Blog készítés 2023-ban: minden amire szükséged lehet

Szerző:

Ha csábít a blogolás és a tartalommarketing gondolata, akkor ez a cikk kötelező olvasmány. Ez a kisokos részletesen bemutatja a blog készítés menetét, és hogy mit csinálj azután ha kész van a blogod. 

Nyolc hónapja indítottam a saját blogom, munka mellett és azóta havi 1000+ látogatót és 150+ feliratkozót szereztem, és sikerült az első oldalra kerülnöm olyan kulcsszavakra mint a smart célok, vagy marketing stratégia.

Ebben a cikkben összefoglalom, amit az elmúlt nyolc hónapban tanultam:

  • Mire figyelj ha blogot indítasz
  • Blog készítés lépései a céloktól a promócióig
  • Válaszok a leggyakoribb kérdésekre, blogolás témában

Vágjunk is bele.

h

Tartalomjegyzék

$

Blog készítés előtt jó ha tudod

$

Blog készítés lépései

$

Blog készítés GYIK

$

Összefoglalás

Blog készítés előtt jó ha tudod

Mi az a blog?

Valószínűleg nem kell bemutatni, de a teljesség kedvéért: a blog egy rendszeresen frissített oldal, ahol folyamatosan új tartalom kerül fel, általában írott formában. Amit épp olvasol is egy blog, és ez a kisokos pedig lépésről lépésre bemutatja, hogyan készítsd el a saját blogodat.

Megéri ma blogolni?

Igen! A blog az egyik legegyszerűbben elérhető csatorna, és remek módja hogy promózd a vállalkozásod vagy akár közvetlenül pénzt keress vele.

Mi van ha nem vagyok író?

Nem kell írónak lenned, hogy blogot készíts. Erre a műfajra tipikusan igaz, hogy gyakorlat teszi a mester, vagyis úgy tudod az íráskészséged fejleszteni, ha írsz. Hidd el az első pár cikk kiszenvedése után könnyebb lesz, sőt még élvezni is fogod.

Tudok blogot készíteni, ha nem vagyok műszaki szaki?

Persze! Ma már könnyebb elindítani egy weboldalt mint befizetni a postán egy csekket. Ebben az útmutatóban bemutatom az összes eszközt, amire szükséged lehet a blog készítéshez, anélkül hogy kódolnod kellene.

Lehet pénzt keresni a blogolással?

Hogyne! Több millió ember él blogolásból vagy közvetetten a blogjából. Számtalan módon lehet pénzt csinálni egy bloggal, és még csak nem is kell főállásban csinálni. Az előfizetett tartalom, online képzések, affiliate linkek, szponzorációk csak néhány a lehetőségek közül.

Blog készítés lépései

1. Határozd meg mi a célod a bloggal

Mielőtt vadul nekiállsz wordpresst vagy bármi mást telepíteni, gondold végig miért is szeretnél blogot készíteni? Mi a célod vele?

Cél lehet például:

  • Tartalommarketing eszközként használni
  • Lead generálás
  • Vásárlók szerzése
  • Márkaépítés
  • Szakmai hitelesség növelése
  • Toborzás
  • Pénzkeresés a bloggal
  • Hobbi projekt

Válaszd ki a fentiek közül, vagy határozd meg a saját célod mielőtt továbblépsz.

2. Definiáld a célcsoportod

A marketing első szabálya az, hogy aki nem ismeri a célcsoportját, az olyan mintha ágyúval lőne verébre.

A blog készítés során sincs ez másképp. Egy hobbi blognál okés, hogy arról írsz amiről akarsz. De ah marketing vagy üzleti céllal kezdesz be, kell, hogy legyen egy jól definiált célcsoportod.

Hogy hogyan azonosítsd és validáld a célcsoportod, arról korábban már részletesen írtam. 

3. Csinálj tartalom stratégiát

Ha megvan a cél és tudod kinek készíted a blogot, jöhet a stratégia. 

Én azért javaslom, hogy ezt még a blog készítés előtt megcsináld, mert így biztosan elkerülöd azt a kellemetlen szituációt, hogy van egy kész blogod, de nem tudod miről írj.

Vagy rosszabb esetben amiről írni akarsz, az nem támogatja a célodat.

Például, tegyük fel, hogy a kerti törpe festésről indítasz egy blogot. A célod, hogy pénzt keress, mondjuk kerti törpe festő videó kurzus értékesítésével. 

