Marketing tippek: 9 változtatás az azonnal jobb marketingért

Szerző:

A marketing bonyolult ezt aláírom. 

Szerteágazó és az alterületek még további alterületekre bomlanak.

A haszontalan marketing tippekkel pedig Dunát lehetne rekeszteni.

Sokat gondolkoztam, hogyan tudnék úgy marketing tippeket adni, hogy az tényleg szinte azonnal javítson a marketinged minőségén, anélkül, hogy extra szoftverekre kéne előfizetned vagy teljesen ki kéne tanulnod egy új marketing területet..

Most úgy érzem ezzel a cikkel és 9 marketing tippel sikerült.

Marketing tippek és tanácsok

1. Fókuszálj az eredményre a termék helyett

A célcsoportodat nem az érdekli, hogy milyen szuper tulajdonságai vannak a termékednek, vagy hogy mit tartalmaz a szolgáltatáscsomag.

Arra fogják felkapni a fejüket, hogy mit nyernek, ha valami mellett döntenek.

Ennek az Apple igazi nagymestere. Az első ipod kommunikációja mára már klasszikus:

marketing tipp ipod

De ma is ugyanolyan jól csinálja az új termékek  bemutatóját:

marketing tipp - iphone

A legszebb az, hogy ezt nemcsak az ajánlatnál lehet használni, hanem minden területen. 

  • Email tárgyakban
  • Csali elnevezésnél
  • email lista feliratkozásnál
  • hirdetések szövegében

Vegyük például hírlevél feliratkozás űrlap szövegét. Mondjuk egy okosotthon webshopnál.

“Iratkozz fel a hírlevélre és értesülj elsőként a legfrissebb ajánlatokról.”

Kétlem, hogy sokan ráugranának erre.

De mondhatnád mondjuk ezt helyette:

“Csatlakozz a belső körhöz és tudd meg tippjeinkből hogyan lehet az otthonod a saját komornyikod.”

Teljesen más a hatás, pedig ugyanarról akarom meggyőzni: hogy iratkozzon fel a hírlevelemre.

Persze ez azt is jelenti, hogy küldesz is tippeket, de neked ezt biztosan nem kell hangsúlyoznom 😉 

Hogyan tudod ezt a saját vállalkozásodban alkalmazni?

Írj össze minden előnyt amit a vevőd nyer, a megoldásoddal: ajánlatoddal, csaliddal, hírleveleddel, stb.

Írj legalább 5 de inkább 10 verziót a címből (vagy akár a szövegből is.).

Válaszd ki a legütősebbet, vagy ha igazán profi akarsz lenni, akkor A/B teszteld a 2-3 legjobbat.

2. Te kattintanál?

Az alkotás hevében sokszor szemellenzővel vagy egy szűrőn keresztül látjuk az elkészült marketing anyagokat.

Sőt azt is sokszor látom, hogy annyira megkönnyebbülnek az emberek, hogy végre kész pl a csali, hogy elfelejtik megnézni, milyen az összhatás, milyen élményt ad a letöltés folyamata.

Pedig a legtöbbször ezen a ponton lehet az átlagosból kiváló marketing anyagot csinálni.

Hogyan csináld ezt a gyakorlatban?

Ha megvan egy csalid, akkor tedd félre pár órára, aztán vedd elő újra és kérdezd meg magadtól: Én letölteném? Megadnám ezért az email címem?

Vagy ugyanezt a hirdetéseddel: én rákattintanék erre?

Ha a válasz nem egy hangos “IGEN!” akkor még dolgozz rajta, hogy az legyen.

És ezt megcsinálhatod bármilyen marketing anyagoddal.

3. Beszélgess a közönségeddel

A technológia fejlődése miatt a vevők és eladók között távolság egyre nagyobb. Félre ne érts, a technológia szerintem szuper, de sok olyan vállalkozóval találkoztam, akik soha életükben nem beszéltek még egy vevőjükkel sem.

Pedig honnan tudnád mire van szükségük ha soha nem kérdezed meg?

Ha pedig nem tudod mit szeretnének, nem fogsz tudni igazán jó ajánlatot összerakni nekik. 

Úgyhogy lesz egy jó esetben közepes ajánlatod, amit persze nem tudod hogyan kommunikálj, mert nem tudod mivel lehet őket meggyőzni.

Nem hiszem, hogy a siker receptje így kezdődik.

Hogyan beszélgess?

Ha vannak ügyfeleid hívj el néhányat egy kötetlen ebédre. 

Ha nincsenek ügyfeleid, de vannak követőid, akkor írj nekik egy emailt és kérdezd meg miben segíthetsz nekik.

