Hatékony időmenedzsment

8 módszer és 7 tipp a hatékony időmenedzsmentért

Szerző: | febr 19, 2020

Mindannyian szeretnénk a legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló 24 órából. Mégis, mintha néhányan sokkal többet elérnének egy nap alatt.

Hogyan?

Tudatos időmenedzsmenttel.

Ami szerencsére tanulható. Ebben szeretnék segíteni ezzel az anyaggal.

A cikkből megtanulhatod:

  • Az időmenedzsment alapjait
  • Az időmenedzsment módszereket, amiket én is alkalmazok, hogy hatékonyabban használjam fel az időmet
  • 7 hasznos tippet, hogy sikeresen alkalmazhasd a módszereket
  • Milyen alkalmazásokat használhatsz az időd menedzselésére
  • Melyik időmenedzsment könyveket érdemes elolvasni
  • És még sok mást

Időmenedzsment alapok

Mi az időmenedzsment?

Az időmenedzsment az a módszer, amivel eldöntjük, hogyan használjuk ki az időnket maximális hatékonysággal, hogy elérhessük a céljainkat.

Vagyis segít, hogy a leghatékonyabban használjuk fel az időnket.

Ez eddig oké.

De miért fontos a hatékony időmenedzsment?

2.5 kvintillió (10^30) byte adat születik minden egyes nap. A forbes szerint az elmúlt 2 évben termelődött a világ adatmennyiségének 90%-a. 

Adatmennyiség a világban

Nem is igazán értelmezhetőek ezek a számok.

Nem csoda, hogy folyamatosan azt érezzük, hogy kifutunk az időből. Több információt kell feldolgoznunk 72 óra alatt, mint a szüleinknek 1 hónap alatt.

És a tempó csak gyorsulni fog.

Az IoT megjelenésével az információ mennyisége rohamosan növekszik.

Rendszer és tudatosság nélkül csak elsüllyedsz ebben a halomban. 

Itt jön képbe az időmenedzsment. Segít megtalálni a fókuszt és tudatosítani, hogy mikor mire és mennyi ideig fordítod a figyelmedet. 

Segít rendet tenni a káoszban. 

Egy kicsit levegőhöz jutni. 

Azt érezni, hogy te irányítasz. Legalábbis nekem biztosan.

A legjobb időmenedzsment technikák

Számtalan technika létezik, amivel hatékonyabban oszthatod be az idődet. Most bemutatom a klasszikus, néhány kevésbé ismert és az általam alkalmazott technikákat. 

Ezeket a technikákat akár már a cikk olvasása után beépítheted a napi rutinodba. Persze érdemes nem egyszerre elkezdeni az összeset. Válaszd ki azt a néhány technikát, amit a legkönnyebben be tudsz építeni a munkafolyamatodba.

Még egy fontos megjegyzés. A hatékony időmenedzsmenthez elengedhetetlen, hogy tisztában legyél a céljaiddal. A célkitűzésről korábban már írtam egy cikket, érdemes elolvasnod ezt is: SMART célok: A hatásos célkitűzés módszere.

Ajánlott cikk- SMART célok

Feladatlista / időbecslés / naptár blokkok

Ez a saját rendszerem, amiben több módszert együtt használok. A segítségével elértem, hogy minden nap legkésőbb 18.00-kor le tudom tenni a munkát úgy, hogy elégedett vagyok az aznapi teljesítményemmel. Nem érzem a folyamatos időprést, és mellette még heti négy edzésre is jut idő.

Heti célok és feladatterv összeállítása

Előre átgondolt tervvel sokkal könnyebb nekivágni a hétnek és a napnak. Egyrészt segít ráhangolódni a tennivalókra, másrészt segít átlátni mire kell fókuszálni. 

Én a heti célokat és feladattervet általában vasárnap délután szoktam megcsinálni, három fő területre: Modern Marketing blog, munka, magánélet. 

Mindegyik területen meghatározok egy célt, amire az következő héten fókuszálok majd. Ha ezzel megvagyok összeírom a feladatlistát a hétre. 