Namármost ha nem keresnek elegen a kerti törpe és ahhoz kapcsolódó kulcsszavakra, akkor a blogon keresztül nem fogsz meggazdagodni. (Ennél a terméknél egy vlog valószínűleg egyébként is jobban működne).

A tartalomstratégia összeállításával több kockázatot is csökkenthetsz:

  • Van-e elég téma ötleted
  • Ezekből vannak-e releváns kulcsszavak
  • Ezekre van-e elegendő keresési mennyiség

Hogy csinálj tartalom stratégiát?

  • Definiáld a célcsoportod
  • Keresd meg a releváns kulcsszavakat 
  • Válaszd ki a témákat, mondjuk 6-12 hónapra előre
  • Tervezz TOFU, MOFU és BOFU tartalmakat is
  • Csinálj tartalom naptárt

Ajánlott olvasmány: ÍGY CSINÁLJ VEVŐSZERZŐ TARTALOMMARKETING STRATÉGIÁT [ÚTMUTATÓ]

Ha érdekel, hogyan lehet hatékony a tartalommarketinged, akkor nézd meg az ingyenes email kurzust: Tartalommarketing Kisokos.

4. Válassz platformot

A következő lépés, hogy kiválasztd milyen típusú CMS rendszeren indítod el a blogodat. 

A CMS (content management system) egy olyan tartalommenedzsment rendszer, amivel fejlesztői tudás nélkül tudod a tartalmakat online megjeleníteni. Ha azt mondom WordPress, akkor biztosan egyértelműbb a kép.

Persze nem a WordPress az egyetlen CMS rendszer, de kétségkívül a legismertebb.

Ha blogolásra szánod magad, két típusú CMS közül választhatsz: 

  • Blogolási platform 
  • Komolyabb tartalommenedzsment rendszer

Blogolási paltformok

Ezek egyszerűbb CMS rendszerek, kifejezetten blog formátumú weboldalak létrehozására lettek kitalálva.

A legismertebb blogplatformok:

  • blog.hu
  • blogstar.hu
  • blogger.com vagy blogspot (ugyanaz a kettő)
  • tumblr.com
  • medium.com
  • WordPress.com

(A wordpress.com a wordpress ingyenes verziója, nem összekeverendő a wordpress.org-al, ami a komoly CMS kategóriába sorolandó).

Én ezek közül a medium.com-ot, wordpress.com-ot vagy a blog.hu-t ajánlom.

A mediumnak nagyon felhasználóbarát a szerkesztő felülete, könnyen és gyorsan lehet vele publikálni.

A wordpress.com-ra ez ugyanúgy igaz, és talán erről a legkönnyebb áttérni egy komolyabb rendszerre, ha meggondolnád magad.

Ha magyar nyelven blogolsz, akkor a blog.hu előnye lehet, hogy mivel az Index tulajdona, bekerülhetsz az Index oldalára, ami sok ezer látogatót jelenthet (bár ehhez az Indexéhez hasonló témában kell írnod).

A blogolási platform előnyei:

  • Minimális vagy szinte semmilyen technikai tudás nem kell az elindításukhoz, legtöbbször elég egy fiókot csinálni
  • Nem kell hostinggal és háttér rendszerrel bajlódni
  • Ingyen vághatsz bele a blogolásba, mivel a legtöbb eszköz ingyenesen használható (persze megkötésekkel)

A megkötésekből következnek a hátrányok:

  • Nem a te tulajdonodban van az oldal, így ha valamiért megszüntetik, a blogod is elveszhet
  • Ha ingyenes csomagot használsz, a blogod domain-je (a blogod elérési útja/linkje) tartalmazza a platform nevét , pl blognev.blog.hu
  • Design szempontból limitáltak a lehetőségeid
  • Plusz eszközöket (pl analitika, email marketing eszköz, vagy modal) egyáltalán nem vagy csak nagyon nehezen tudsz integrálni vele
  • Nem oszthatsz meg akármit a blogon, meg kell felelned a felhasználási feltételeknek

Komolyabb tartalommenedzsment rendszerek

Ezek már olyan rendszerek, amikkel komplex weboldalakat is létre lehet hozni. Olyan oldalakat, amiről eszedbe sem jutna, hogy nem saját fejlesztés.

