Kulcsszó jelentése
A kulcsszó egy olyan egy vagy több szóból álló kifejezés, amivel a felhasználók a különböző felületeken és platformokon információt szeretnének megtalálni.
Kulcsszó használata a marketingben
A kulcsszavakra épülő marketing azért olyan hatékony, mert már egy konkrét igényre vagy problémára lehet válaszolni a kulcsszóra optimalizált tartalommal vagy hirdetéssel.
Lényegében olyanoknak lehet kommunikálni, akik már keresnek valamilyen megoldást, szolgáltatást, terméket, vagyis sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak.
Éppen ezért a kulcsszavakat jellemzően a tartalomgyártásban, a SEO-ban és a fizetett hirdetéseknél használják, hogy a tartalmakat és hirdetéseket a leginkább érdeklődő közönség elé juttassák.
A kulcsszavakról egy kisebb könyvet lehetne írni, de ettől most itt megkíméllek. De a legfontosabb tudnivalókat és paramétereket azért átfutjuk.
SEO kulcsszó
A keresőoptimalizálásban a kulcsszó segít, hogy egy adott témában jó helyezést érj el a találatok között.
A keresőmotorok ugyanis különböző kulcsszavakhoz kapcsolják a weboldalak tartalmait (oldalait, cikkeit, videókat, stb), hogy a keresésekben listázni tudják a relevánsakat.
Kulcsszavak a hirdetésekben
Az organikus tartalom mellett a Google keresőben megjelenő hirdetések is kulcsszavakra épülnek.
Ehhez a Google Ads hirdetések készítésekor meg kell adni, hogy az adott hirdetés milyen kulcsszóra vagy kulcsszavakra jelenjen meg.
Kulcsszavak a közösségi médiában
A közösségi médiában is megvan a kulcsszó szerepe és megfelelő használata, mivel ezeken a platformokon is szoktak célzottan keresni emberek.
Ezekre a keresésekre a hashtagekkel adhatsz meg kulcsszavakat.
A hashtagekkel érthetőbbé és kereshetőbbé teheted az algoritmus és a felhasználók számára a tartalmaidat. Minél tisztábban látod milyen kulcsszavakra keres a közönséged a közösségi médián, annál hatékonyabb hashtegeket használhatsz.
Kulcsszó keresés
Lényegében az a tevékenység, amikor a neked releváns kulcsszavakat különböző kulcsszó kereső eszközökkel és kulcsszókutatás technikákkal megtalálod.
Kulcsszókutatás technikák
Egy releváns kulcsszót többféle technikával is meg lehet találni. Nézzük náhány példa módszert kulcsszókutatásra:
Google keresés
Legegyszerűbb technika.
Csak beírod a szót a keresőbe és megnézed milyen találatokat dob ki. Ezután meg tudod nézni a kapcsolódó kulcsszavakat a lista alján, ahol még több ötletet kapsz.
Google autocomplete
Az a funkció, amikor a Google kiegészít egy kulcsszót más kapcsolódó keresésekkel:
Így is szuper ötleteket lehet találni.
Wikipedia tartalom átnézése
Ha kulcsszó ötlet hiányban találod magad, akkor a Wikipédia tartalomjegyzék sokszor ad jó tippeket.
Csak keress rá egy neked releváns témára a Wikipédián és nézd meg mik szerepelnek a címszóban a tartalomjegyzékben, és már van is egy csomó szál, amin elindulhatsz.
Google kulcsszótervező
A kulcsszótervező a Google egy terméke, amit a Google Ads-en belül találsz.
Remekül lehet kulcsszó ötletekhez és kulcsszólista építéshez használni.
Viszont van egy csavar.
Ahhoz, hogy pontos keresési mennyiséget láss, kell hogy legyen aktív hirdetési kampányod. Ugyanis addig csak -tól, -ig mennyiségeket látsz majd, amivel egy 1000-10000 közötti volumenű kulcsszónál nem sokra mész.
Kulcsszókeresők használata
A különböző kulcsszókereső szoftverekkel is rengeteg kulcsszót lehet találni. Csak beírod az elemzőbe a kulcsszót és kapsz is egy hosszú listát a kapcsolódó kulcsszavakkal.
