Használd a csúcs-vég szabályt, hogy lenyűgözd az ügyfeleid

Képzeld el ezt:

Egy étteremben vacsorázol.

Az étel teljesen rendben van, de azért nem ájulsz el tőle.

A vacsora végén viszont a desszert olyan utazásra küldi az ízlelőbimbóidat, hogy szinte szétrobbannak az örömtől. Ezután mindenkinek azt meséled, hogy mennyire szuper ez az étterem.

Miért?

A csúcs-vég hatás miatt.

⛰️ Csak a csúcs és végpont számít

A csúcs-vég hatás egy észlelési (kognitív) torzítás, ami befolyásolja, hogy az emberek hogyan emlékeznek a múltbeli eseményekre.

Azt, hogy egy élményt milyennek ítélsz meg, az intenzív pozitív vagy negatív pillanatok (a „csúcsok”) és az élmény utolsó pillanatai (a „vég”) határozzák meg.

🧠 Ez van az ügyfeled fejében

Az agyunk nem tud mindenre emlékezni ezért referencia pontokat használ, hogy eldöntse mi a fontos. A legfontosabb referencia pontok az intenzív érzések és a legutolsó érzések.

Vagyis az ügyfeleid ritkán fognak emlékezni a veled kapcsolatos teljes élményre.

De emlékeznek a legintenzívebb pillanatokra (a csúcspontokra) és a végére.

csúcs vég szabály

Most pedig nézzük, hogyan fordíthatod ezt a hatást az előnyödre, hogy igazán boldog és örömmel vásároló ügyfeleket hagyj magad után.

🤑 Hogyan használd ezt?

Minimalizáld a negatív csúcsokat

Vagyis vegyél ki minden olyan lépést a marketingedből, ami csalódást okozhat vagy összezavarja az ügyfelet.

Például:

  • Dobd ki a középszerű lead mágneseidet és adj valóban hasznos anyagokat
  • Ha pénzvisszafizetési garanciát adsz, akkor a folyamat legyen a lehető legzökkenőmentesebb.

Növeld a csúcsok számát

Nem kell folyamatosan 200%-ot nyúltanod, elég ha a kapcsolatok alatt több WOW pillanat is van. Ezekkel bebiztosítod, hogy jó élményt kapcsoljanak hozzád, és örömmel ajánljanak.

Például:

  • Legyél önmagad. Nincs is annál frissítőbb ma az online térben, ha egy valódi emberrel tudsz kapcsolódni.
  • Kérdezz. A tartalmaid ne csak megmondjanak. Mutass őszinte érdeklődést a közönséged és az ügyfeleid iránt kérdésekkel és válaszokkal.
  • Adj váratlan értéket. Például tarts egy ingyenes online kérdezz-feleleket, ahol megválaszolod a közönséged legégetőbb kérdéseit.

Az élmény vége legyen pozitív

Szentelj extra figyelmet az utolsó veled kapcsolatos élménynek. Legyen igazán pozitív, hogy maradandó benyomást hagyjon maga után az ügyfélben.

Például:

  • Adj a lead mágnesed mellé egy meglepetés ajándékot.
  • Fejezd be olyan gyakorlattal a közös munkát, ami sikerélményt okoz.
  • Foglald össze milyen áttörései voltak a közös ülésnek/munkának.

MAI AKCIÓPONTOK

  1. Gondold végig és írd/rajzold fel az ügyfélfolyamatod.
  2. Jelölj be rajta 2-3 pontot, ahol csúcsélményt adsz. Azt is írd oda, hogyan.
  3. Írj össze 3 ötletet a végére, ami WOW élményt hagyhat az ügyfélben, majd válaszd ki a legjobbat.

És vége, ennyi volt a mai levél.

Boldog marketinget!


Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:

✌🏼 Kövess az Instagram oldalamon, ahol napi könnyen emészthető tanácsokkal és összefüggésekkel segítelek téged, hogy kitűnj a tömegből és mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

🧠Tankolj fel marketing okosságokkalOkosítsd magad az online képzéseimmel, amikben nemcsak a taktikát de a mögöttes gondolkodást is megtanítom. Miért jó ez neked? Mert nemcsak tudod mit csinálsz, érted is, hogy miért csinálod.

🤯Szerezz AHA! felismeréseket: Ha szeretnéd, hogy a te üzeneteid is a “Hűha, ez nekem szól” érzést váltsák ki, akkor foglalj időpontot az AHA! Mentorálásra, ahol kifejezetten olyan áttörésekre fókuszálunk, amik után azt fogod gondolni, hogy basszus miért nem így gondoltam ezt át elsőre.

Tüzes 🔥 Tartalom

🔥 Forrósítsd fel az ügyfélszerzésed

Minden szerdán 5 percben átadok egy azonnal alkalmazható módszert, amivel feltüzelheted a marketinged.

No bullshit, semmi SPAM, csak színtiszta gyakorlati marketing, hogy mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

Send this to a friend