A legismertebb CMS rendszerek:

  • Drupal
  • Joomla
  • Squarespace
  • Wix
  • WordPress.org

A CMS előnyei:

  • Tiéd a tartalom, az adatbázis minden
  • Végtelen design lehetőségek, és rengeteg sablon segít a profi design megalkotásában
  • Saját domain, olyan névvel amit csak szeretnél (illetve meg tudsz venni 🙂 )
  • Szinte bármilyen egyéb eszközt használhatsz (popup eszköz, email kliens, analitika, stb)

A CMS hátrányai:

  • Kell hozzá alap technikai tudás, és bizonyos esetekben kicsit komplexebb is (pl wordpress.org)
  • Több költsége van mint a blogolási platformnak, bár nem sokkal

Melyik platformot válaszd?

Ez leginkább attól függ mi a célod a bloggal. 

Ha csak hobbi, és nem szeretnéd marketing eszközként, vagy pénzkeresésre használni, akkor egy blogolási platform tökéletesen elég. 

Ha pénzkeresésre, SEO céllal vagy marketing eszközként használnád a blogot, akkor mindenképp egy komolyabb CMS-t válassz, mert az ad kellő rugalmasságot ezekhez. 

Ha igazán jó blogot szeretnél, ami évek múlva is megállja a helyét, könnyen kezelhető, mindennel integrálható és SEO előnyt is ad, akkor a wordpress.org-ot válaszd.

Ez a blog, amit most olvasol is wordpressen fut. Ha pedig Beyonce-nak és a Mercedes-Benz-nek megfelel, valószínűleg neked is elég lesz.

A különböző CMS lehetőségekről van egy szuper cikk a pitch.hu-n, érdemes elolvasni ha még bizonytalan vagy.

5. Válassz nevet a blogodnak

Ezen a ponton szoktak elakadni a legtöbben. Mi legyen a blog neve.

Általános jó tanács, hogy nem kell rágörcsölni, nem a blog nevén múlik a siker, hanem a tartalmon, amit kiteszel rá.

Ha a blogoddal a személyes márkád építed, akkor a legjobb választás a neved vagy annak valamilyen verziója. 

Például ryrob.com, vagy daniellavarga.hu.

Ha egy márkát szeretnél felépíteni, ezek a tippek segítenek:

  • Legyen a blog neve leíró, vagyis derüljön ki miről szól, pl. iwilltechyoutoberich.com
  • Szerencsés, ha a fő kulcsszó szerepel a névben (de erőltetni nem érdemes) pl. smartpassiveincome.com
  • Használd a szinonima szótárt (angolul a thesaurust) az ötleteléshez. 
  • Ha teljesen tanácstalan vagy próbálj ki néhány üzleti név generátort, ilyen például a Shopify generátora, bár csak angol nyelven működik
  • Olvass cikkeket, könyveket a témádban, és meríts azokból ihletet
  • Próbálgass alliteráló neveket, azok mindig fülbemászóbbak, pl. paypal.com
  • Próbálkozz szóviccekkel, pl. pickuplimes.com
  • Ha elég bátor vagy találj ki új szavakat, pl Xerox, Google

Ha megvan a blogod neve, jöhet a tárhely szolgáltató kiválasztása és a domain vásárlás.

Mit csináljak, ha a választott név foglalt?

Akkor sem kell kétségbe esni. A domain szolgáltatók általában felajánlják a név valamilyen más variációját. Ha pedig ragaszkodsz a névhez, megpróbálhatod megvásárolni az aktuális tulajtól.

Megváltoztathatom később a blogom nevét?

Igen, bármikor vehetsz új nevet, bár ha már van márkaismertséged nem igazán éri meg. Arra viszont érdemes figyelned, hogy úgy válts nevet, hogy a megszerzett SEO eredményeket ne veszítsd el, vagy átirányításokkal ne pedig költözéssel.

6. Válassz tárhely szolgáltatót

Ez a lépés persze akkor érvényes, ha nem blogolási platformot választasz.

Mi az a tárhely szolgáltató?

A tárhely szolgáltatótól tudod megvásárolni (vagyis inkább bérelni) a tárhelyed és a domian neved.

Ezeket érdemes egy szolgáltatónál beszerezni, bár külön helyekről is veheted őket.

Mennyibe kerül a tárhely?

Egy alap tárhely csomag nagyjából 8000-10000 Ft/hó-nál kezdődik, már ha megbízható szolgáltatót szeretnél.