Időmenedzsment lépések 1-2

A heti tervezést Asanában vezetem. Nagyjából fél éve kezdtem el használni és nekem nagyon bevált. A határidőkkel és a naptárnézettel nagyon jól át lehet látni az adott héten esedékes feladatokat.

Időigény becslés

A következő lépésben megbecsülöm az egyes feladatok időigényét. Erre azért szoktam rá, mert hajlamos vagyok túltervezni magamat. Ha neked is szokásod, akkor ezt a módszert imádni fogod.. 

Ebben a lépésben a nagyobb feladatokat lebontom 0.5-1 óra alatt elvégezhető mikro feladatokra. 

Például, így néz ki egy alap Facebook kampány folyamata:

  • célcsoport kutatás/definiálás 0.5h
  • kreatív ötletelés 1h
  • kampány struktúra összeállítása 1h
  • 3 szövegverzió megírása 1h
  • grafika 1h
  • kampány feltöltése 0.5h

Összesen 5 óra kell, hogy a kampány elkészüljön. Persze a mikro feladatok időigénye egyén függő, de a lényeget a módszer.

Időpmenedzsment lépések 3

Az első néhány becslés biztosan tovább tart majd, de amint megvan a legtöbb tevékenységre pár percet vesz csak igénybe ez a lépés is.. 

Tipp: Ha nem tudod, hogy mi mennyi időt vesz igénybe, a legközelebb amikor csinálod megszerűen mérd le. 

Az időigényeket lehet papíron, Excelben vagy én például Asanában szoktam vezetni.

Asana időbecslés

Naptár blokkok készítése

Amikor már tudom, hogy mi mennyi időt vesz majd igénybe, felcsapom a naptárt. Én az iCal-t használom, de bármilyen más naptárral működik.

Megnyitom a következő hetet, és egyszerűen befoglalok 0.5-1-2 órás blokkokat az egyes feladatoknak.

Naptár blokkok

Itt azonnal látom, ha adott napra túl sok mindent terveztem be, mert egyszerűen nem fér bele a napba a megbeszélések és egyéb teendők mellett.

Időpmenedzsment lépések 4

Ez a módszer csapatban vagy munkahelyen is nagyon jól működik. 

Két kiegészítésre van szükség. Először jelezd a vezetőség és a közvetlen kollegák felé az új rendszered. Ha ez megvan, akkor a naptárfoglalás névében helyezd el a [PH], [placeholder], [todo] vagy bármilyen megkülönböztető jelzést. Így a kollegák látják, hogy a bejegyzés nem megbeszélés. 

Fontos, hogy ez csak egy útmutató, nem kőbe vésett szentírás. Próbáld meg tartani magad az ütemezéshez, de ne minden áron. Ha közbejön egy fontosabb feladat, vagy valamiért módosítanod kell akkor ne stresszelj rajta. 

Egyszerűen csak szervezd át a heted.

Tipp: Asanában a naptár nézetben szintén látod, hogy adott napra mennyi feladatot terveztél be. Ha pedig a feladat neve mellé az időigényt is odaírod akkor még azt is látod, hogy beleférsz-e a napi 6-8 órába.

8_Asana heti tervezés

Én azért használok naptárt is és Asanát is, mert a naptárban benne vannak a megbeszéléseim is, ami Asanában nincs. Az Asanában viszont nyomon tudom követni, hogy állok az adott feladattal.

Napi feladatterv

Ezt a lépést csak nemrég vezettem be, amikor rászoktam a Bullet Journal-ra. A kézzel írás rám nagyon terápiás hatással van. 

Itt lényegében az előző este megtervezem, hogy másnap mivel fogok foglalkozni. Ehhez előveszem a heti tervemet, a naptáramat és egyszerűen megtervezem a következő napot. 

Nagyjából 5 perc alatt megvagyok vele. 

Segít lezárni a napot, mert ezután már szigorúan nem foglalkozok munkával. A másnapot is megkönnyíti, mert napközben csak rápillantok és tudom, hogy milyen feladat következik.  

