Keresési szándék: A kulcs a Google első oldalához

Szerző:

A legrosszabb hiba, amit a keresőoptimalizálásban elkövethetsz? Ha olyan tartalommal próbálsz rangsorolni, ami NEM felel meg a felhasználó keresési szándékának.

Ahogy a Google algoritmusa egyre okosabb és okosabb, annál jobban érti ki miért keres egy adott kifejezésre. 

Úgyhogy ha jól szeretnél szerepelni a keresőben, neked is meg kell értened mit szeretne a célcsoportod, amikor rákeres egy adott kulcsszóra.

Ebben a cikkben átvesszük:

  • Mi az a keresési szándék
  • Miért elengedhetetlen az első oldalas helyezéshez
  • Mi a 4 fő típusa
  • Hogyan azonosítsd a keresési szándékot

Vágjunk is bele.

Mi az a keresési szándék?

A keresési szándék a keresés mögött álló “miért”. 

Más szóval, megmutatja miért keresett az illető egy adott kulcsszóra:

Szeretne megtanulni valamit? 

Vásárolni szeretne? 

Esetleg egy adott weboldalt keres?

Miért fontos a keresési szándék?

Az évek során a Google folyamatosan azon dolgozott (és dogozik is jelenleg), hogy az algoritmusa képes legyen meghatározni az emberek keresési szándékát. 

A Google első számú célja, hogy az emberek a kereséseire a legrelevánsabb találatot adja.

Gondolj bele:

A Google is egy vállalkozás. Így a sikere azon múlik, mennyire elégedettek a felhasználói. A felhasználók pedig akkor lesznek a legboldogabbak, ha a lehető leggyorsabban megtalálják, amit keresnek.

Éppen ezért a Google olyan oldalakat fog rangsorolni, amik a legjobban kielégítik a keresett kifejezés mögött megbújó keresési szándékot. 

Ezért nem elég, ha egy tartalmat a kulcsszóra optimalizálsz.

Ha 2021-ben jól akarsz szerepelni a Google keresőjében, akkor a legrelevánsabb találatnak kell lenned a keresésre. Ennek egyik alappillére, hogy a tartalmaid kielégítik a keresési szándékot.

Például, hiába írsz egy frappáns útmutatót, arról, hogyan kell Nespresso kávégépet vásárolni, nem fogsz jól szerepelni a keresőben.  

Miért? 

Mert aki ezt a kulcsszót használja vásárolni szeretne és egy webshopot fog keresni.

A relevancia a SEO-siker alapja.

Ajánlott olvasmány: SEO vállalkozóknak: kisokos a sikeres keresőoptimalizáláshoz

A keresési szándék 4 típusa

A keresési szándéknak négy fő típusa létezik:

keresési szándék 4 típusa a seo-ban

Információs célú keresés

A felhasználó információt keres. 

Ez lehet egy egyszerű kérdés, mint például “ki norvég király?”. 

Vagy olyasmi, ami hosszabb és mélyebb választ igényel, mint például “hogyan működik a belsőégésű motor?”. 

Persze nem csak a kérdések lehetnek információs célú keresések.

Íme néhány példa az információs keresésekre:

“Budapest reptér útvonal”

“Michelle Obama”

“Wordpress telepítése”

“Almáskalács recept”

Fontos, hogy megértsd:

A Google elképesztően finomhangolt algoritmussal dolgozik.

Tudja például, hogy a “paradicsomszósz”-ra keresők valószínűleg nem a szósz előállítására vagy történetére kíváncsiak, hanem receptekre.

paradicsomszósz keresési szándék

Megérti, hogy a “Zebra” kulcsszóra keresők nem a gyalogátkelőre, hanem az állatra kíváncsiak. 

zebra keresési szándék

De még arra is fel van készülve, hogy tévedhet, így felajánlja a szerinte releváns alternatívákat.

Google alternatív keresési szándék

A Google még azt is felismeri, hogy egyes kulcsszavakhoz, mint például a “hogyan cseréljünk kereket”, hasznos ha videókat is megjelenít.

kerékcsere keresési szándék

Navigációs célú keresés

Ebben az esetben a felhasználó egy adott weboldalt keres. 

Tudja, hova akar eljutni, de vagy nem emlékszik az URL-re vagy egyszerűbb beírni a keresőbe.

Példák a navigációs keresésekre:

“Facebook login”

“Ügyfélkapu bejelentkezés”

“Modern Marketing kapcsolat”

Egy navigációs kifejezésre jól szerepelni legtöbbször akkor éri meg, ha a keresés a te oldaladra irányul.

Például, ha van egy útmutatód a Canvához, és jól szerepelsz vele a Canva kulcsszóra egyáltalán nem biztos, hogy sok forgalmat hoz majd a házhoz. 

