SEO szövegírás: Emiatt a 4 dolog miatt nem vagy a Google #1 oldalán

Szerző:

Az elmúlt másfél évben az Modern Marketing blogon sikerül 0-ról 22 498 látogatót bevonzanom, organikusan, hirdetések nélkül, főállás mellett.

modern marketing blog látogatók

Hogyan?

A jó SEO-alapelvek és jó szövegírói technikák ötvözésével olyan tartalmakat hoztam létre, amik a Google első oldalán szerepelnek.

A növekedés persze nem kizárólag ezeknek köszönhető, de 80-90%-ban nyomnak a latban. A mai bejegyzésben megosztok néhány SEO szövegírási hibát, amik a tapasztalataim szerint a legtöbbször akadályozzák a hasonló növekedést.

Vágjunk bele.

Hogyan működik a SEO szövegírás?

Ahhoz, hogy érthető legyen mi is a SEO szövegírás előbb meg kell érteni külön a SEO és a szövegírás lényegét.

Hogyan működik a SEO?

Mindannyian tudjuk, mi történik, ha rákeresünk egy kifejezésre a Google-ben: megkapjuk a keresett kifejezéshez tartozó találatok listáját. Ezek a találati oldalak a keresőoptimalizálás (SEO) eredményeként jelennek meg.

Dióhéjban, a SEO egy olyan módszer, amellyel a tartalmad optimalizálod a keresőmotorok számára, hogy az magasabb helyezést érjen el az adott kifejezésre, mint más oldalak tartalma.

Számtalan rangsorolási szempont létezik: kulcsszavak, belső és külső linkek, weboldal sebesség, CTR, visszapattanási arány,  megosztások száma és még sorolhatnám.

Hogy ezek pontosan milyen súllyal esnek a latba azt a Google berkein kívül nem is tudják pontosan. Ha jobban elmélyülnél a SEO világában ajánlom a The Beginner’s Guide to SEO és a The Advanced Guide to SEO cikkeket. Ami biztos, hogy a minőség első számú rangsorolási tényezővé vált a Google számára, különösen a Google Panda és Pingvin frissítései óta. És itt jön képbe a szövegírás.

Hogyan működik a szövegírás?

A szövegírás az olyan írott szöveg készítése, aminek célja a tájékoztatás, az inspiráció vagy a meggyőzés. Marketingben a szövegírást a leggyakrabban az értékesítés és a konverzió növelésére használják. Szöveget írsz többek között az értékesítési levelek, a blogbejegyzések, a hirdetések és a közösségi média bejegyzések készítésekor.

Nem hiába posztolta nemrég Brian Dean SEO és marketing guru, hogy a legfontosabb marketing készség 2021-ben a szövegírás.

Az írás MINDENT befolyásol, amit teszel.

YouTube-videót készítesz? Először meg kell írnod egy forgatókönyvet vagy vázlatot.

Facebook hirdetést csinálsz? A szövegednek ki kell tűnnie.

Új sales oldalt készítesz? A vastagon befolyásolja a konverziós arányt. Vitathatatlan tehát, hogy a szövegírás fontos. 

De akkor most hogy is jön ez össze a SEO-val? Mutatom a következő pontban.

Akkor most mi is a SEO szövegírás?

A SEO szövegírás olyan kulcsszó optimalizált tartalom készítése, ami egyaránt vonzó az emberek és a keresőmotorok algoritmusai számára. Más szavakkal:

A SEO-szövegírás olyan tartalom írása, amelyet a Google is megért. És ugyanakkor ezt a tartalmat az emberek is szeretnék elolvasni, linkelni és megosztani.

Ha CSAK a Google számára írsz tartalmat, akkor a tartalmad szuper gépiesen hangozhat. Ha viszont CSAK az olvasóknak írsz, akkor az oldalad valószínűleg nem tartalmazza a fontos kulcsszavakat, amikre az emberek keresnek. Nehéz megtalálni az egyensúly.

De ha 2021-ben a Google első oldalán akarsz szerepelni, mindkettőben jónak kell lenned.

Nézzük a leggyakoribb hibákat, ami miatt nem jutnak a kereső első oldalára a tartalmaid.

