Így tűnj ki az olvasód email fiókjában

Képzeld el ezt.

Megírtál egy elképesztő hírlevelet.

Beleteszed a szíved a lelked.

A tartalom elképesztően értékes.

A szöveg frappáns és öröm olvasni.

A téma aktuális és valódi problémát old meg.

Csillogó szemmel nyomsz a küldés gombra, és már alig várod, hogy a feliratkozóid elolvassák.

Aztán pár óra múlva megnézed az email riportot és nem hiszel a szemednek.

A feliratkozóid alig 20%-a nézte nyitotta meg a levelet.

Mégis, hol mehetett félre ennyire az email? Miért nem látják az emberek, mennyi érték van benne?

A válasz egyszerűbb mint gondolnád.

Minden évben van egy guru, aki eltemeti az emailt. És minden évben az okos vállalkozók ezt elengedik a fülük mellett és eszetlen mennyiséget értékesítenek, azzal, hogy rendszeresen ott vannak értékes tartalommal az ügyfelük email fiókjában.

Viszont az még kevés, hogy rendszeresen küldesz emailt. Még akkor is, ha az őrülten értékes.

Minden alkalommal el kell érned, hogy megnyissák leveled.

Ez a mai információdömpingben nem is olyan egyszerű.

Egy átlagos irodai dolgozó 121 email-t kap egy nap. Ennek a nagy részét meg sem nyitja.

Hogy a te emailed ne jusson erre a sorra két dolgot kell megértened:

  1. A feliratkozóid önzők . Csak azt az emailt fogja elolvasni, ami hasznos neki.
  2. Minimális infó alapján döntenek. Amikor egy új email felbukkan a fiókjukban, nagyon kevés infójuk van, ami alapján eldöntik elolvassák vagy nem.

És itt jön képbe az email tárgy és az előnézet.

Gondolj úgy ezekre, mint egy film előzetesre. Egy rövid ízelítő, aminek az egyetlen célja, hogy megnyissák és elolvassák az emailed.

Oké, szóval hogyan tudsz olyan email tárgyat és előnézetet írni, amit nagyooon sokan megnyitnak?

“Tudnom kell, különben…”

Az egyik legerősebb emberi motiváció a kíváncsiság. Ha fel tudod csiholni az olvasók kíváncsiságát nyert ügyed van.

A kíváncsiság a tudnom kell érzésből ered, amit kétféleképpen is elérhetsz:

  • Ha ezt nem tudom, bajba kerülhetek: Példa: Izomépítés – ezt ne csináld
  • Ha ezt nem tudom, lemaradok valamiről: Példa: Izmosodj okosan (hagyd az elavult gyakorlatokat)

Az email előnézet ebben még többet segít.

Az email előnézet az a rövid szöveg, ami a tárgy mező alatt jelenik meg. Ha nem töltöd ki, akkor az emailed első mondata lesz az, amit valószínűleg nem úgy írtál, hogy az eladja az emailt (teljesen jogosan).

Ez az email előzetes például mesterien erősít rá a kíváncsiságra:

email tárgy példa 1

Ez az email előzetes pedig megmutatja mit nyersz, ha elolvasod a levelet:

Email tárgy példa 2

Törd meg a sort, hogy megfogd a tekintetüket

A legtöbb tárgy unalmas.

Feldobhatod a tárgy mezőt és kitűnetsz a tömegből egy emojival 🧠 a tárgysorban.

A legjobb, ha mindig ugyanazt az emojit használod, így tudat alatt hozzád tudják kötni azt kötni az emberek.

De it egy nagyon ötletes példa, amit Black Friday-kor kaptam:

email tárgy példa 3

Igazán zseniális.

Egy másik mód, ha személyesebb tárgy mezőt írsz. Például olyanokat amiket az ismerőseidnek is írnál.

Pl.: “Ezt láttad már?”.

Ez egyébként bekapcsolja az ismerősségi hatást, ami egy erős marketing pszichológiai eszköz.

Legyél rövid és lényegretörő

Ha meg akarod ragadni az olvasó figyelmét, a tárgysorod legyen egyértelmű és meggyőző.

A rövidebb, egyszerű szavakat használó tárgyak általában jobban teljesítenek.

Rossz példa: Hogyan építs több izmot, akkor is ha vékony testalkatod van

Jó példa: 💪🏼 Így izmosodj vékony testalkattal

Bónusz pont, ha aktivizáló kifejezéseket, érzelmi töltetű vagy negatív szavakat használsz. Az emberek ugyanis jobban felfigyelnek az ilyen típusú szavakra.

Küldd újra az emailed 1-2 nap múlva

A nem megnyitás nem feltétlenül egyenlő az érdektelenséggel. Lehet, hogy egyszerűen csak elkerülte a feliratkozó figyelmét a leveled.

Egyszerűen csak küldd újra 1 nap múlva azoknak az emailedet, akik az elsőt nem nyitották meg. Ha igazán javítani akarsz, próbálkozhatsz másik tárgy mezővel.

Ezzel önmagában akár 15-30%-ot javíthatsz a megnyitási arányon.

Küldj mindig annyira értékes az emaileket, hogy a tárgy mező ne számítson

A nap végén a következetes, értékes tartalom lesz az, amiért minden alkalommal automatikusan megnyitják majd az emailjeidet. Sőt várni fogják azt.

Szerezd meg olvasóid bizalmát rendszeres, minőségi tartalommal.

A mai akciópont:

Vedd elő a következő emailed, és menj végig ezeken a pontokon:

  1. Mennyire értékes az email tartalma? → Ezen áll vagy bukik, hogy a következőt megnyitják-e. Legyen kiemelkedően hasznos. Hogyan? Oldd meg egy problémáját, inspiráld, segíts neki szemléletet váltani.
  2. Miről marad le az olvasó, ha nem olvassa el? → Fogalmazd bele a tárgyba, hogy kíváncsivá tedd. Legyél rövid és lényegretörő.
  3. Mit nyer aki elolvassa az emailt? → Írd meg az előnézetben, hogy még tovább csigázd.
  4. Válassz egy vagy néhány emoji-t, ami passzol a márkádhoz. → Kezdd el használni a tárgyban.
  5. Küldd újra az emailt → Másnap küldd el újra ugyanazt az emailt azoknak akik ne olvasták az elsőt. Meg fogsz lepődni mennyire hatásos.

Az e-mail még mindig az egyik legjobb marketingcsatorna. De az, hogy valaki feliratkozzon az e-mail listádra, csak az első lépés.

Az okos marketingesek legalább olyan komolyan veszik a tárgysorokat, mint magát a szöveget. Most már neked is megvan hozzá minden eszközöd.

Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:

✌🏼 Kövess az Instagram oldalamon, ahol napi könnyen emészthető tanácsokkal és összefüggésekkel segítelek téged, hogy kitűnj a tömegből és mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

🌟 Szeretnéd, hogy segítsek mellőzhetetlen szakértővé válni? Akkor foglalj időpontot egy mentorálásra!

🔗 Kukkants be a daniellavarga.hu oldalra, ahol jobban megismerhetsz és azt is meglátod, hogyan tudok segíteni.

Tüzes 🔥 Tartalom

🔥 Forrósítsd fel az ügyfélszerzésed

Minden szerdán 5 percben átadok egy azonnal alkalmazható módszert, amivel feltüzelheted a marketinged.

No bullshit, semmi SPAM, csak színtiszta gyakorlati marketing, hogy mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

Send this to a friend