És van abban valami nagyon kielégítő, mikor kipipálsz egy feladatot. 

Időpmenedzsment lépések 5

Miben segít ez a rendszer?

Nekem személy szerint nagyon bevált ez a folyamat. Elsőre macerásnak tűnhet, és amíg belejössz az is. De amint szokássá válik, kb. heti 0.5 óra és napi 5-10 percet kell rászánnod. 

A folyamatnak köszönhetően:

  • Nem tervezem túl magam, ami jelentős stressztől szabadít meg
  • Nem pocsékolok időt azzal, hogy napközben agyalgatok mi legyen a következő feladat
  • Sokkal kevésbé halogatom a tennivalókat
  • Nagyon ritkán felejtek el feladatokat

Most jöjjön még néhány eszköz, ami segit a hatékony időbeosztásban..

Eisenhower mátrix

Ha rendszeresen küzdesz azzal, hogy nem tudsz dönteni melyik feladattal foglalkozz, ez a módszer sokat segít. A lényege, hogy minden feladatról el kell dönteni, hogy fontos és/vagy sürgős-e. 

Eisenhower-mátrix

A mátrix 4 eleme a következő: 

  • A “fontos és sürgős” feladatokat azonnal neked kell elintézni. 
  • A “fontos, de nem sürgős” feladatokat tervezni, ütemezni kell, idő és erőforrás tekintetében is. A feladatot akár delegálhatod is ha jól tervezel.
  • A “sürgős, de nem fontos” feladatokat ahogy lehet el kell végezni, de érdemes őket delegálni. 
  • A “nem fontos, nem sürgős” feladatok mindenképpen a kukában végzik, tegyük ezt velük már a priorizálás során.

A módszerről itt olvashatsz bővebben

Timerek használata

Talán a legismertebb módszer ezen a téren a Pomodoro, amikor 25 perces blokkokban végzed a munkát. Vagyis 25 perc fókuszált munka 5 perc pihenő. 

A trükk abban van, hogy a 25 perc alatt, SEMMI mást nem csinálsz, csak az adott dologgal foglalkozol. Nincs Facebook, nincs email, nincs telefon, nincs gyerekfürdetés, mosogatás, ablakon kibámulás, chatelés, kávékészítés. Semmi. Aztán 5 percig lehet videózgatni, Instagramozni.

Sokszor nekifutottam a módszernek, és bár sok embernél szuperül működik, nekem nem igazán vált be. 

25 perc nem volt elég arra, hogy ráhangolódjak a feladatra. Az 5 percből pedig rendszeresen 10-15 perces Youtubozás lett, mert hát most ugye szabad.

Az időzítést magát hasznosnak tartom, de egyénre és feladatra szabottan. Nekem sok tesztelés után a Timork nevű alkalmazást vált be.

Az lényeg, hogy te magad szabod meg hogy mennyi időt szánsz adott feladatra aznap. 

Timork 01

Majd elindítod az órát és lehet is dolgozni. 

Timork 02

 

Ha hamarabb végzel vele egyszerűen csak kipipálod és jöhet is a következő. Akár szüneteket is be lehet tervezni az egyes feladatok után. 

Timork- add task

 

Nekem bevált, bár nem használom mindig. Csak amikor úgy érzem, hogy extra motivációra és fókuszra van szükségem aznap.

Innen lehet letölteni Mac-re vagy Windows-ra.

GTD- Get Things Done

David Allen könyve, a Hatékonyságnövelés stresszmentesen – GTD igazi kultkönyv. 

Mi az a GTD? A Getting Things Done (‘intézz el mindent’) rövidítése. A módszertan a lényege, hogy a feladataid elvégését a lehető leginkább stresszmentesen tudd le.