Ugyanis akik a Canva kifejezésre keresnek nagy valószínűség szerint magát az eszközt keresik.

Kereskedelmi célú keresés

A kereskedelmi kulcsszavak általában a vásárlást megelőző kutatás részét képezik. 

A felhasználó a vásárláson gondolkozik, de még nem döntötte el, hogy melyik megoldás a legjobb neki. Még mérlegelik a lehetőségeiket.

Ilyenkor sokan véleményeket és összehasonlításokat keresnek. 

A kereskedelmi célú kulcsszavak az egyik legjövedelmezőbb kulcsszavak közé tartoznak:

Erről a pontról ugyanis már sokkal könnyebb átterelni valakit a vásárlásra, mint amikor még csak infót gyűjt.

Tipikus példák:

“legjobb kávéfőző”, 

“canon 6d teszt”, 

“Iphone 13 ára”, 

“Nespresso alternatíva.”.

“mailchimp vs. convertkit”

“Villanyszerelő a közelemben”

“legjobb étterem Győrben”

Az utolsó példa különösen érdekes: 

Azt mutatja, hogy sok lokális keresésnek kereskedelmi célja van.

Tranzakciós célú keresés

A keresési szándék negyedik típusa a tranzakciós szándék. 

Az online vásárlás ma már teljesen hétköznapi, és a vásárlást megelőző internet bújás szinte már általános szokás.

Amikor az emberek tranzakciós szándékkal keresnek, a céljuk, hogy megtalálják a legjobb lehetőséget és meg is vegyék azt. Ez sokszor azt jelenti, hogy már pontosan tudják, mit akarnak megvenni, és csak azonnal el akarnak jutni az adott a weboldalra, ahol megveheti.

Példák a tranzakciós célú keresésekre:

“macbook air vásárlás”

“manna kupon”

“Nike air olcsón”

“billingó ár”

Hogyan azonosítsd a keresési szándékot?

Ahogy a példákból jól látszott, a keresési szándék sokszor már magából a kulcsszóból kiderül.

Ha a kulcsszó alapján még nem lenne egyértelmű mit keres a célcsoportod, akkor nézd meg a Google első oldalán szereplő találatokat.

Ott sokszor elsőre kirajzolódik egy minta.

Például, ha rákeresek a kirándulástippek kulcsszóra, akkor azt látom, hogy a legtöbb bejegyzés egy cikk, vagyis az emberek valószínűleg tippeket (információt) keresnek.

kirándulóhelyek keresési szándék

A wellness nyaralás kulcsszónál viszont csak szállásfoglaló portálok vannak az első oldalon, így ebből látszik, hogy egy kereskedelmi vagy tranzakciós célú kulcsszóról van szó.

wellness nyaralás keresési szándék

Összefoglalás

A keresési szándék talán a legfontosabb “rangsorolási tényező” 2021-ben.

Ha nem adod meg a felhasználóknak azt, amit keresnek, akkor a rangsorolási esélyeid a nullával egyenlőek. Ezt saját tapasztalatból tudom.

Még ha rövid időre sikerül egy alacsony minőségű, a keresési szándékot nem kielégítő tartalommal jól szerepelni, biztos lehetsz benne, hogy a siker tiszavirág életű lesz.

Lehet, hogy holnap, a következő hónapban, vagy a következő évben, de helyezésed úgy fog bezuhanni, mint vak ló a gödörbe.

Ha hosszú távon akarsz jól szerepelni, a keresési szándék kielégítése legyen az első számú prioritásod tartalomgyártás során.

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Mondd el a véleményed:

Kapcsolódó cikkek:

tartalommarketing stratégia
Így csinálj vevőszerző tartalommarketing stratégiát [útmutató]

Az útmutatóból megismered azt a 6 lépéses tartalommarketing stratégiát, ami segít, hogy az idegenekből érdeklődőket, az érdeklődőből pedig vásárlókat generálj.

seo szövegírás
SEO szövegírás: Emiatt a 4 dolog miatt nem vagy a Google #1 oldalán

A Google első oldalára kerülni egyáltalán nem lehetetlen. A cikkben összeszedtem azokat a SEO szövegírás hibákat, amik a legtöbbször akadályozzák a jó helyezést.

blogbejegyzés
Így írj bitang jó blogbejegyzést 11 egyszerű lépésben [útmutató]

Ez az útmutató lépésről lépésre bemutatja, hogyan írj SEO optimalizált blogbejegyzést, ami eláraszt majd weboldal látogatókkal.

[INGYENES ESETTANULMÁNY]
[INGYENES ESETTANULMÁNY]
[INGYENES ESETTANULMÁNY]
[INGYENES ESETTANULMÁNY]
Send this to a friend