Így készíts sikeres landing oldalt

Szerző:

Sokan nem tudják, mi az a landing page, miben különbözik a webhely többi oldalától. Azt is kevesen tudják, vajon miért van igazán szükség erre a típusú oldalra, és miben rejlik ennek az oldalnak a vonzereje és sikeressége.

Ebben a cikkben összegyűjtöttük néhány alapvető dolgot, melyet egy laikusnak is érdemes tudnia a sikeres landing page-ről.

Először is tisztázzuk, hogy mi az a landing page?

Röviden, egy önálló céloldal, ami lehet egy egyoldalas weboldal, vagy akár egy több oldalas weboldal egyik oldala, de akár a kezdőoldala is. 

A landing oldal elsődleges küldetése a konverzió elérése, vagyis egy bizonyos művelet végrehajtására késztetni a felhasználót. A megcélzott művelet mindig valamilyen aktivítás, ami lehet például hírlevélre való feliratkozás, regisztráció a weboldalon, egy bizonyos oldalra való átkattintás, vagy termék, szolgáltatás megvásárlása is.

Hol jelenhet meg egy landing page? Megjelenhet online hirdetésekben vagy a keresőn keresztül linkre való kattintás eredményeként, de fontos szerepe van az e-mail marketingben és közösségi média kampányokban is.

Ha már tudjuk, mi az a landing page akkor az alábbiakban adunk néhány hasznos tippet, amivel sikeressé tehető ez a típusú oldal.

Bevált tippek a landing page sikeressé tételéhez

Rend a lelke mindennek: Legyen tiszta és rendezett az oldal, hogy a potenciális ügyfelek gond nélkül tájékozódjanak, és egyből rákattinthassanak az ajánlatra. Annak érdekében, hogy semmi ne zavarja meg az üzenetet, távolítsunk el minden zavaró elemet. Az oldalnak világos és egyértelmű céllal kell rendelkeznie, és ezt az üzenetet a lehető legegyszerűbben és világosan közvetítenie. A szerkezetet úgy kell kialakítani, hogy a látogató figyelme egyetlen dologra terelődjön, és egy világosan meghatározott cselekvésre legyen ösztönözve.

Kevés szöveg, sok kép: A hatásos képi megjelenítés és a design azonnal felkelti a figyelmet és sokkal gyorsabban juttatja el üzenetünket, mint egy hosszú szöveg, amit nem biztos, hogy egyáltalán végigolvasnak.

Jó minőségű képek: A kiváló minőségű fényképek minőségi terméket vagy szolgáltatást sugallnak, növelik annak vonzerejét, aminek köszönhetően a felhasználó szívesebben teszi meg azt a cselekvést, amit várunk tőle.

Személyre szabott megjelenés: A személyre szabott tartalom nagyban segíti a konverzió létrejöttét. Nem feltétlenül kell egy adott személy ízlésének megfelelnie, az adott vásárlói szegmens közös jellemzőit kell megcéloznia.

Például egy 50–70 év közötti pipakedvelő férfiakat célzó webhely teljesen másképp fog kinézni, mint egy 15-25 év közötti telefonmániás fiatalokat célzó webhely. A landing oldal minden elemét, a képektől a szövegekig a meghatározott célközönség ízlésének megfelelően kell létrehozni.

Időbeli limit: Az ajánlat időbeli korlátja erős érzelmet vált ki a potenciális vásárlókban. Éppen ezért a korlátozott mennyiségben elérhető termékek és ajánlatok nagyon hatékony cselekvésre ösztönző elemek.

A különbség kiemelése: Bevált módszer az ajánlat összehasonlítása a  versenytársakkal és azon különbségek megvilágítása, melyek nyilvánvalóan nekünk kedveznek, így a felhasználó könnyebben beláthatja, hogy kiváló ajánlattal találkozott.

Véleménynek bemutatása: Jó módszer lehet a bizalom megnyerésére, ha az oldalon közzétesszük az ügyfelektől kapott legjobb véleményeket és ajánlásokat. A véleményeket röviden, egyszerűen és jól láthatóan érdemes megjeleníteni.

A fenti blogbejegyzés a Selector Online Marketing Ügynökség munkatársától származik.

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Kapcsolódó cikkek:

céges weboldalak
A céges weboldalak 12 legfontosabb eleme

A profi céges weboldal ma már szinte elvárás minden vállalkozás számára. Ebben a cikkben megosztunk 12 tippet, hogy mitől lesz igazán ütős a céges weboldalunk.

weboldal tervezés
Mielőtt egy forintot is költenél webfejlesztésre, először tervezz

Új weboldalon vagy redesign-on töröd a fejed? Hozd ki a weboldaladból a maximumot - már a tervezőasztalnál. A cikkből megtanulhatod a weboldal tervezés alapjait.

weboldal készítés tippek
Weboldal készítés tippek: 9 tanács KKV honlap tervezéshez

Weboldal készítés tippek KKV vállalkozásoknak. Pénztárcabarát ötletek, ha te is költséghatékony módon terveznél új honlapot: olvasd el blogbejegyzésünket!

Send this to a friend