Öt lépésből áll:

  1. Rögzíts (Capture): Írj le minden megoldandó feladatot. Ezzel tehermentesíted magad.
  2. Tisztázz (Clarify): A nagy feladatokat bontsd kisebbre, majd nézd meg mi az, amit neked kell elvégezni és mi az, ami delegálható.
  3. Rendszerezz (Organize): Rendezd a feladatokat prioritás és téma (projekt) szerint.
  4. Reflektálj (Reflect): Jöhet a lista felülbírálata, vagy javítása. Ha kell tovább bontani feladatokat vagy tisztázni, akkor itt tedd meg.
  5. Csináld meg (Engage): Nincs más hátra, mint kiválasztani a következő elemet a listáról és megcsinálni

Részletes leírást a módszertanról ebben a cikkben találsz

Time-batching

Nem nagyon van magyar megfelelője, talán időhalmozásnak lehetne fordítani. 

A rendszer nagyon hasonlít a naptár blokk módszerhez. Arról van szó, hogy a hasonló feladatokat csoportosítod, egy időkeretet szabsz nekik. 

Például, dedikálsz 1 órát az emaileknek, 1 órát a hívásoknak, 2 órát a szövegírásnak és így tovább. Abban az egy órában csak azzal a feladattal foglalkozol, semmi mással. Ha letelt az idő, mész a következőre. 

Time batching

A lényeg, hogy egyszerre egy dologra fókuszálj, mert a multitasking bizonyítottan megöli a hatékonyságot. 

John Media a Brain Rules című könyvében azt írta, hogy a különböző feladatok közötti váltogatás 2x-esére is növelheti a projekthez szükséges időt. 

A fókuszált munka alapja, hogy koncentrálni tudjunk az adott feladatra ez pedig párhuzamos feladat megoldásnál nagyon keveseknek sikerül

Cal Newport, a Deep Work szerzője, ezt hangsúlyozza a könyvében: 

Ha kevesebb a mentális leterheltség és zűrzavar a fejünkben, akkor több agyi kapacitás marad a fókuszált gondolkodásnak. Senki nem váltotta meg még a világot azzal, hogy gyorsan válaszolt egy emailre.

Most, hogy megvannak a technikák, jöjjön néhány tipp, hogy ezeket megfelelően alkalmazni is tudd.

Időmenedzsment tippek

Készíts idő auditot

Erről már érintőlegesen írtam korábban. Ahhoz, hogy hatékonyan használd fel az idődet érdemes tudni, mivel mennyi időt töltesz. 

Általában nagy meglepetések szoktak lenni egy ilyen audit során. Fel sem tűnik mennyi idő megy el emailek megválaszolásával, rövidnek tűnő feladatokkal, vagy éppen a “gyorsan ezt még megnézem” Google keresésekkel.

Hogyan csinálj időauditot? Egyszerűen indíts egy stoppert, ha elkezdesz egy dolgozni egy feladaton. Ez lehet a telefonod stoppere, vagy éppen a Toggl

Adj időkorlátot az egyes feladatoknak

Erről is volt szó érintőlegesen. Ha sok feladatod van, és hajlamos vagy sokat szöszölni dolgokkal, akkor adj minden feladatnak időkorlátot. 

Például napi max egy óra emailezés. Még hatékonyabb, ha ezeket mindig ugyanarra az időszakra próbálod ütemezni, például minden nap 13.00-14.00 között nézed meg az emaileket. 

Kezdd a napot a legfontosabb feladattal

A legtöbben az első néhány órában a leghatékonyabbak. Ilyenkor az agyunk még kipihent, friss és készen áll a probléma megoldásra.  

Ezért érdemes ilyenkor a legfontosabb vagy a legnehezebb feladattal kezdeni. Egyrészt hatékonyabb leszel, másrészt a feladat kipipálása elégedettséggel tölt el. 

Már meg is alapoztál egy hatékony napnak.

Ezt a trükköt én is alkalmazom. Minden reggel az első feladatom, hogy minimum 300 szót írjak a következő cikkhez. Jelenleg egy hét alatt egy 2000 szavas cikket írok meg, úgy, hogy mellette teljes időben dolgozok. Ami szerintem nem rossz.

Iktasd ki a zavaró tényezőket

Ez hatalmas áttörést hozott nálam. A folyamatos zavaró tényezők eltüntetése. Időbe telt, de nagyon megérte. 

Itt több taktika is van, nézzük sorban őket.

