Így csinálj a káoszból rendet a marketingedben

Te is az érzed, hogy a marketing néha ilyennek tűnik:

ha káosz a marketing

Ennek az oka egészen egyszerű:

Amikor marketingről van szó a legtöbben reaktívak, nem proaktívak.

Trendről trendre ugrálnak és hagyják, hogy a legújabb “tuti” csatorna, platform vagy eszköz eltérítse őket azoktól a feladatoktól, amik valóban előremozdítanák a bizniszt.

De a taktikáról taktikára ugrálás nemcsak fárasztó…

Hanem egyszerűen nem is működik.

A marketing akkor tűnik a legzavarosabbnak, sőt egyenesen reménytelennek, amikor nincs egy egységes stratégiánk és rendszerünk, ami vezetné a kezünket.

Még mielőtt legyintenél, hogy már megint egy robosztus stratégia doksit kéne gyártanod, várj és figyelj jól!

Egy marketing stratégia nem attól lesz sikeres, hogy bonyolult. Főleg nem egy szólóvállalkozásban.

A jó marketing stratégia és rendszer egyszerű, rugalmas és skálázható.

Ezt pedig négy lépésben el is lehet érni.

Nézzük mik ezek a lépések.

1. lépés: Figyelem

Ez a lépés arról szól, hogy felhívod magadra a figyelmet, és a potenciális ügyfeleid szeme elé kerülsz.

Ez lehet hirdetéssel, közösségi média tartalommal, cikkel, videóval. A lényeg, hogy itt olyanok ismernek meg, akik előtte nem tudtak rólad. Ezt hívja egyébként a szakma TOFU szintnek, nyugodtan guglizd meg.

2. lépés: Érdeklődés

Itt már azon van a fókusz, hogy aki látott téged, valamilyen formában elköteleződést mutasson. De nem kell valami hatalmas dologra gondolni!

Elég elköteleződés, ha elkezd követni a közösségi médián, feliratkozik a Youtube csatornádra, a podcastedre, vagy az email listádra. (Ha egyet választhatnék, én biztosan az email felé terelném őket, csak mondom.)

Ezzel lényegében a közönséged része lesz, aminek te nagyon örülsz.

3. lépés: Bizalom

Ezt követi a kapcsolatépítés vagy megtartás szint.

Itt azon kell dolgoznod, hogy a közönséged bizalmát elnyerd és aktivizáld őket, amikor csak tudod. Vagyis meghallgassák a podcast adásaidat vagy elolvassák az emailjeidet vagy reagáljanak a közösségi posztjaidra.

4. lépés: Monetizálás

Ha megvan a bizalom és van egy stabil követőtáborod (akárhol, nem csak közösségi médián), akkor jöhet az eladás.

Akkor fogsz tudni hatékonyan eladni bármit, ha a közönséged ismer és bízik benned, mert okot adtál rá nekik. Itt kell, hogy legyen egy tuti ajánlatod, amire nem tudnak nemet mondani.

Ezek a lépések úgy működnek együtt, mint egy marketing motor. Ha minden elem a helyén van, akkor nagyon szépen duruzsol a rendszer.

olajozott marketing rendszer

Ha bármelyik elem hiányzik, akkor nem mész sehova…

Egy autó is csak akkor működik, ha a motor rendben van. A marketing motor is ilyen.

Ha nem foglalkozol a figyelem szakasszal, akkor nem ismer meg elég ember. A podcastedről alig tudnak majd, az email listádról senki nem hall. Így nem is tudnak követni, aztán vásárolni tőled.

Ha nem foglalkozol az érdeklődés szakasszal, a látogatóid nem lépnek a közösségedbe, ne lesz kihez kommunikálnod. A weboldal látogatók elmennek, a közösségi médián nem követnek be és így tovább.

Ha nem figyelsz a bizalom szakaszra, nem tudod megtartani a közönséged. Leiratkoznak az email listádról, kikövetnek az instagramon, vagy egy podcast adás után eltűnnek.

Ha nem figyelsz a monetizálásra, nem fogsz eladni. Ha nem elég jó az ajánlatod vagy nem jól adsz el, akkor azt értelemszerűen a bevételed bánja.

Mind a 4 szakasz egyformán fontos, hogy a marketing motor muzsikáljon (ahh, imádok egy jó alliterációt 🤤)

Az elhanyagolt 5. lépés: A hűség

Van egy ötödik elem (Luc Besson után szabadon 😉) is a rendszerben, amit gyakran elfelejtenek és el is hanyagolnak.

Ez az ügyfelek gondozásáról szól. Arról a folyamatról, ami a vásárlás/közös munka után történik. Hogy törődsz vele, hogy nem hagyod magára. Ebből lesznek majd a továbbajánlásaid, az értékeléseid és a visszatérő ügyfeleid.

Persze enélkül is működik a motor, de ha erre is figyelsz sokkal kevesebb üzemanyagot éget majd el.

A mai akciópontok

  1. Írd fel egy papírra ezt a négy szakaszt.
  2. Írd oda mindegyikhez, hogy a jelenlegi marketing stratégiádban, hogyan teszel az adott szakaszért.
  3. Ha van olyan szakasz, amivel most nem foglalkozol ötletelj, hogy hogyan tudnád erősíteni azt az elemet.

Mert amíg, hiányzik egy alkatrész, a marketing motorod nem fog beindulni.

Ennyi volt a móka mára.


Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:

✌🏼 Kövess az Instagram oldalamon, ahol napi könnyen emészthető tanácsokkal és összefüggésekkel segítelek téged, hogy kitűnj a tömegből és mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

🧠Tankolj fel marketing stratégiával: Minden vállalkozás egyedi. Nincsenek sablon megoldások. Ami az egyiknek bejön, a másiknak lehet, hogy egyáltalán nem való. Akár az üzleti modell vagy a személyisége, az erőssége vagy gyengeségei miatt. A marketing stratégia képzéssel segítek, kialakítani a személyre szabott marketing rendszered. Miért jó ez neked? Mert nemcsak tudod mit csinálsz, érted is, hogy miért csinálod.

🤯Szerezz AHA! felismeréseket: Ha szeretnéd, hogy a te üzeneteid is a “Hűha, ez nekem szól” érzést váltsák ki, akkor foglalj időpontot az AHA! Mentorálásra, ahol kifejezetten olyan áttörésekre fókuszálunk, amik után azt fogod gondolni, hogy basszus miért nem így gondoltam ezt át elsőre.

Tüzes 🔥 Tartalom

🔥 Forrósítsd fel az ügyfélszerzésed

Minden szerdán 5 percben átadok egy azonnal alkalmazható módszert, amivel feltüzelheted a marketinged.

No bullshit, semmi SPAM, csak színtiszta gyakorlati marketing, hogy mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

Send this to a friend