Milyen csomagot válasszak?

Az alapcsomagot várhatóan sokáig nem fogod kinőni, ha pedig mégis, akkor mindenhol könnyű nagyobb csomagra váltani.

Melyik szolgáltatót válasszam?

Igazából szinte mindegy, amíg megbízható szolgáltató mellett kötsz ki.

Én egy dolgot szoktam mindig tanácsolni, érdemes onnan venni a tárhelyet ahova a blog készül. Vagyis magyar bloghoz magyar domain-t és tárhelyet érdemes venni, és ugyanígy a többi országra. Ez főleg SEO szempontból érdekes, mivel a “hazai” domain-t előre sorolhatja a Google.  Ha nemzetközi blogot indítasz érdemes egy nagyobb szolgáltatót (pl Godaddy vagy Bluehost) választani. 

Hazai tárhely szolgáltatók:

  • Netmasters
  • 3 in 1 Hosting
  • Rackforest

Külföldi tárhely szolgáltatók:

  • Bluehost
  • WP Engine
  • Closte
  • Godaddy

Ha szeretnél még jobban elmerülni a témában, akkor ez a cikk biztosan segít, hogy informáltan válassz szolgáltatót.

7. Jöhet a blog design

Még ha téged nem is érdekel igazán a blogod designja, a látogatókat fogja. Több kutatás igazolta, hogy egy weboldal vizuális megjelenése az egyik fő faktor a weboldal megítélésében.

Ráadásul a holdudvarhatásnak köszönhetően, a benyomásukat más területekre is kiterjesztik majd: a tartalomra, a márkádra.

Vagyis, az olvasok kevesebb mint egy szempillantás alatt eldöntik, bízzanak-e a blogodban.

A jó design pedig bizalmat és hitelességet épít.

Mitől lesz jó egy design?

  • Egységes: vagyis a távolságok, képarányok, cím és szövegméretek, színek, betűtípusok mindenhol egyformák
  • Egymással harmonizálnak a színek: 1 főszín, 2-3 másodlagos szín
  • Jól olvasható, egymást kiegészítő betűtípusokat használsz (maximum 2-3 különböző típust)

Persze sok szempont van még, de ha erre a háromra figyelsz már sokat számít.

Bármelyik CMS rendszert választod, több száz ingyenes és fizetős sablonból választhatsz majd.

Legjobb wordpress sablonok: 

(Én személy szerint a Divi-t használom, és nagyon szeretem.)

Ha másik platformban gondolkozol itt vannak a legjobb Wix és Squarespace sablonok.

8. Írd meg első blogbejegyzésed

Ez lesz a legnehezebb lépés, főleg ha eddig nem írtál.

Hogyan írd meg az első blogbejegyzésed?

Keress egy szerkesztő programot. Én a Google Docs-ot javaslom, mert bármilyen eszközről eléred, de a Word vagy Evernote is teljesen jól működik.

Válaszd ki a kulcsszót/témát. Ha becsületesen követted a listát, akkor csak ki kell választanod az első témát a tartalom stratégiádból. Ha nem csináltál tartalom stratégiát, akkor itt az ideje. Marketing vagy pénzügyi célokat nem fogsz megvalósítani random blogolással.

Szedd össze a SEO optimalizáláshoz szükséges elemeket. Címben, alcímekben, url-ben, meta leírásban, szövegben, képed alt címében szerepeljen a kulcsszó.

Csinálj kutatást. Nézd meg az első 10 találatot a Google-ben a választott kulcsszóra, és figyeld meg miről írnak, és miről nem.

A tanultak alapján készíts vázlatot. Ásd elő a tudatod mélyéről az általános iskolás fogalmazások során tanultakat: bevezetés, tárgyalás, befejezés. A tárgyalásban részletezd, hogy milyen alpontokat érintesz majd. 

Kezdj el írni. Még akkor is ha értelmetlen, csak írd le ami eszedbe jut a témában. Ne szerkessz és javíts írás közben, mert az megöli a flow-t.

Tipp: kezdd a tárgyalással, a bevezetést és befejezést pedig hagyd a végére. Sokkal könnyebb lesz megírni úgy a felvezetést és az összegzést, ha tudod pontosan miről szól a cikk.

Szerkeszd a cikket. Várj 1-2 napot, aztán olvasd át a cikket és mehet minden felesleg a kukába, fogalmazd újra a döcögős részeket, javítsd a helyesírási hibákat.

