Storytelling

A storytelling a történetmesélés művészete.

Storytelling jelentése

A történetmesélés művészete nem új keletű. 

Már az őskortól kezdve történeteken keresztül osztjuk meg a gondolatainkat és ötleteinket összefüggően és magával ragadóan módon. Kinevezünk egy hőst, egy kihívást, és egy megoldást ami valamilyen emlékezetes befejezésre vezet.

Itt egy szuper definíció a storytellingre:

A storytelling egy interaktív művészet, ami szavakkal és akcióval mondja el a történet részeit és képeit, miközben megmozgatja a hallgató fantáziáját.

A történeteket el lehet mesélni írásban, videókon, képeken, személyesen és még sokféleképpen. 

Ez különösen hatékony módja lehet az ügyfelek figyelmének megragadására.

Storytelling használata a vállalkozásban

Márkaként te is tudsz olyan történeteket megosztani, ami bemutatja szolgáltatásaidat és beindítja a közönséged fantáziáját.

Hogyan teheted ezt meg?

Legyél hiteles

Az embereket ma már nem tévesztik meg az olyan márkák, amik nem autentikusak vagy nem eredetiek. Az első lépés, hogy tisztázod, mi a márkád célja és mit képviselsz. Nem kell, hogy ezek az értékek csak rád legyenek jellemzőek, de az fontos, hogy hiteles legyél. 

Hallgasd meg ügyfeleid

Az ügyfeleid alakíthatják a leghatékonyabban a történeteidet. Azt szeretnéd, hogy a márkád részének érezzék magukat és érzelmileg kötődjenek hozzád. 

Ehhez meg kell ismerned őket: Mi érdekli őket? Milyen tartalom izgalmas nekik, és miért? Mit nem kapnak meg a versenytársaidtól, amit te megadhatsz?

Állítsd az ügyfelet a történet középpontjába

Az egyik legnagyobb hiba, ha a terméket vagy szolgáltatást pozícionáljuk központi szereplőként. Ha az ügyfeled lesz a történet hőse, és az ő igényeire és vágyaira reagálsz, sokkal nagyobb eséllyel kelted fel a figyelmét és nyered meg mint ügyfél.

Send this to a friend