Ha követőid sincsenek akkor lépj be a csoportokba, ahol ott vannak és nézd meg miről beszélgetnek. Miket kérdeznek? Miben kérnek segítséget?

 

4. Gondolkozz rendszerben

A legtöbben ha marketingre gondolnak, akkor csatornákban és eszközökben agyalnak. 

Facebook hirdetésben, email marketingben, SEO-ban. Arra viszont nem gondolnak, hogy ezek a területek hogyan kapcsolódnak majd. Hogyan működnek együtt harmonikusan.

Az igazán hatékony marketing folyamatokra épül, ami a vevőd kezét fogja a találkozástól a vásárlásig és még tovább is.

Ilyen rendszert kell neked is felépítened.

Hogyan?

Gondold végig hogyan tudod felhívni magadra a vevők figyelmét?

Aztán hogyan tudsz közösséget építeni azokból akik már figyelnek rád?

Ha van egy közösség körülötted, hogyan nyered el valóban a bizalmukat? Hogyan leszel hiteles a szemükben?

Végül pedig, hogyan győzöd meg őket, hogy téged válasszanak?

5. Adj értéket

Már sok helyen hangoztattam, de azt hiszem fogom is még sok helyen.

Én az érték alapú marketingben hiszek.

Szerintem akkor lehet sikeres egy vállalkozás, ha sok embernek tud valódi értéket adni. Az ajánlatával, az oda vezető úton és még utána is.

Hogyan adj értéket?

Értéket akkor adsz, ha valakinek az életét valamilyen módon jobbá teszed.

Például segítesz neki megoldani egy problémát.

Vagy időt spórolsz neki. Pénzt spórolsz neki. 

Inspirálod vagy motiválod valamire.

Segítesz neki kikapcsolódni vagy pihenni.

Segíthetsz egy videóval, cikkel, letölthető anyaggal, de akár egy Facebook post is elég lehet.

Gondold végig, a fentiek közül te mivel tudnád jobbá tenni a vevőd életét, és tegyél meg érte egy dolgot a hónap végéig.

6. Adj még több értéket

Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy ez milyen fontos ÉS mekkora ereje van.

Ha értéket és minőséget adsz, akkor nem kell majd győzködnöd és saleselned, mert az emberek látják, hogy amit nyújtasz az igényes. Látták, hogy az ingyenes anyagaidba mennyi energiát teszel, amivel elnyered a bizalmukat. Tudják, hogy értesz a dolgodhoz, hiszen a korábbi anyagaiddal bizonyítottad a tudásod. 

Ez egy teljesen win-win helyzet. 

Hogyan adj még több értéket?

Van egy gyakorlat, amit kipróbálhatsz:

Képzeld el, hogy mit tartalmazna az ajánlatod, ha 5* szolgáltatás lenne mint a hotelekben. Milyen elemeket, szolgáltatásokat tartalmazna?

Most képzeld el milyen lenne ha 6* lenne?

És ha 7*?

Menj egészen 11* csillagig, akármilyen elrugaszkodott ötletek jönnek, csak írd fel őket.

Aztán nézd meg mi az, amit ebből meg tudsz valósítani és csináld meg.

7. Írj úgy ahogy beszélsz

Írásban automatikusan máshogy kommunikálunk, mint beszédben. Nem tudom, valahogy bekapcsol bennünk a rejtett arisztokrata és jön a modoros, kicsit mechanikusan megfogalmazott szöveg. 

Én is gyakran kapom ezen magam még a mai napig is. Nem is lenne ezzel nagy baj, mert például egy cikkben kell is választékosan írni. 

De egy landing oldalon vagy hirdetésben nem ez a jó irány.

Mivel nem regényeket írsz ezekben a szövegekben, a beszédhez közelebbi írás sokkal jobban megragadja a figyelmet, már csak azért is mert a szöveggel a beszélgetés érzetét keltheted. 

És hát ki ne szeretne beszélgetni?

Hogyan írj “beszélgetősebb” szöveget?

Olvasd fel hangosan bármit, amit megírsz. 

Ami pedig felolvasva idegennek vagy furának hangzik azt fogalmazd át. Mondd el hangosan úgy mintha valakinek mondanád. 

Garantálom, hogy teljesen más szavakat, más megfogalmazást használsz szóban, mint írásban.

8. Mutasd meg a személyiséged

Ha megmutatod a személyiséged több fronton javítod a marketinged.

Egyrészt egyedibb leszel, mert ugye nincs két egyforma ember. Ezzel önmagában jobban kitűnsz a tömegből.