Írj 10 cím verziót. Igen, jól olvastad 10 különbözőt. Ennyi kell ahhoz, hogy megtaláld a tökéletes címet. A cím legyen érdekes, de ne clickbait. Szerepeljen benne a kulcsszó, lehetőleg ragozás nélkül.

Írd meg a meta leírást. Ezzel győzöd meg az olvasót, hogy téged válasszon a találati listából, ezért erre is érdemes 2 percnél többet szánni. Ebben is szerepeljen a fő kulcsszó.

Csinálj képeket. Erről a következő lépésben bővebben kitérek.

9. Adj képeket és grafikákat a cikkedhez

Kutatások igazolják, hogy a képeket tartalmazó cikkeket 94%-al többen nézik meg. Ehhez jön még, hogy a közösségi médián is jobban teljesítenek: 2,3x nagyobb az elköteleződés az olyan Facebook postokon, ahol van vizuális elem.

Mindenképp egyedi grafika kell?

A saját design mindig jobb, mint a sima stock fotó, nagyobb hitelességet kölcsönöz. Plusz előnye, hogy márkaismeretet épít, illetve nagyobb eséllyel linkelnek a tartalmadra, ha minőségi képeket teszel a cikkbe., pl a Google képkeresőjében nagyobb eséllyel választják ki a képed.

képkereső google helyezés

Egy szabályt tarts be:

Soha ne használj Googleről letöltött képet, mert a bírság vagy a per sokkal többe kerül majd mint a pár ezer forintért megvásárolt kép.

Stock fotók

Ha mégis stock fotóban gondolkozol, itt a három legjobb ingyenes forrás:

Ha emelnéd a tétet, és saját designt csinálnál, itt van pár forrás, amivel gyorsan, grafikai tudás nélkül csinálhatsz profi képeket.

Egyedi grafika

Canva

canva - blog készítés

Az egyik legnépszerűbb online képszerkesztő. Szinte mindent meg tudsz vele csinálni, ami egy egyszerű designhoz kell.

Mikor használd?

Gyorsan, egyszerű képeket tudsz vele készíteni, különböző méretben. Amellett, hogy szuper egyszerű használni, a számtalan template segítségével még a design megoldást is a kezed alá teszik.

Nekem személy szerint bőven elég az ingyenes fiók.

Figma

figma - blog készítés

Komplexebb eszköz mint a Canva, de cserébe többet is tud. Eredetileg designereknek készült UX designhoz, de én szeretem grafikák készítéséhez használni.

Mikor használd?

Ha komolyabb grafikára van szükséged, akkor mindenképp érdemes kipróbálni.

Könnyen tudsz vele a brand színeknek megfelelő illusztrációkat készíteni, ami olyan mintha profi grafikus kezéből származna. Persze szükséged lesz hozzá szerkeszthető illusztrációkra, mondjuk az Envato Elements-ről, de onnantól a határ a csillagos ég.

Szerintem sokkal könnyebb vele bánni, mint az Adobe termékekkel, viszont minőségben az eredmény közelít, főleg laikus szemnek.

Szintén bőven elég az ingyenes verzió.

Photoscape X

photoscape

Ez egy desktop képszerkesztő, az egyik kedvencem. 

Mikor használd?

Ha fényképeket szeretnél effektekkel ellátni ez az egyik leggyorsabb módja. Kollázst szintén 2 perc alatt lehet összedobni vele. 

Én ezzel szoktam méretre vágni és átméretezni a képeket, mert nagyon felhasználóbarát a szerkesztője, emellett az alap funkciók mellett pl kör alakú kivágást is 1 perc alatt lehet vele csinálni. 

Szintén bőven elég az ingyenes verzió.

unDraw.co

undraw

A flat design és illusztrációk most fénykorukat élik, szinte minden modern oldalon ezt lehet látni. Az unDraw.co-n ilyen szerkeszthető illusztrációkat találsz, teljesen ingyen.

Mikor használd?

Ha illusztrációkra van szükséged, amiket szeretnél személyre is szabni, mondjuk a márka színeidnek megfelelően. Csak menj fel az oldalra, és a kulcsszó alapján böngészhetsz a designok között. 

Figmával nagyon jó lehet szerkeszteni a letöltött képeket. 

