikációdban.

USP – Gyakran ismételt kérdések

Hogyan segíti a USP a vállalkozásomat?

A USP segít kitűnni a versenytársak közül. A segítségével kommunikálhatod, hogy mitől vagy különleges, miben vagy jobb mint ők.

Mi lehet USP?

Az USP lehet minőség, innovációs megoldás, személyre szabottság, kényelem, extra érték, gyorsaság.

Hogyan határozhatom meg a vállalkozásom USP-jét?

Gondold végig az összes olyan tulajdonságod és a szolgáltatásod jellemzőit, értékeit, és tulajdonságai amik eltérhetnek a többi vállalkozástól. Mi az amiben jobb vagy? Mi az amit máshogy csinálsz? Mi az amiért mindig megdicsérnek az ügyfelek?

Milyen más módszerekkel találhatom meg a USP-met?

Kérdezz! Kérdezd meg ügyfeleid, az alvállalkozóid, a partnereid hogy ők mitől látják különlegesnek a vállalkozásod és téged.

Hogyan lehet hatékonyan kommunikálni a USP-t?

A USP-t kommunikáld a marketing anyagaidban, a honlapodon, a szolgáltatásaid landingjén, az névjegykártyádon, tartalmaidban és a hirdetéseidben. A USP-t a lehető legvilágosabban kell megfogalmazni, hogy az ügyfelek könnyen megérthessék.

Útravaló

A USP jelentésének megértése és a USP-d megtalálása hatalmas lépés lesz a vállalkozásod és a marketinged számára.

Ezzel ugyanis olyan megkülönböztető elemet tehetsz a kommunikációdba, amivel figyelemfelkeltőbb, könnyen megjegyezhetőbb, vonzóbb és nehezebben utánozható leszel.

A végére két jó tanács a jól megalkotott USP-hez:

  1. A USP valamilyen egyedi innováció, minőség, kényelmi vagy gyorsasági faktor legyen, soha ne kedvezmény vagy akció.
  2. A USP legyen könnyen megérthető, megjegyezhető és vonzó az ügyfelek számára.

Ha ezekre a szempontokra figyelsz, sikeresen megalkothatod az USP-t és növelheted vállalkozásod sikerességét.

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Érdekelhet még:

marketing mix
Marketing Mix Gyorstalpaló: 4P, 7P és használatuk

A marketing mix az egyik legismertebb marketing fogalom. De mi is valójában a marketing mix és hogyan használható a mindennapi marketing stratégiában?

marketing stratégia
Marketing stratégia összeállítása lépésről lépésre + letölthető minta

A megfelelő marketing stratégia elengedhetetlen része minden vállalkozás életének. A cikkből megtudod, hogyan állíts össze egy jó és gyakorlati stratégiát.

céges weboldalak
A céges weboldalak 12 legfontosabb eleme

A profi céges weboldal ma már szinte elvárás minden vállalkozás számára. Ebben a cikkben megosztunk 12 tippet, hogy mitől lesz igazán ütős a céges weboldalunk.

Send this to a friend