Kapcsold ki az értesítéseket

Mindegyik tipp nagyon hasznos lesz, de talán ez a legfontosabb. 

Olyan világban élünk, hol minden percben kapunk valamilyen értesítést. Facebook értesítés egy szülinapról, egy új gif a csoportos beszélgetésben, új email, Slack megállás nélkül, és a lista mehet tovább.

Ha minden második percben beúszik egy értesítés, felvillan egy badge vagy rezeg a telefonod, okosórád, esélyed sincs, hogy fókuszálj.

Kapcsold ki az értesítéseket. 

Ilyen egyszerű.

Hidd el, nem fogsz lemaradni semmiről. A fontos vagy sürgős dolgokkal úgyis felhívnak. Az pedig, hogy most vagy 1 óra múlva nézed meg a gifet, amit kaptál teljesen mindegy.

A laptopomon mindent úgy állítottam be, hogy se beúszó (banner) értesítést, se badge értesítést ne kapjak. Egyedül a naptár bejegyzések előtt jön notifikáció.

Értesítések kikapcsolása

Telefonnál ugyanez. Annyi különbséggel, hogy ott mindent megjelenítek az értesítési központban (notification center), így egy mozdulattal meg tudom nézni, hogy melyik platformon mi történt.

A badge értesítéseket is szigorúan száműztem. 

Amíg ott piroslik a badge jelzés, meg fogod nézni. Mert nem bírod ki. Emberből vagy. A kíváncsiság belénk van kódolva.

A módszer olyan jól működik, hogy messengeren és viberen a badge értesítést vissza kellett állítanom mert volt, hogy napokig nem nyitottam meg az alkalmazásokat. Ezt annyire nem értékelték a barátaim, úgyhogy ennyit változtattam. 

Tedd a telefonod olyan helyre, ahol nem látod

Amilyen egyszerű, olyan zseniális. 

Számold meg hányszor nyúlsz a telefonodért munka közben öntudatlanul. Valószínűleg többször, mint gondolnád.

A mai világban az emberek több min 70%-a telefonfüggő

Amíg szem előtt van a telefonod, igenis hozzá fogsz nyúlni. Éppen ezért tedd olyan helyre, ahol nem látod. Nem kell eldugni, főleg, ha a telefonod használod a munkád során.

Én egyszerűen csak beteszem a laptopom mögé. Így nem látom miközben dolgozok. 

Esküszöm, plusz egy órát nyerek naponta.

Zárd ki a közösségi médiát

Ha már függőségről van szó.

A közösségi média lopja el a legtöbb időt.

Csak nézd meg a telefonod screen time-ját. A top3-ban biztosan benne lesz valamelyik közösségi média platform.

Ha marketinggel foglalkozol vagy számítógépen dolgozol, a közösségi oldalak csábító ereje még nagyobb. Saját tapasztalatból tudom.

Erre két megoldást használok. Mind a kettő egy Chrome bővítmény.

Facebook – News feed eradicator

Ez a bővítmény letiltja a Facebook hírfolyamot és egy motiváló idézetet tesz a helyére.

16_Facebook eradictor

Így nem kezdek vég nélküli görgetésbe, ha belépek a Facebook-ra, mert posztolnom kell egy hirdetést. 

Youtube – DF Tube

Bevallom elég komoly Youtube függőségem van. Órákat tudok eltölteni különböző videók nézésével. Egy marketing oktató videóból simán eljutok egy Carpool Karaoke-hoz.

Így ez a bővítmény nekem életmentő volt. 

Hasonlóan működik, mint az előző csak ez Youtube-on. Eltűnteti a nyitóoldalt, így nem látod az ajánlott és trending videókat.

17_Youtube eradictor

A bővítmény ráadásul testre szabható. Meg tudod mondani neki azt, hogy pontosan mit tüntessen el a főoldalról.

YD-beállítások

Vagy  el lehet tüntetni az ajánlott videók és a komment részt, amik személy szerint nekem nagy kryptonitok.

Vezess distraction journal-t

Egy másik módszer, amit nem régen kezdtem. 