Envato Elements

envato elements

Az unDraw-hoz hasonló, illusztrációkat, grafikákat tudsz (itt már pénzért) venni. 

Végtelen mennyiségű kép, grafika, sablon és még kitudja mi van az oldalon.

Mikor használd?

Ha van rá kereted, akkor érdemes előfizetni, mert itt biztosan megtalálod a tökéletes illusztrációt, bármilyen témához.

14,5 €/hó-nál kezdődnek az előfizetések.

10. Gyűjts feliratkozókat

Kint van az első cikked, szuper. 

Most jöhet a feliratkozók gyűjtése. Ehhez három dologra lesz szükséged.

  • Lead mágnesek
  • Feliratkozás formok
  • Email szoftver

Persze ezek csak akkor működnek, ha maga a tartalom minőségi, és a célközönséged hasznosnak találja a blogodat.

Lead mágnesek

A lead mágnesek olyan tartalmak, amit email cím fejében lehet letölteni. Lead mágnes sok formátumban létezik:

  • Ebook
  • Email kurzus
  • Whitepaper
  • Kvíz
  • Ellenőrző lista
  • Sablon
  • Stb

Ezeket a cikk mellé adhatod extraként.

Például egy recept blogon lead mágnes lehet egy “30 keto tojásmentes reggeli mini szakácskönyv”

Űrlapok

Ezeken keresztül iratkozhat fel, adhatja meg az email címét a látogató.

Használhatod a választott platform beépített formját, de én nem javaslom. Egy ilyen formnál fontos, hogy minél meggyőzőbb legyél, és a beépített megoldások általában elég limitált lehetőségeket biztosítanak, mind designban mind viselkedésben.

Én az OptinMonstert használom, és jó szívvel ajánlom is. Egyszerűen integrálható bármilyen platformba, felhasználóbarát és a sablonokkal gyorsan tudsz létrehozni bármilyen modal-t.

optinmonster blog készítés

Email szoftver

A legutolsó lépés, itt tárolod és szegmentálod a feliratkozókat. 

A jó email szoftver nagyon fontos, mert ha komolyan gondolod a blogolást, a feliratkozókkal való kommunikáció szerves része a tartalommarketingednek.

A jó email szoftver:

  • Felhasználóbarát, könnyen tudsz vele levelet küldeni
  • Van bőven oktatóanyag hogy hogyan használd
  • Tudsz vele szegmentálni
  • Tudsz vele automatizmusokat létrehozni (ha az elején nem is, ez később biztosan kell majd)
  • Könnyen összekapcsolható a választott platformmal

Melyik eszközt válasszam?

Az ActiveCampaign az egyik legjobb választás, én is ezt használom. Mindent tud a fent felsoroltakból. A Getresponse is jó lehet, főleg ha fontos, hogy magyar nyelvű legyen az eszköz. Amit semmikép nem ajánlok az a Mailchimp, nagyon gyorsan ki fogod nőni.

11. Promózd a blogod

A blogolás nem csak abból áll, hogy kiposztolod a cikkeket aztán hátradőlsz.

Ahhoz, hogy a tartalmad eljusson a célközönségedhez, aktívan tenned kell.

A blog promózásnak több módja van:

1. Közösségi média megosztás

Az első nyilvánvaló hely a tartalom megosztására a közösségi média. Oszd meg a cikked Facebookon, Instagramon, LinkedInen, és ahol még van profilod. Nem kell feltétlenül oldalt csinálnod a blogodnak, a saját fiókodon is megoszthatod (egyébként is több embert érsz el a saját profiloddal).

Tipp: a csatornának megfelelő formátumban oszt meg a cikked. Facebookon jobban teljesítenek a videós tartalmak; Instagramon a fotók, idézetek, story-k; LinkedInen a szakmai tartalmak; Pinteresten az infografikák.

2. Fórumok és csoportok használata

Keresd meg a releváns Facebook, LinkedIn csoportokat és fórumokat (forum.index.hu, reddit, quora) és oszd meg ott is a cikkedet.

3. Hirdetés

Ha leadeket vagy vásárlókat akarsz a tartalmadon keresztül, akkor bizony hirdetned is kell. Hirdethetsz Facebookon és Google Ads-ben is, de itthon a Facebook általában jobban teljesít.

4. Vendég blogolás

Vagyis írj cikkeket más blogokra is. Ez SEO szempontból is fontos, hiszen linket építesz, plusz extra látogatókat szerezhetsz vele.