Másrészt könnyebben tudsz kapcsolatot kialakítani a közönségeddel, mert nem egy arctalan márkával találkoznak, hanem egy hús-vér, létező, lélegző emberrel.

Harmadrészt azokkal a vevőkkel, akikkel hasonlít a személyiségetek gyorsan alakítasz ki mélyebb kapcsolatot, mert magára ismer benned. Mi emberek pedig önkéntelenül jobban kötődünk azokhoz, akik hasonlítanak ránk. 

Hogyan mutasd meg a személyiséged?

Legyél önmagad. Ha folyamatosan poénkodsz, dobj be vicceket a szövegeidben. Ha szereted az irodalmat idézz a landing oldaladon a kedvenc íróidtól. Utalj a kedvenc zenéidre vagy filmjeidre a kommunikációdban.

Én például gyakran hozom fel a Jóbarátok odaillő jeleneteit, mert imádom a sorozatot, évente 3x tuti végignézem.

Aki pedig szereti a Jóbarátokat a közönségemből mosollyal olvassa a levelem. És megszületik a kapcsolat.

Ebben nincs semmi megtévesztés, vagy átverés. Ez teljesen ugyanaz, mint amikor egy új barátot szerzel, csak itt virtuálisan építed ezt a kapcsolatot.

Emlékszel még az első tippnél az okosotthon webshop email feliratkozós példára?

Ez volt az:

“Csatlakozz a belső körhöz és tudd meg tippjeinkből hogyan lehet az otthonod a saját komornyikod.”

Ha beleviszem a személyiségem, akkor már így írnám meg:

“Csatlakozz a belső körhöz és tudd meg tippjeinkből, hogyan lehet otthonod a saját Jarvisod.”

Ha te is Vasember rajongó vagy mint én, most biztos mosolyogtál egyet 🙂 

9. Kösd be az alap pixeleket

A végére egy kicsit átmegyek technikaiba, de csak egy nagyon kicsit és csak azért mert ez nagyon fontos.

A marketingnek szerves része az analitika. Enélkül nem tudod, hogy amit csinálsz az megtérül-e. Sőt ha nem használsz mérő pixeleket, sok marketing eszközt nem is tudsz majd használni:

Facebook pixel nélkül, elbúcsúzhatsz a remarketing hirdetésektől és az email automatizmusok egy részétől.

Search Console pixel nélkül nem tudod javítani a SEO-dat.

Vagy Google Ads pixel nélkül nem lesznek display hirdetéseid.

Szóval mit is csinálj?

Kösd be az oldaladba az alapvető pixeleket amint tudod:

  • Google Analytics
  • GA4
  • Google Search Console
  • Google Ads
  • Facebook Pixel

Facebook-nál meg egy feladatod van: Ha megvan a pixel, hozd létre a legfontosabb célközönségeket, hogy a Facebook el tudja kezdeni feltölteni adatokkal. Ezek a: weboldal látogatók, az ajánlati oldalad látogatói, a TOP25 weboldal látogatók.

Útravaló a marketing tippekhez

Ezzel a marketing tippek végére is értünk.

Ahogy azt látod, nem konkrét eszközöket vagy csatornákat ajánlgattam, mert nincs olyan csatorna vagy megoldás, ami garantáltan mindenkinek működik. A jó marketing a jó gondolkodásmód elsajátítása.

Ha a marketingre kommunikáció és a kapcsolatteremtés eszközeként tekintesz, a vevőidről pedig nem felejted el, hogy emberek sokkal jobb eredményeket fogsz elérni, ezt garantálom.

Ha tetszett a cikk, akkor írj egy kommentet vagy oszd meg azzal akinek hasznos lehet Nekem ez tényleg hatalmas segítség. 🙂

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Érdekelhet még:

marketing mix
Marketing Mix Gyorstalpaló: 4P, 7P és használatuk

A marketing mix az egyik legismertebb marketing fogalom. De mi is valójában a marketing mix és hogyan használható a mindennapi marketing stratégiában?

marketing stratégia
Marketing stratégia összeállítása lépésről lépésre + letölthető minta

A megfelelő marketing stratégia elengedhetetlen része minden vállalkozás életének. A cikkből megtudod, hogyan állíts össze egy jó és gyakorlati stratégiát.

céges weboldalak
A céges weboldalak 12 legfontosabb eleme

A profi céges weboldal ma már szinte elvárás minden vállalkozás számára. Ebben a cikkben megosztunk 12 tippet, hogy mitől lesz igazán ütős a céges weboldalunk.

Send this to a friend