Az alap problémám az volt, hogy munka közben folyamatosan éreztem a késztetést, hogy valami mást csináljak. Megnézzem az analitikát, egyek valamit, elolvassak egy cikket vagy éppen átalakítsak valamit a blogon.

Ötletek, tennivalók vagy teljesen random kérdések ugrottak be. Például, vajon, hogy néz most ki a Mike-t játszó színész a Nicsak ki beszél című filmből. 

Ilyenkor jött az inger, hogy felcsapjam a Google-t és megnézzem, hogy is néz ki Mike. Persze ebből aztán 20-30-60 perces céltalan netezgetés lett.

És bár szerettem volna fókuszálni, egyszerűen nem sikerült.

Aztán egyszer belefutottam egy Youtube videóba, ahol megismertem a Distraction Journal technikát. Talán úgy fordítanám, hogy Zavaró Tényezők Naplója.

A módszer lényege, hogy egy naplót vagy listát vezetsz, ahová felírod, ha valamilyen zavaró tényező eszedbe jut. Aztán folytatod a munkát.

Így nem felejted el, ha esetleg egy ötletről vagy tennivalóról van szó. Vagy ha annyira érdekel, milyen ha kenguruk boxolnak, mint engem és semmiképp nem szeretnéd elfelejteni megnézni a videót. 

Én azt is mellé írom, hogy min dolgozok, mikor eszembe jutott az ötlet és hogy szerintem miért akkor jutott eszembe.

Distraction Journal

Ebből kiderült számomra például, hogy általában akkor jön a legtöbb figyelemelterelő gondolat, ha valamiért nehezebb a feladat.

Például nem tudom mit írjak a blog poszt következő szekciójába.

Mióta használom érezhetően fókuszáltabban dolgozok. És a figyelemelterelő gondolatok száma is csökkent. 

Időmenedzsment applikációk

Ma már mindenre van valamilyen applikáció. Még arra is, hogy szellemekkel kommunikálj

Nem meglepetés, hogy időmenedzsment alkalmazással Dunát lehetne rekeszteni. Most összegyűjtöttem néhányat, amit én is használok, vagy szeretnék majd kipróbálni. Ezek részben klasszikus menedzsment, részben pedig a hatékony munkát segítő alkalmazások.

Rescue Time

Az alkalmazás segít megérteni, mivel töltöd egy nap az idődet. 

Célokat tudsz beállítani vagy le is tilthatsz bizonyos oldalakat. 

Rescue Time - időmenedzsment

Asana

Többször volt már róla szó.

Sok projektmenedzsment eszközt próbáltam, de messze ez vált be a legjobban. 

Nekem az ingyenes verziója bőven elég ahhoz, hogy nyomon kövessem a projektjeimet. A határidő és a naptárnézet a funkciók kifejezetten hasznosak. Ezekkel azonnal átlátom, hogy adott hétre mennyi feladatom van.

Timork

Szintén említettem már.

A Timor egy időzítő alkalmazás, amivel időkeretet tudsz szabni a feladatoknak. 

Timork - időmenedzsment

Nekem sokkal jobban bevált, mint a Pomodoro módszer.

Forest

Ha szereted a játékokat, akkor ez lesz a te alkalmazásod. Mindig, amikor fókuszálni akarsz elültetsz egy virtuális fát. Ha elveszted a fókuszt a fa meghal.

Forest - időmenedzsment

Go fucking work

Ez egy Chrome bővítmény és a név szerintem mindent elárul. Beállíthatsz oldalakat, amik elvonják a figyelmed (pl. Youtube) a bővítmény pedig letiltja azokat amíg aktív.

Go fucking work

Noisly

Szuper alternatíva a zenehallgatásra.

A Noisly egy alkalmazás, amivel különböző háttérzajokat hallgathatsz. Például zakatoló vonat, kávézó vagy éppen az óceán. Illetve ezek mixelheted, ahogyan szeretnéd. 

