Ne keresd tovább a tökéletes közönséget

Azt hiszem, most meg fogsz lepődni, mert ez a levél nagyjából szembemegy a legtöbb nagy marketing tanítással, ami a célközönségről szól.

A marketinged egyik legmeghatározóbb része a célközönséged.

Ezt nem is érdemes vitatni.

Minden biznisz arról szól, hogy valamit el akarunk adni más embereknek, és ezek az emberek kulcsfontosságúak a vállalkozás sikeréhez.

Mert ha ők nem vásárolnak, nincs biznisz.

Idáig semmi újat nem mondtam, ugye?

Nade most.

Az, hogy mitől lesz igazán ez a közönség, ott már kicsit eltér a véleményem a megszokott szakmai szajkózástól.

Ami nélkül biztosan bukó a célközönséged

A három legfontosabb dolog, ami tényleg működő célközönséghez vezet, az ez:

1. Szeress velük dolgozni. 

2. Inspiráljanak.

3. Hidd el, hogy tudsz nekik segíteni.

És itt nem számít a koruk, a földrajzi helyük, hogy mekkora a problémájuk, vagy mennyire fizetőképesek. Mindig akad valaki, aki problémával küzd, és ha igazán megoldásra vágyik, meg fogja találni a módját, hogy fizessen érte.

De ha nem szeretsz velük dolgozni, nem fogod a sz@r napokon rávenni magad, hogy folytasd a munkát.

Ez a legfontosabb, mert őszintén szólva, ha nem szereted, amit csinálsz:

  • Nem fogsz róla fáradhatatlanul írni.
  • Nem lesz határozott véleményed, és nem hozol létre olyan tartalmat, ami igazán megszólítja az embereket.
  • Az ajánlataid élettelennek érződnek majd, mert nem lesznek benne a szíved.

És , itt legyél őszinte magaddal.

Élveznéd ezt tanulni, gondolkodni rajta, írni róla hosszú évekig?

Ha nem inspirálnak, előbb-utóbb rá fogsz unni az egészre, és valamilyen kifogással leállsz.

Ha pedig nem hiszed el, hogy tudsz nekik segíteni, az első bizonytalan gondolat vagy elutasítás leblokkol majd, és ugrasz a következő “tuti trükkre”, vagy hagyod az egészet.

Ezt akarjuk elkerülni, ugye? 🙂

A bűvös 6-os

Amikor a közönséged meghatározásán dolgozol, ez a hat kérdés lesz a legfontosabb.

Ez az a hat kérdés, amit minden mentoráltammal kivesézünk.

Segít priorizálni a lehetséges célközönségeket, és rávilágít, hogy kikkel akarsz igazán együtt dolgozni – nem csupán a pénzért.

(Félreértés ne essék: a pénz jó dolog, de hosszú távon önmagában kevés. Kell, hogy szeresd, amit csinálsz, különben nem fogod csinálni. Ez ilyen egyszerű.)

Nos, jöjjenek a kérdések:

#1 – „Ki az, akinek a leginkább kellesz?

Gondolj arra az ügyfélre, aki tényleg felsóhajt: „Végre valaki, aki megért!” Ők azok, akiknek a segítséged nemcsak hasznos, hanem nélkülözhetetlen – és ezt értékelni fogják.

#2 – „Kivel dolgoznál a legszívesebben?

Ha szeretsz valakivel dolgozni, az szinte minden napodban érződik. Kevesebb stressz, több öröm, és ez az energia átragad az ügyfélre is.

#3 – „Ki az, aki ha minden nap írna neked, örülnél neki?

A kommunikáció alap. Ha olyanokkal dolgozol, akikkel akár naponta is szívesen beszélsz, nyert ügyed van. Ez az energiacsere pozitívan hat a teljes munkakapcsolatra és arra ahogy a vállalkozásodhoz állsz.

#4 – „Ki az, akivel ha minden nap találkoznál, inspirálna és nem idegesítene?

Ez az előző kérdés erősebb verziója. Amikor azt tudod mondani, hogy a napi találkozók is simán jöhetnek, az egy igazán erős célközönség lesz.

#5 – „Melyik ügyféltípus hozza számodra a legtöbb energiát és inspirációt?

Ebben vagy az igazi varázslat. Olyan ügyfelek, akik feltöltenek és ösztönöznek, segítenek a legjobb formád hozni. Ez a kapcsolat folyamatosan építi a bizalmat és hosszú távú partnerségeket eredményez.

#6 – „Ki az akinek a legtöbbet ér a szolgáltatásom?

Tudom, tudom, azt mondtam, hogy a pénz nem számít, de nézzünk szembe a tényekkel: egy vállalkozás akkor működik, ha meg is térül a munka. Olyan ügyfelekre van szükséged, akik számára nemcsak fontos, amit kínálsz, látják az értékét és hajlandóak is fizetni érte.

Ez a hat kérdés, és még néhány extra, ami mentorálásokon kötelező, hogy az ügyfeleim valóban célzott, inspiráló közönséget találjanak.

Még egy fontos dolog

Nem lesz olyan közönség, ahol nem lesznek kételyeid.

Kételyeid abban, hogy valóban meg akarják-e venni amit kínálsz.