A 4 SEO szövegírás hiba

Sok helyen be lehet nézni a SEO-t és a szövegírást is. Én most a könnyebb követhetőség kedvéért 4 fő területbe rendeztem azokat a hibákat, amiket a leggyakrabban látok a közös munka során az ügyfeleimnél.

1. Nem jó a témád 

Mitől tökéletes egy téma?  Három szempontnak felel meg: érdekli az olvasóidat, könnyű jól szerepelni rá és kapcsolódik az termékedhez. jó tartalom 3 eleme

Hol csúszhat félre a témaválasztás?  Főként két ponton, mutatom mik azok:

Rosszul választasz kulcsszót

A kulcsszókutatás önmagában megér egy ebook-ot, úgyhogy ebben a részben a leglényegesebb elemeket foglalom össze. 

Miért fontos megtalálni az ideális kulcsszavakat? A kulcsszavak olyanok, mint az iránytű, megmutatják, hogy a SEO és tartalom tevékenységed merre halad.

jó kulcsszó és a seo szövegírás Az elmúlt másfél évben az oldalamon 26 593 látogató volt.  organikus vs összes látogató Ebből 22 498 látogató (84,60%) a Google-ből jött. A megfelelő kulcsszavak nélkül biztosan nem tudtam volna elérni ezt az eredményt. Például, a swot elemzés kulcsszóra az első oldalon szerepelek: swot-elemzés-Google-keresés-eredmény Ennek köszönhetően csak ez a cikk majdnem 800 látogatót hoz minden hónapban: swot elemzés cikk látogatók Milyen a jó kulcsszó? A jó kulcsszónak három fő paraméternek kell megfelelnie:

  • Sokan keresnek rá: ez fogja jelezni, hogy az emberek érdeklődnek a téma iránt. Minél magasabb az átlagos havi keresés, annál jobb.
  • Alacsony rá a verseny: ez indikálja, hogy mennyire nehéz a Google első oldalára kerülni.
  • Kapcsolódik a vállalkozásodhoz: ennek köszönhetően segít majd közvetve bevételt generálni.

Nem veszed figyelembe a keresési szándékot

Minden weboldalnak és tartalomnak a felhasználói szándékra kell összpontosítania. Az egyes oldalak tartalma pedig a vásárlói útvonal különböző szakaszaitól függően változik. 

Ez alapján a kulcsszavaknak is a különböző szándékok alapján kell változniuk.

Ha azonosítod, miért keresett egy bizonyos kulcsszóra a fogyasztó megismered a keresési szándékot.

A keresési szándéknak négy típusa létezik:

  • Információs szándék: A felhasználó több információt szeretne találni egy adott témáról. Példa: “legjobb kávéfőzők”
  • Navigációs szándék: A felhasználó egy adott webhelyet vagy oldalt szeretne meglátogatni. Példa: “Nespresso kávéfőző típusok”
  • Kereskedelmi szándék: A felhasználó vásárláson gondolkodik, és meg akarja vizsgálni a lehetőségeit. Példa: “kávéfőzők összehasonlítása”,
  • Tranzakciós szándék: A felhasználók célja egy termék/szolgáltatás megvásárlása. Példa: “új Nespresso kávégép vásárlása”

A keresési szándék rossz értelmezése a legjobb tartalmat is félre viheti. 

Például, hiába írsz egy frappáns útmutatót, arról, hogyan kell Nespresso kávégépet vásárolni, nem fogsz jól szerepelni a keresőben.  Miért? Mert aki ezt a kulcsszót használja vásárolni szeretne és egy webshopot fog keresni.

2. Gyatra a szöveged

A szöveg adja a tartalmak lelkét. Legyen szó bármilyen tartalomról, – írott, szöveges vagy hanganyag -a szövegnek élvezetesnek kell lennie. Hogy lehet elrontani a szöveget? Sok helyen, de hoztam néhány konkrét példát és megoldást, amivel javíthatsz az írásaid minőségén.

Körmondatokban írsz

Az emberek nagy része nem szeret bonyolult szövegeket olvasni és értelmezni. Minél könnyebben megért egy cikket, oldalt, hirdetést annál nagyobb a valószínűsége, hogy megteszi, amit kérsz tőle.

Ha bonyolult nyelvezetet használsz a cikkeidben, lehet, hogy az olvasóközönséged felét elüldözöd. Ez azt jelenti, hogy nem fogják megosztani az oldaladat, nem fognak rá hivatkozni, és nem fognak konvertálni.

