Hogyan válassz marketing csatornát?

Mára már annyi tartalom forma, közösségi oldal és marketing csatorna van, ahol jelen lehetsz és promózhatod a vállalkozásod, hogy szó szerint beleszédülsz.

És akkor jön a jogos kérdés:

Hová gyárts tartalmat?

Hol csinálj kampányt?

Hol építs közösséget?

Hol éred el a legjobb eredményt?

A válasz sajnos, hogy nincs egy csoda csatorna.

Nincs a közösségi oldal, ami tuti jó lesz neked.

Hiába mondom azt, hogy most a podcast a tuti, ha utálod csinálni biztos nem lesz sikeres.

Minden vállalkozás egyedi, így a csatorna mixed is egyedi lesz.

A mentorálások tapasztalatai alapján viszont összeraktam 4 szempontot, amivel leszűkítheted a kört és nagy eséllyel kiválaszthatod a neked legjobb csatorná(ka)t:

  1. A közönséged
  2. A szupererőd
  3. Az üzleti céljaid
  4. Az erőforrásaid

Kicsit nézzük meg mélyebben a szempontokat, hogy gyorsan a szolgálatodba állíthasd őket.

1. A közönséged

Az első és a legfontosabb az a közönséged.

Viszonylag egyszerű a képlet.

Meg kell nézned, hogy a közönséged milyen tartalmat fogyaszt és hol van jelen.

Hogyan?

Kutakodj, kérdezz, tesztelj.

(Ebbe itt nem mennék bele mélyebben, mert könyvet lehetne írni ebből, de ha érdekel a téma küldd el a “Közönség” szót válaszban, és felveszem a hírlevél tartalmak közé).

Az a lényeg, hogy neked olyan formátumban érdemes tartalmat gyártani, amit személy szerint a közönséged szívesen fogyaszt.

Például, ha kisgyerekes anyákat célzol nagy eséllyel videóval vagy podcasttel tudod őket elérni, abból is valamilyen rövidebb formával, mert valószínűleg nincs idejük hosszan olvasgatni vagy videózni.

De ha mondjuk személyi edzőként a közönséged a szingli férfiak, akik formába akarnak jönni, ott már egy hosszabb videós vagy szöveges tartalom is simán játszik, hiszen rá akarják és tudják szánni az időt a fejlődésre.

Ugyanez igaz a platformra is. Azok a csatornák lesznek jók, ahol ott a közönséged. Hiába a legjobb TikTok csatorna, ha a közönséged nem használja az appot.

2. A szupererőd

A második szempont a szupererőd és személyes preferenciád.

A szupererőd = Amiben jó vagy, amivel szeretsz foglalkozni, amit élvezel.

Ugyanis olyan tartalmat fogsz szívesen és hosszó távon gyártani, amiben jól érzed magad.

Ha a videón szereplés gondolatára is izzadsz, akkor ne kezdj Youtube csatornába, mert a videókon nagyon-nagyon látszódni fog, hogy zavarban vagy. Ráadásul sokkal nehezebben veszed rá magad, hogy nekiülj vázlatot írni hozzá, hogy felvedd a videót, a videó vágásról nem is beszélve.

(Engem például a videó vágás gondolatától ráz ki a hideg).

Ha pedig nem tudod kiszervezni, azt neked kell csinálni.

A személyes preferenciádnál azt is vedd figyelembe, hogy miben vagy jó. Ha tudod magadról, hogy jól írsz, akkor a blog kézenfekvő, mert sokkal könnyebben állsz majd neki írni és az eredmény is gyorsabban jön majd.

A sikerélmény pedig nagyon fontos része a tartalomgyártásnak.

*Egy fontos megjegyzés: Azt azért nem szeretném, hogy azt hidd, csak a komfortzónádban mozogj ha tartalom készítésről van szó. Igenis kell videóban gondolkozni, mert a világ is arra megy. DE, a kezdéshez jobb olyan formátum, ahol magabiztosabb vagy, hogy a momentum és lelkesedés átsegítsen a kezdeti ingoványos időszakon.

3. Az üzleti céljaid

A harmadik szempont az üzleti célod.

Azaz, hogy mit szeretnél elérni a tartalommarketinggel.