5. Email marketing

Küldd ki a kész cikket az email feliratkozóknak. Ez persze csak akkor működik, ha vannak feliratkozóid, de ha már 1 is van, küldd ki azt a hírlevelet. 

Blog készítés GYIK

Lehet ingyen blogot csinálni?

Simán, ahogy korábban már volt erről szó, teljesen ingyen is elkezdhetsz blogolni, ha valamelyik blogolási platformot választod. Viszont ha üzleti célra akarod használni a blogot, akkor mindenképp saját tulajdonú blogban gondolkozz, valamelyik CMS megoldással. Én a wordpress.org-ot ajánlom.

Mennyibe kerül egy blog 2020-ban?

A célodtól és a választott platformtól függően 10.000 Ft-tól már tudsz blogot készíteni.

Nézzük a költségeket éves szintre lebontva:

  • CMS (WordPress): Ingyenes
  • Tárhely + Domain: 10 – 20.000 Ft
  • Sablon: Ingyenes – 26.000Ft
  • Feliratkozási form (Optinmonster): 32.000 Ft-tól
  • Email szoftver (ActiveCampaign): 25.000 Ft-tól

Megéri blogot csinálnom?

6 jó ok is van arra, hogy blogot készíts:

  • #1 Szeretsz írni az adott témáról
  • #2 Online vállalkozást szeretnél indítani
  • #3 Építeni szeretnéd a személyes márkád
  • #4 Segíteni szeretnél másoknak
  • #5 Kipróbálnál egy új (akár jövedelmező) hobbit
  • #6 Szeretsz új dolgokat tanulni

Másrészről van néhány indok arra is, hogy mikor ne kezdj blogolásba.

Ne készíts blogot, ha:

#1 Gyorsan akarsz pénzt keresni

#2 Nincs konkrét témád

#3 Csak úgy blogolnál, mert mindenki azt csinálja 

#4 Ingyen cuccokra hajtasz

#5 Gyorsan akarsz vásárlókat, leadeket szerezni

Honnan tudom, hogy a témámra van-e igény?

Legkönnyebben a havi keresési mennyiségből. Ezt bármelyik SEO eszközzel meg tudod nézni, én az Ubersuggestet szoktam használni. Ha nem akarsz előfizetni, akkor a Google Ads kulcsszótervezőjét is használhatod, de ha nem fut hirdetésed, akkor csak sávokat (pl. 100-1000) látsz majd, nem pontos keresési mennyiséget.

Mi számít jó havi keresési mennyiségnek magyar kulcsszavakra?

  • <100 – alacsony
  • 100 -500 – közepes
  • 500< – magas

Összefoglalás

A blog készítés ma már könnyebb mint eddig bármikor, hiszen kész megoldásokkal pár óra alatt elindíthatod a blogodat.

Emlékeztetőül a lépések:

  1. Tűzd ki a célod
  2. Definiáld a célcsoportod
  3. Csinálj tartalom stratégiát
  4. Válassz platformot
  5. Nevezd el a blogod
  6. Válassz tárhely szolgáltatót
  7. Készíts blog designt
  8. Írd meg az első blogposztod
  9. Készíts képeket
  10. Gyűjts feliratkozókat
  11. Promózd a blogod

Most pedig te jössz!

Kíváncsi vagyok, te hol tartasz a blog készítési folyamatban? 

Írj egy sort róla kommentben.

Borítókép illusztráció forrása: Cartoon vector created by vectorjuice – www.freepik.com

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Érdekelhet még:

marketing stratégia
Marketing stratégia összeállítása lépésről lépésre + letölthető minta

A megfelelő marketing stratégia elengedhetetlen része minden vállalkozás életének. A cikkből megtudod, hogyan állíts össze egy jó és gyakorlati stratégiát.

célcsoport
Célcsoport meghatározása, szegmentálása és példák

A megfelelő célcsoport meghatározása elengedhetetlen része a hatékony online marketingnek. Tanuld meg azonosítani és szegmentálni a célcsoportodat.

tartalommarketing
Tartalommarketing hatékonyan: Így tűnj ki a tömegből

Ebben az útmutatóban mindent megtalálsz, ami a tartalommarketinged elindításához, felturbózásához és a tartalommal történő ügyfélszerzéshez kell.

Send this to a friend