Ehelyett kövesd azt a taktikát, amiről Ernest Hemingway amerikai regényíró híres volt: egyszerű szavak és mondatok, egyszerű szintaxis és feszes próza. Felejtsd el a többszörösen összetett mondatokat, a szakzsargont és a felesleges magyarázatokat. Ne használj túl sok kötőszót és kerüld a 4 szótagnál hosszabb szavakat, a kötőszavakat.

Ha megvan a szöveg csekkold le és egyszerűsítsd a Hemingway Editorral: seo szövegírás tipp A Cornerstone tartalmakról írt cikkemet például egy második osztályos is értené (leszámítva persze a szakmai részt).

Ne feledd: a célod az, hogy kommunikálj az olvasóiddal, nem pedig az, hogy lenyűgözd őket a terjedelmes szókincseddel.

Unalmas az írásod

Az olvasás egy tranzakció. Az olvasók az idejüket a szavaidért cserébe, amitől azt remélik, hogy valamilyen módon értéket kapnak: javul az életük, tanulnak vagy szórakoznak. Ha egy ponton úgy érzik, hogy az olvasás túlságosan megterhelő, akkor megnyomják a vissza gombot.

Ahogy a híres szövegíró, Bond Halbert mondja, “a jó írás könnyed olvasást eredményez”. Ez azzal kezdődik, hogy hogyan tervezed meg a tartalmat. Ebben segít az MRMO formula:

  • Megjegyzések. A jegyzetek, mellékszövegek és egyéb elemek, például a blokk idézetek hozzáadása segít megtörni a poszt monotonitását.
  • Rövid mondatok és bekezdések. A hosszú mondatokat nehéz követni. Keresd meg a kötőszavakat (és, mert, hogy, stb) és ahol lehet inkább bontsd szét ezeket a mondatokat.
  • Multimédia. Például videók, képek és GIF-ek segíthetnek a pontok illusztrálásában anélkül, hogy leírnál valamit.
  • Olvasás. Olvasd fel hangosan a szöveged, hogy kiszúrd azokat a részeket, ahol döcögős a szöveg.

Nem fogod meg időben az olvasót

A legtöbb ember a bevezetőd minősége alapján dönti el, hogy a posztod megfelel-e annak, amit keresnek. Egy jó bevezető olvasásra készteti őket, egy pocsék bevezető pedig egyenesen visszaküldi őket a keresési eredményekhez. Egy ütős bevezető megírásához használhatod a PBC formulát: PBC Formula

Próbáld ki Brian Dean, SEO guru PBC formuláját a tartalmad felvezetéséhez. Kezdd egy rövid előzetessel, majd jöhetnek a tartalomból származó előnyök végül pedig a CTA.

Nem csak szöveges tartalomnál működik. És ez csak néhány volt azok közül a szövegírás praktikákból, amivel azonnal javíthatsz a cikkeid és más tartalmaid minőségén. Most nézzük mi a harmadik nagy SEO szövegírás hiba.

3. Káosz a SEO-d

A SEO olyan, mint egy idegen nyelv, amivel a keresőrobotokkal beszélgetsz. Hiába a tökéletes téma és az izgalmas szöveg, ha a keresőrobotok nem értik mit mondasz, nem jutsz el a találati lista elejére. Itt van pár a gyakori SEO hibák közül:

Feleslegesen halmozod a kulcsszavakat

Még a keresőoptimalizálás hajnalán működött az a módszer, hogy ha teletömted a szöveged a kiválasztott kulcsszóval, hátradőltél és az első oldalon is voltál.  Ezzel a technikával ma már esélyed sincs. Ehelyett használj inkább LSI és kapcsolódó kulcsszavakat a fő kulcsszavad mellett. 

Az LSI (Latens szemantikus indexelés) kulcsszavak fogalmilag összefüggő kifejezések, amelyeket a keresőmotorok a weboldal tartalmának mélyebb megértéséhez használnak.

Tegyük fel például, hogy most publikáltál egy blogbejegyzést a cold brew kávéfőzésről. A Google átvizsgálja az oldaladat, hogy megnézze, használod-e a “cold brew” kifejezést a címben, a tartalomban, a kép alt szövegében stb.