Noisly-időmenedzsment

Ambient-Mixer

Hasonló, mint a Noisly, annyi extrával, hogy tematikus zajok vannak. Például a Griffendél tanulószoba, Thor alagsora, vagy éppen a személyes kedvencem Sherlock Holmes lakása.

Ambient mixer

Időmenedzsment könyvek

Most jöjjön 4 könyv, amik időmenedzsment témában klasszikusnak vagy úttörőnek számítanak.

S.J. Scott: How to Stop Procrastinating

S.J. Scott- How to Stop Procrastinating

Ha halogatással küzdesz, akkor ezt a könyvet mindenképpen érdemes elolvasnod. A könyv egy gyakorlatias keretrendszert mutat be, amivel sokkal céltudatosabb lehetsz. Az író sok saját történetet is megoszt arról, hogy ő hogyan győzte le a halogatást.

Ami kifejezetten jó a könyvben, hogy egyértelmű és nem túl komplex tanácsokkal lát el. Mindenképp érdemes elolvasni.

Tim Ferris: The 4-Hour Workweek

Tim Ferris- The 4-Hour Workweek

Egyik személyes kedvencem. Egyszer már olvastam, de mostanában tervezem újra olvasni. 

A könyv nagyon gyakorlatorientált, sok-sok példával. A legtöbb fejezetben lépésről lépésre leírja, hogy mit csinált és mit javasol neked. Ha csak egy könyvet olvasol el a listáról én ezt ajánlom.

Cal Newport: Deep Work

Cal Newport- Deep Work

Ezt még nem olvastam, de nagyon szeretném. A könyv arról szól, hogyan tudsz megszabadulni a zavaró tényezőktől és fókuszáltan dolgozni. 

Állítólag elég tömör, rengeteg tudásanyaggal és taktikával.

Charles Duhigg: The Power of Habit

Charles Duhigg- The Power of Habit

Ahhoz, hogy egy hatékony időmenedzsment rendszert fenn tudd tartani, szokásokká kell alakítani a napi folyamatokat.

Charles Duhigg könyve klasszikusnak számít a szokásokat boncoló és bemutató irodalomban. A könyv tudományos oldaláról mutatja be a szokások működését, kiegészítve érdekes történetekkel. Leírja, hogy lehet korábbi szokásokat megváltoztatni vagy éppen új szokásokat kialakítani.

Összefoglalás

Remélem, hogy ezekkel a módszerekkel és tippekkel sikerül hatékonyabban menedzselni az idődet. 

Viszont, egy technika sem ér semmit, ha nem használod tudatosan. Ne ugorj bele túl sok mindenbe egyszerre. Válassz ki egy módszert, ami a legközelebb áll hozzád és kezdd azzal.

Ami pedig szerintem a legfontosabb, hogy ne akard megszállottan kipipálni a feladatokat. Próbálj meg egyensúlyra törekedni.

Egy befejezett túltervezett munkanap nem éri meg a kiégett másnapot.

Most pedig te jössz

Mit fogsz kipróbálni a cikkből?

Egy új alkalmazást?

A naptár blokk módszert? 

Vagy éppen a zavaró tényezőket fogod kizárni?

Esetleg van olyan technika, ami neked vált be?

Bármelyikről legyen szó, írd meg a kommentben!

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Mondd el a véleményed:

Kapcsolódó cikkek:

Marketing Mix Gyorstalpaló
Marketing Mix Gyorstalpaló: 4P, 7P és használatuk

A marketing mix az egyik legismertebb marketing fogalom. De mi is valójában a marketing mix és hogyan használható a mindennapi marketing stratégiában?

Marketing stratégia összeállítása
Marketing stratégia összeállítása lépésről lépésre

A megfelelő marketing stratégia elengedhetetlen része minden vállalkozás életének. A cikkből megtudod, hogyan állíts össze egy jó és gyakorlati stratégiát.

Céges weboldalak
A céges weboldalak 12 legfontosabb eleme

A profi céges weboldal ma már szinte elvárás minden vállalkozás számára. Ebben a cikkben megosztunk 12 tippet, hogy mitől lesz igazán ütős a céges weboldalunk.

Send this to a friend