Képzeld el ezt:
Egy étteremben vacsorázol.
Az étel teljesen rendben van, de azért nem ájulsz el tőle.
A vacsora végén viszont a desszert olyan utazásra küldi az ízlelőbimbóidat, hogy szinte szétrobbannak az örömtől. Ezután mindenkinek azt meséled, hogy mennyire szuper ez az étterem.
Miért?
A csúcs-vég hatás miatt.
⛰️ Csak a csúcs és végpont számít
A csúcs-vég hatás egy észlelési (kognitív) torzítás, ami befolyásolja, hogy az emberek hogyan emlékeznek a múltbeli eseményekre.
Azt, hogy egy élményt milyennek ítélsz meg, az intenzív pozitív vagy negatív pillanatok (a „csúcsok”) és az élmény utolsó pillanatai (a „vég”) határozzák meg.
🧠 Ez van az ügyfeled fejében
Az agyunk nem tud mindenre emlékezni ezért referencia pontokat használ, hogy eldöntse mi a fontos. A legfontosabb referencia pontok az intenzív érzések és a legutolsó érzések.
Vagyis az ügyfeleid ritkán fognak emlékezni a veled kapcsolatos teljes élményre.
De emlékeznek a legintenzívebb pillanatokra (a csúcspontokra) és a végére.
Most pedig nézzük, hogyan fordíthatod ezt a hatást az előnyödre, hogy igazán boldog és örömmel vásároló ügyfeleket hagyj magad után.
🤑 Hogyan használd ezt?
Minimalizáld a negatív csúcsokat
Vagyis vegyél ki minden olyan lépést a marketingedből, ami csalódást okozhat vagy összezavarja az ügyfelet.
Például:
- Dobd ki a középszerű lead mágneseidet és adj valóban hasznos anyagokat
- Ha pénzvisszafizetési garanciát adsz, akkor a folyamat legyen a lehető legzökkenőmentesebb.
Növeld a csúcsok számát
Nem kell folyamatosan 200%-ot nyúltanod, elég ha a kapcsolatok alatt több WOW pillanat is van. Ezekkel bebiztosítod, hogy jó élményt kapcsoljanak hozzád, és örömmel ajánljanak.
Például:
- Legyél önmagad. Nincs is annál frissítőbb ma az online térben, ha egy valódi emberrel tudsz kapcsolódni.
- Kérdezz. A tartalmaid ne csak megmondjanak. Mutass őszinte érdeklődést a közönséged és az ügyfeleid iránt kérdésekkel és válaszokkal.
- Adj váratlan értéket. Például tarts egy ingyenes online kérdezz-feleleket, ahol megválaszolod a közönséged legégetőbb kérdéseit.
Az élmény vége legyen pozitív
Szentelj extra figyelmet az utolsó veled kapcsolatos élménynek. Legyen igazán pozitív, hogy maradandó benyomást hagyjon maga után az ügyfélben.
Például:
- Adj a lead mágnesed mellé egy meglepetés ajándékot.
- Fejezd be olyan gyakorlattal a közös munkát, ami sikerélményt okoz.
- Foglald össze milyen áttörései voltak a közös ülésnek/munkának.
MAI AKCIÓPONTOK
- Gondold végig és írd/rajzold fel az ügyfélfolyamatod.
- Jelölj be rajta 2-3 pontot, ahol csúcsélményt adsz. Azt is írd oda, hogyan.
- Írj össze 3 ötletet a végére, ami WOW élményt hagyhat az ügyfélben, majd válaszd ki a legjobbat.
És vége, ennyi volt a mai levél.
Boldog marketinget!
Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:
✌🏼 Kövess az Instagram oldalamon, ahol napi könnyen emészthető tanácsokkal és összefüggésekkel segítelek téged, hogy kitűnj a tömegből és mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.
🧠Tankolj fel marketing okosságokkal: Okosítsd magad az online képzéseimmel, amikben nemcsak a taktikát de a mögöttes gondolkodást is megtanítom. Miért jó ez neked? Mert nemcsak tudod mit csinálsz, érted is, hogy miért csinálod.
🤯Szerezz AHA! felismeréseket: Ha szeretnéd, hogy a te üzeneteid is a “Hűha, ez nekem szól” érzést váltsák ki, akkor foglalj időpontot az AHA! Mentorálásra, ahol kifejezetten olyan áttörésekre fókuszálunk, amik után azt fogod gondolni, hogy basszus miért nem így gondoltam ezt át elsőre.