Storytelling jelentése
A történetmesélés művészete nem új keletű.
Már az őskortól kezdve történeteken keresztül osztjuk meg a gondolatainkat és ötleteinket összefüggően és magával ragadóan módon. Kinevezünk egy hőst, egy kihívást, és egy megoldást ami valamilyen emlékezetes befejezésre vezet.
Itt egy szuper definíció a storytellingre:
A storytelling egy interaktív művészet, ami szavakkal és akcióval mondja el a történet részeit és képeit, miközben megmozgatja a hallgató fantáziáját.
A történeteket el lehet mesélni írásban, videókon, képeken, személyesen és még sokféleképpen.
Ez különösen hatékony módja lehet az ügyfelek figyelmének megragadására.
Storytelling használata a vállalkozásban
Márkaként te is tudsz olyan történeteket megosztani, ami bemutatja szolgáltatásaidat és beindítja a közönséged fantáziáját.
Hogyan teheted ezt meg?
Legyél hiteles
Az embereket ma már nem tévesztik meg az olyan márkák, amik nem autentikusak vagy nem eredetiek. Az első lépés, hogy tisztázod, mi a márkád célja és mit képviselsz. Nem kell, hogy ezek az értékek csak rád legyenek jellemzőek, de az fontos, hogy hiteles legyél.
Hallgasd meg ügyfeleid
Az ügyfeleid alakíthatják a leghatékonyabban a történeteidet. Azt szeretnéd, hogy a márkád részének érezzék magukat és érzelmileg kötődjenek hozzád.
Ehhez meg kell ismerned őket: Mi érdekli őket? Milyen tartalom izgalmas nekik, és miért? Mit nem kapnak meg a versenytársaidtól, amit te megadhatsz?
Állítsd az ügyfelet a történet középpontjába
Az egyik legnagyobb hiba, ha a terméket vagy szolgáltatást pozícionáljuk központi szereplőként. Ha az ügyfeled lesz a történet hőse, és az ő igényeire és vágyaira reagálsz, sokkal nagyobb eséllyel kelted fel a figyelmét és nyered meg mint ügyfél.