Kételyeid abban, hogy könnyű lesz-e velük dolgozni.

Kételyeid abban, hogy tényleg ki tudod-e szolgálni őket.

Vagyis nem azt a közönséget keresed, ahol nem félsz.

Azt a közönséget keresed, ahol a félelem mellett ott van az izgalom, a tettvágy és az inspiráció.

A felmerülő félelmeket egészen könnyen lehet kezelni és átkeretezni, amire extra figyelem van a mentor üléseken is.

Miért?

Mert ezek a félelmek tartanak vissza, hogy elkérd azt az összeget, amit elkérhetnél.

Vagy, hogy rendszeresen posztolj tartalmat.

Vagy, hogy ne add fel, amikor nehéz.

Szóval azt javaslom, hogy kerülj képbe a félelmeiddel és kezdd el átkeretezni vagy feloldani őket. (Ha nem tudod hogyan, a mentorálásban ezt is kibogozzuk. 😉)

Ez idő lesz, és nem is kell mindent már az első napon kitalálnod.

Ez a rész a vállalkozásban egy egészen izgalmas önismereti utazás – hogy ki vagy, mit akarsz, mi az, ami igazán fontos neked, és kik azok az emberek, akikkel körül akarod venni magad.

Erre az egyre emlékezz: a leggyakoribb ok, amiért sokan nem építenek közönséget, az, hogy sosem kezdik el. Örökre megrekednek a túlanalizálás csapdájában, és végül nem tudják, kinek és miről írjanak.

Nem kell tökéletes közönséget találnod ahhoz, hogy elkezdd.

Ritka, hogy valaki azonnal a tökéletes ötlettel rukkol elő.

A legtöbben véletlenül találják meg, miközben alkotnak.

Indulj ki abból, amit szeretsz, és abból, akinek ezzel tényleg segíteni tudsz. Ez az, ami igazán működik.

A MAI AKCIÓPONTOK:

  1. Gondold végig melyik ügyfeleiddel szerettél dolgozni és miért. Egyértelműbb lesz, kikhez akarsz szólni, és miért volt velük élvezetes a közös munka.
  2. Pörgesd át a 6 kérdést! Ezek tisztázzák, kikhez kapcsolódsz igazán, és kiket tudsz inspirálni.
  3. Figyelj a megérzéseidre! Gondold végig, kik adtak energiát, és kik húztak le – ez segít kiszűrni, kikkel érdemes együtt dolgoznod.
  4. Kérdezd meg az ügyfeleidet, miért választottak téged! Az ő válaszaik könnyen inspirálhatnak, hogy mi volt a jó a közös munkában.

Ennyike.

Itt a vége, remélem hasznos volt.

A következő levélig pedig örömteli vállalkozást. 🎉

Ui: Ha végre tisztán akarsz látni a marketingeddel kapcsolatban és igazán inspiráló és élvezhető vállalkozást építenél, akkor foglalj egy 30 perces ingyenes “nulladik” konzultációt, ahol rögtön górcső alá is vehetjük egy aktuális elakadásodat.

Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:

🎙️ Hallgass bele a podcastembe: A Belső Iránytű Podcastemben mélyen beleásunk a lélekcél, önszeretet és lélekazonos vállalkozás témáiba. Eszközök, friss nézőpontok és inspiráció vár – mintha egy mini coachingon vennél részt.

✨ Foglalj egy ingyenes lélekcél coaching beszélgetést: Ez a 40 perc rólad szól. Megnézzük, hol tartasz most az életcélodhoz vezető úton, mi tart vissza, és milyen lépésekkel juthatsz el oda, ahol igazán lenni szeretnél. Ez nem csak egy beszélgetés – ez az első lépés, hogy tisztábban lásd, merre indulj, és hogyan kezdj el végre a saját életedért dolgozni.

😍 Építsük fel a rád szabott, élvezetes marketing rendszered: Ha eleged van a káoszból, bizonytalanságból és gyötrődésből, és szeretnéd végre élvezni a marketinged (ami működik is…), akkor foglalj egy 30 perces ingyenes “nulladik” konzultációt, ahol rögtön górcső alá is vehetjük egy aktuális elakadásodat és adok pár ötletet és módszert, amit akár azonnal kipróbálhatsz.

Életcélra Hangolva hírlevél

Érzed, hogy több rejlik benned, mint amit eddig megéltél? Az Életcélra hangolva hírlevél segít visszaemlékezni arra, akinek a lelked szánt téged, és olyan életet, karriert vagy vállalkozást teremteni, amely a lelked legmélyebb küldetéséből fakad.

Ezek várnak minden héten:

🔑 Gyakorlatok, amikkel felfedezheted és megéld a lélekcélodat.
 Inspiráló gondolatok a mindennapokra, hogy erőt meríts az utadon.
🧬 Konkrét módszerek, amikkel lélekazonos karriert és vállalkozást építhetsz.

    A Döntéseid Iránytűje

    Tudd meg, hogy félelem vagy az intuíciód vezet!

    [INGYENES MUNKAFÜZET]

    A munkafüzet 10 ütős kérdésen vezet végig, hogy tisztán lásd, mi irányít – és végre önazonosan lépj.

    döntéseid iránytűje borító
    Send this to a friend