Nézzük picit közelebbről mit is tudnak ezek.
Kulcsszó kereső
Ezek olyan jellemzően online SEO szoftverek, amikkel megtalálhatod és elemezheted egy adott iparág kulcsszavait.
Olyan adatokat tudhatsz meg a kulcsszavakról, mint a:
- keresési mennyiség (volume): havi átlagos keresési mennyiség egy adott kulcsszóból
- kulcsszó nehézség (SEO/keyword difficulty): mennyire nehéz egy kulcsszóval organikusan az első helyen szerepelni
- fizetett nehézség (paid difficulty): mennyire nehéz egy kulcsszóval hirdetésekből az első helyen szerepelni
- CPC: mennyibe kerül egy kattintás az adott kulcsszóra készített hirdetésből
A legismertebb kulcsszó keresők:
Hogyan válassz kulcsszót
Lehetetlen minden kulcsszóra rangsorolni, ezért érdemes okosan megválasztani melyiket célzod meg.
Először is nézzük, milyen a jó kulcsszó?
- Népszerű – vagyis a kulcsszóra elég sokan keresnek.
- Rangsorolható – nincs őrült verseny az első helyért, ezért a kulcsszóra viszonylag egyszerűen/olcsón lehet jól szerepelni.
- Releváns – a kulcsszó kapcsolódik az üzleti céljaidhoz.
Ha ezt a kulcsszó metrikákra lefordítjuk, akkor ezeket érdemes figyelni:
- Keresési volumen: keressenek elég sokan a kulcsszóra. Hogy mennyi az elég az nagyon változó iparágtól és nyelvtől függően. Van ahol már 50 keresés is soknak számít van ahol 300 alatt meg sem érdemes mozdulni.
- Keresési szándék: A keresési szándék megmutatja hogy milyen céllal történt a keresés. Nagyon leegyszerűsítve infót keresett valaki vagy vásárolni akar. A keresési szándék kielégítése legyen az első számú célod.
- “Érték”: ez kicsit az üzleti célokhoz kapcsolódik. Olyan kulcsszavakat keress, amik üzleti szempontból relevánsak. Ha például pizzasütőt árulsz a pizzatészta (bár sokan keresnek rá) nem lesz értékes, mert valószínűleg ők nem fognak sütőt venni. Hogy mennyire értékes egy kulcsszó arra a CPC-ből következtethetsz.
- Kulcsszó nehézsége: vagyis mennyi idő és energia kell az első helyhez. Például, ha egy kulcsszó 100-as SEO nehézségű az azt jelenti hogy brutál nehéz lesz első helyen szerepelni rá, és mérlegelni kell egyáltalán megéri-e a befektetett idő.
Kulcsszó optimalizálás
A kulcsszó optimalizálás során egy adott tartalmat (cikket, videót, weboldalt) egy kiválasztott kulcsszóra optimalizálhatsz.
A kulcszóoptimalizálás alapszabálya:
Minden tartalmat egy fókusz kulcsszóra optimalizálunk.
1 oldal = 1 téma = 1 tartalom
Ha megvan a fókusz kulcsszó, akkor azt kell használnod az oldalad optimalizálásához.
Itt van egy lista az összes lehetséges elemről, ahol használhatod a fókusz kulcsszót:
- Cím – a tartalom, oldal címe
- Meta leírás – röviden és meggyőzően mutatja be miről, szól az adott oldal (tudod, ez az a kis leírás a keresőben a címek alatt)
- URL – az oldal linkje
- Címsorok – a tartalom alcímei
- Törzsszöveg – maga a tartalom, oldal szövege
- Kép alt leírása – leírja a képet a látássérült látogatók és a kereső számára
- A belső linkek horgonyszövege – a szöveg, ami mögé beilleszted a linket
Kapcsolódó cikkek:
Keresőoptimalizálás kisokos: amit tudnod kell a sikeres seo-hoz
Keresési szándék: a kulcs a google első oldalához
Seo szövegírás: emiatt a 4 dolog miatt nem vagy a google #1 oldalán