De emellett az LSI kulcsszavakat (például “szűrő”, “hőmérséklet”, “őrlés”, “hideg víz” és “jég”) is keres az oldaladon. És amikor megtalálja ezeket az LSI kulcsszavakat a tartalmadban, azt mondja: “Ez az! “Biztos vagyok benne, hogy ez az oldal a cold brew kávéfőzés témájáról szól”.

Rossz a belső link struktúrád

Mik azok a belső hivatkozások?

A belső hivatkozások olyan linkek, amelyek ugyanazon a domainen (url-en) belüli oldalakra mutatnak. Ezek különböznek a külső linkektől, amelyek más url-en lévő oldalakra mutatnak.

Háromféleképpen ronthatod el a belső linkelést:

  1. Nincs keresztlinkelés: vagyis egyáltalán nem linkelsz a saját tartalmaidra.
  2. Túl sok a link: azaz tele tömöd a saját linkjeiddel az irományod.
  3. Nem a jó anchor szöveget használod: például a kulcsszó helyett valami teljesen irreleváns szófordulat mögé teszed a linket.

A belső linkelésről és a hozzá kapcsolódó bevált módszerekről a Backlinko ebben a cikkjében olvashatsz többet.

Rosszul építesz linkeket 

A linképítés szerves része a SEO-nak.  Hallottál az off-page SEO-ról? Na, nagyon leegyszerűsítve a linképítésről szól. 

A linképítés során külső linkeket (más néven “backlinkek” vagy “bejövő linkek”) szerzel, amik egy másik weboldalról mutatnak a tiédre. A Google és más nagy keresőmotorok a backlinkeket egy adott oldalra adott “szavazatoknak” tekintik. A nagyszámú külső linkkel rendelkező oldalak általában magas helyezésekkel rendelkeznek.

Hogyan lehet elrontani a linképítést?

  1. Nem szerzel linket: vagyis nem mutatnak linkek az oldaladra.
  2. Szerzel linket, de túl gyorsan: ez általában a linkfarmok használatakor, link vásárláskor fordul elő. Ezzel a módszerrel lehet, hogy előrejutsz, de ha lefülel a Google, akkor nemhogy az első oldalon de még a századikon sem leszel.
  3. Rossz minőségű linkeket építesz: rossz minőség alatt értem azt, hogy irreleváns vagy gyenge autoritásúak a linkjeid. Mert igen, a Google algoritmusa ezt is figyeli.

A megfelelő linkekről és linképítési tippekről ebben a Backlinko cikkben olvashatsz többet.

Lassú az oldalad

A Google 2010 óta használja az oldal sebességét rangsorolási tényezőként. 2018-ban pedig a “Sebesség” frissítéssel növelte az oldalsebesség fontosságát. Röviden: google helyezés és sebesség

Az oldal sebesség az az idő, amely alatt egy weboldal betöltődik. Egy oldal betöltési sebességét több különböző tényező határozza meg, többek között a webhely szervere, az oldal fájlmérete és a képtömörítés.

Az oldalad betöltési sebességét sokszor egyszerűbben javíthatod, mint gondolod. Erről itt olvashatsz bővebben. Most pedig jöjjön a negyedik faktor, a tartalmad megjelenése.

4. Gyenge az oldal design-ja és UX-e

A jó design fel sem tűnik, a rossz grafika ezzel szemben sikítva hívja fel magára a figyelmet és röhejessé teszi az oldalad. Hogyan? Jöjjön néhány a leggyakoribb bakikból:

A multimédia elemeid nincsenek rendben

Multimédia elemek alatt értek mindenféle kép és videó formátumot. Ezekre érdemes legalább annyi időt szánni, mint a szövegre. 

Miért?

Mert az egyedi képek nemcsak hitelességed, de helyezésed is növelhetik. Az én egyik backlinkem konkrétan az egyik képemnek köszönhetem a SMART célok cikkemből: jó design és google helyezés Nem mellesleg számtalan látogatót is köszönhetek ennek a képnek. Hogyan lehet a képeket elrontani?

  • Nem használsz képeket: az ömlesztett szöveg már ránézésre is ijesztő. Ráadásul a jó illusztrációkkal sokszor hatékonyabban tudsz magyarázni, mint írásban.
  • Rossz minőségű képeket használsz: legyen szó béna képernyőfotóról, unalmas stock fotóról vagy rosszul megszerkesztett képről, mind rontják a tartalmad összhatását.
  • Nem egységes a design: váltogatod a betűtípust, szemre választod ki a színeket, nem vagy következetes a formákkal. Ezek mind gyengítik a tartalom megítélését.