Ha a fő célod, hogy minél nagyobb forgalmat terelj a weboldaladra, akkor a blog és lesz a legjobb megoldás.

Ha a személyes márkád és a hitelességed erősítése a cél, akkor a videó vagy a podcast hatékonyabb és gyorsabb eszköz lesz.

4. Az erőforrásaid

A negyedik szempont az erőforrásaid.

Vagyis, hogy mennyi időt és pénzt tudsz vagy szeretnél a tartalomgyártásra fordítani.

A sikeres tartalommarketing egyik pillére a konzisztencia, hogy kiszámíthatóan publikálj tartalmat.

Bármelyik formátumot is választod, hogy momentumot nyerj az elején hetente kell posztolnod, nincs mese.

Persze az ettől ritkább posztolás is oké, de akkor fogadd el, hogy az eredmények is sooookkal lassabban jönnek majd.

Mit is érdemes itt csinálni?

1. Gondold végig mennyi időt tudsz/akarsz egy héten a tartalomgyártásra fordítani.

Itt legyél brutál őszinte magaddal. Ha csak heti 2 óra fér bele (kevés lesz), akkor a Youtube karrier nem túl esélyes. De mondjuk heti 2 órában egy podcast már talán kivitelezhető.

2. Mennyit tudsz/akarsz költeni a tartalomgyártásra.

Ha kevés az időd, akkor pénzzel vehetsz többet, ha kiszervezel bizonyos részeket. Ezt is érdemes belekalkulálni.

Ráadásul mindegyik tartalom formátumnak más lesz a bekerülési költsége. Egy Youtube csatornánál, de már egy podcastnál is kell minimálisan eszközökbe fektetned.

És a végére is értünk.

tartalom valasztas szempontok

Ideális esetben ennek a 4 szempontnak a metszetében lesznek a legjobb csatornák. Persze ritka az, hogy mind a 4 szempontnak megfelelj, de ha már 2-3-at ki tudsz pipálni már nagyobb eséllyel érsz el sikereket, mintha vakon követnéd a legújabb trendeket.

A mai akciópontok

  1. Gondold végig, hol van jelen a közönséged és milyen tartalmat szeret fogyasztani? Kutass, kérdezz, tesztelj. – Írj egy listát a csatornákról.
  2. Vedd számításba a szupererőd, azaz hogy miben van jó, te melyik formátumot készíted szívesen, melyik platformot szereted. – Add a listához a csatornákat / húzd le azokat, amik ellenszenvesek.
  3. Vedd elő az üzleti céljaidat és nézd meg melyik csatorna és formátum segíti őket. – Módosítsd a listát ez alapján.
  4. Számold ki mennyi időd és pénzed van napi, heti vagy havi szinten a tartalomgyártásra. -Húzd le azokat a formátumokat, ami ez alapján nem férnek bele.

Ha ezt a 4 dolgot végiggondolod, garantálom, hogy könnyebb lesz olyan csatornát választani, ami megtérül és még szívesen is foglalkozol vele.

Addig is boldog marketinget.

Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:

✌🏼 Kövess az Instagram oldalamon, ahol napi könnyen emészthető tanácsokkal és összefüggésekkel segítelek téged, hogy kitűnj a tömegből és mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

🧠Tankolj fel marketing okosságokkalOkosítsd magad az online képzéseimmel, amikben nemcsak a taktikát de a mögöttes gondolkodást is megtanítom. Miért jó ez neked? Mert nemcsak tudod mit csinálsz, érted is, hogy miért csinálod.

🤯Szerezz AHA! felismeréseket: Ha szeretnéd, hogy a te üzeneteid is a “Hűha, ez nekem szól” érzést váltsák ki, akkor foglalj időpontot az AHA! Mentorálásra, ahol kifejezetten olyan áttörésekre fókuszálunk, amik után azt fogod gondolni, hogy basszus miért nem így gondoltam ezt át elsőre.

Tüzes 🔥 Tartalom

🔥 Forrósítsd fel az ügyfélszerzésed

Minden szerdán 5 percben átadok egy azonnal alkalmazható módszert, amivel feltüzelheted a marketinged.

No bullshit, semmi SPAM, csak színtiszta gyakorlati marketing, hogy mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

Send this to a friend