TT#6 – Ha csalódtál a marketingben

Szerző:

Olvasási idő: 2 perc 34 másodperc

Sok emberrel beszélek, akik marketing sérültnek érzik magukat.

Akik úgy érzik csalódtak a marketingben.

Akiknek többszöri próbálkozás ellenére sem hozott eredményt a marketing.

Ezek sok esetben teljesen jogosak.

Annyi lehetőség, fél információ vagy csak tisztán rossz tanács vezethet félre, hogy csoda, hogy nincs több ember, akinek elege van a marketingből.

Nem gondolom, hogy vállalkozóként bárkit is keresztre lehetne feszíteni, ha beleesik egy-egy hibába a marketinggel kapcsolatban, hiszen a legtöbbüknek nem is ez a szakterülete.

Viszont látok visszatérő mintákat, főleg szólóvállalkozóknál, amik közrejátszhatnak abban, hogy a marketing nem hozza a várt eredményeket.

Ezeket szedtem most össze, és mindegyikhez társítottam pár gyors tanácsot, hogyan lehet kilépni ezekből a korlátozó mintákból.

1. Taktikáról taktikára ugrálsz

Ma nehezebb megtartani a fókuszt mint korábban bármikor.

Hetente bukkan fel egy új tuti platform, hirdetési mód, vagy eszköz, ami azt sugallja, hogy dobj el mindent és ugorj fejest az új dologba.

Minden új Instagram algoritmusnál azt hallod, hogy az Insta a legjobb hely az ügyfélszerzésre.

Vagy megvan a Clubhouse? Mikor berobbant sokan ráugrottak. Ma már nem létezik a platform…

És mi a valóság?

Hogy 10ből 9x ezek csak csillogó figyelemelterelés.

Az egyetlen módja, hogy ne ess ebbe a csapdába, ha van egy rendszered.

Egy marketing rendszered és stratégiád, ami segít megtartani a fókuszt.

Ami segít eldönteni, hogy a taktika, ami beúszott a látóteredbe előre visz a céljaidhoz vagy csak elterel az oda vezető útról.

2. Idő előtt feladod

A marketing és az vállalkozás egy maraton.

Mégis sokan sprintet futnak.

Közösséget szeretnének, de 2 hónap után feladják a posztolást a közösségi oldalaikon.

Organikus forgalomra vágynak, de a 3. cikk után nem írnak többet.

Növekvő vállalkozást szeretnének, de az első sikertelen kampány után feladják.

A legnagyobb kihívás a marketingben talán a következetesség. Hogy tartsuk magunkat egy célhoz és tervhez hónapokon, akár éveken át.

Pedig akkor lehet igazán nagyot építeni és alkotni.

Remekül összefoglalja ezt Justin Welsh ebben a posztban.

marketing és konzisztencia kapcsolata

És mi segít a következetességben?

  • egy marketing stratégia, ami mutatja az utat,
  • egy marketing rendszer, ami segít növekedni,
  • egy mentor, aki szakmailag és sokszor érzelmileg is segít, hogy következetes maradj.

3. Túlvállalod magad

A folyamatos pörgés a vállalkozói élet része.

Pont ezért nagyon veszélyes, ha alapból túlvállalod magad.

Számtalanszor láttam már, hogy egy marketing stratégia vagy kampány eleve bukásra van ítélve, mert egyszerűen megvalósíthatatlan az adott erőforrásokkal.

A sikerhez esszenciális, hogy reális marketinged legyen.

Mert abban a pillanatban hogy túltervezed magad, szép lassan vagy kiégsz vagy feladod az egészet, mert sosem érsz a feladatok végére.

Mi kell ehhez?

  • Tudnod kell mennyi erőforrásod (időd, pénzed, tudásod) van –
  • Tudnod kell mihez mennyi idő kell -» Kezdd el mérni az időd. A Clockify szuper erre.
  • Tudnod kell nemet mondani –» Minél többször mondasz nemet, annál több időd lesz arra, ami fontos.
  • Egyszerűsítened kell a marketinged -» Mindig tedd fel a kérdést: Hogy lehetne ezt egyszerűbben megoldani?
  • El kell kezdened rendszereket építeni -» Ezek adják majd az automatizálásod, növekedésed és több szabadidőd alapját.

4. Az alacsony megtérülésű feladatok elviszik a fókuszod

Az alacsony megtérülésű feladatok azok, amik nem vagy csak nagyon kis mértékben visznek közelebb a célodhoz.

Ilyen lehet például a felesleges meeting, email nézegetés vagy grafikák tökéletesítgetése.

Ezek azért veszélyesek, mert azt sugallják, hogy előre haladsz.

De ez csak káprázat.

Az igazi előrelépést a magas megtérülésű marketing feladatok adják:

  • Kampányok futtatása
  • Tartalomgyártás
  • Ügyfélgondozás
  • Közönség építés
  • Kapcsolatépítés

Mindig tedd fel a kérdést egy feladat előtt: Mekkora hatással van ez a feladat a fő célomra?

Ha nagy akkor fontos.

Ha nem nagy akkor:

  • engedd el,
  • egyszerűsítsd,
  • automatizáld vagy
  • delegáld.

5. Nem látod tisztán a vállalkozásod

A legtöbben magunkat sem látjuk tisztán, nincs ez másképp a vállalkozásunkkal sem.

És hogy is láthatnánk objektíven?

Hiszen érzelmileg vagyunk benne.

Ez a szerelemprojektünk.

A kisbabánk, amit évek óta dédelgetünk.

Az út az álmainkoz.

Pont ezért olyan nehéz jó szöveget írni saját magunknak.

Mert például a saját tudásunk természetes. Mert minek mondjam el, hogy kell helyesen felülést csinálni? Hiszen azt mindenki tudja, nem? Hát nem…

Ezért nehéz meglátni, ki lenne a legjobb közönség a szolgáltatásunknak. Hiszen mi imádjuk, akkor mindenki fogja, nem? Közel sem biztos…

Sok-sok elakadás és kerülőút jön létre emiatt.

Mert túl közelről nézzük a vállalkozásunk és nem látjuk a fától az erdőt.

Mit tehetsz?

Kérj segítséget.

Vonj be egy külső szemszöget.

Lehetőleg olyat, aki sem hozzád sem a vállalkozásodhoz nem kötődik érzelemmel.

Mert a barátaid egyrészt nem értenek hozzá, másrészt szeretetből ferdítenek.

A vállalkozótársaid adhatnak jó tanácsot, de ugyanolyan könnyen félre is vihetnek.

A legjobb opciód egy mentor, aki szakmailag és érzelmileg is tud segíteni a vállalkozásodban.

🚀 Érjünk el többet együtt

Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:

  1. Bullshitmentes marketing képzések: tanulj a saját tempódban és rakd össze a képzések segítségével a mellőzhetetlen ügyfélszerző gépezeted.
  2. Szintlépés 90 perc alatt: Foglalj időpontot egy rövid de intenzív mentorálásra, ahol megoldjuk egy konkrét kihívásodat. Tökéletes szólóvállalkozóknak, szakértőknek, szabadúszóknak és szólómarketingeseknek.
  3. Csapj le a hamarosan induló limitált férőhelyes 1:1 mentorprogramomhoz, early bird áron: ÜgyfélMágnes Mentorprogram

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Kapcsolódó cikkek:

Tüzes Tartalom Hírlevél
TT#6 – Ha csalódtál a marketingben

Te is csalódtál a marketingben

Send this to a friend