Mi a megoldás?

A design legyen összhangban. A színek, a betűtípus, a sorköz, vagyis minden design elem. Használj minőségi képeket (mondjuk unsplash-ről vagy pexels-ről), és lehetőleg ne az agyoncsépelt Stock fotókat.  Használj Canva-t vagy Figmát, a gyors és profi képszerkesztéshez.  Soha ne használj Google-ből letöltött képet. A bírság vagy pereskedés drágább lesz, mint a pár száz forintért megvásárolt kép.

Az oldal felhasználói élménye csapnivaló

Miért rossz a felhasználói élmény az oldaladon? Íme néhány példa:

  • Nem tagolod a szöveget: ha egybe ömleszted a szöveged biztos lehetsz benne, hogy az olvasó sikítva nyomja majd a vissza gombot. 
  • Nem optimalizálsz mobilra: ha mobilon nem olvasható jól a tartalmad, akkor az olvasók 50%-át buktad. 

Hogyan javíthatsz a felhasználói élményen?

Mobilon is legyen jó a cikked.  Talán ezt nem kell túlmagyarázni, legyen reszponzív az oldalad design-ja. Ha sablonnal dolgozol válassz reszponzív verziót, ha pedig egyedileg fejleszted kérj külön mobil design-t a grafikustól.

Tagold a szöveget. Legyenek a bekezdéseid rövidek, max 3-4 sor.  Használj címsorokat, lista elemeket, számozott listákat vagy éppen kiemeléseket, hogy megtörd a szöveg egyhangúságát.

Használj tartalomjegyzéket.  Tudatosan vagy tudat alatt, de az olvasók mindig ellenőrzik, hogy egy tartalom beváltja-e az ígéretét. Ha azt állítod, hogy választ adsz a kérdésükre, akkor figyelik, hogy ez igaz-e. Ha nem, akkor továbblépnek.

A tartalomjegyzék segítségével az olvasók azonnal megtalálhatják a nekik legfontosabb részt és könnyen oda tudnak navigálni. seo szövegírás és felhasználói élmény Ha már elkezdték olvasni, lehet, hogy beszippantja őket a szöveged, és természetesen elkezdik olvasni a többit.

Útravaló

Akkor itt is a lényeg két mondatban: négy dolgot kell bezsákolnod ha SEO szövegírásról van szó: a témát, a szöveget, a SEO-t és a design-t.  Ha ezek rendben vannak, akkor a Google első oldal, sőt az első hely is a zsebedben van.

Most pedig te jössz

Melyik hibára fogsz jobban odafigyelni ezek után?  Van olyan ami nem szerepel a listán, de szerinted érdemes lenne megemlíteni? Írd meg a komment szekcióban.

Forrásjegyzék

https://ahrefs.com/blog/seo-copywriting/ https://www.semrush.com/blog/seo-copywriting/ https://yoast.com/complete-guide-seo-copywriting/ https://backlinko.com/seo-copywriting https://backlinko.com/copywriting-guide

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Mondd el a véleményed:

Érdekelhet még:

keresési szándék
Keresési szándék: A kulcs a Google első oldalához

A keresési szándék az egyik legfontosabb rangsorolási faktor a Google-ben. Tudd meg mi az és hogyan azonosítsd. »»

tartalommarketing stratégia
Így csinálj vevőszerző tartalommarketing stratégiát [útmutató]

Az útmutatóból megismered azt a 6 lépéses tartalommarketing stratégiát, ami segít, hogy az idegenekből érdeklődőket, az érdeklődőből pedig vásárlókat generálj.

blogbejegyzés
Így írj bitang jó blogbejegyzést 11 egyszerű lépésben [útmutató]

Ez az útmutató lépésről lépésre bemutatja, hogyan írj SEO optimalizált blogbejegyzést, ami eláraszt majd weboldal látogatókkal.

[INGYENES ESETTANULMÁNY]
[INGYENES ESETTANULMÁNY]
[INGYENES ESETTANULMÁNY]
[INGYENES ESETTANULMÁNY]
Send this to a friend