Kulcsszó, kulcsszavak

A kulcsszavak olyan konkrét keresési kifejezések, amikkel az emberek megpróbálnak konkrét információt találni egy keresőmotoron, közösségi oldalon vagy weboldalon.

Kulcsszó jelentése

A kulcsszó egy olyan egy vagy több szóból álló kifejezés, amivel a felhasználók a különböző felületeken és platformokon információt szeretnének megtalálni.

Kulcsszó használata a marketingben

A kulcsszavakra épülő marketing azért olyan hatékony, mert már egy konkrét igényre vagy problémára lehet válaszolni a kulcsszóra optimalizált tartalommal vagy hirdetéssel. 

Lényegében olyanoknak lehet kommunikálni, akik már keresnek valamilyen megoldást, szolgáltatást, terméket, vagyis sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak.

Éppen ezért a kulcsszavakat jellemzően a tartalomgyártásban, a SEO-ban és a fizetett hirdetéseknél használják, hogy a tartalmakat és hirdetéseket a leginkább érdeklődő közönség elé juttassák.

A kulcsszavakról egy kisebb könyvet lehetne írni, de ettől most itt megkíméllek. De a legfontosabb tudnivalókat és paramétereket azért átfutjuk.

SEO kulcsszó

A keresőoptimalizálásban a kulcsszó segít, hogy egy adott témában jó helyezést érj el a találatok között.

A keresőmotorok ugyanis különböző kulcsszavakhoz kapcsolják a weboldalak tartalmait (oldalait, cikkeit, videókat, stb), hogy a keresésekben listázni tudják a relevánsakat.

Kulcsszavak a hirdetésekben

Az organikus tartalom mellett a Google keresőben megjelenő hirdetések is kulcsszavakra épülnek.

Ehhez a Google Ads hirdetések készítésekor meg kell adni, hogy az adott hirdetés milyen kulcsszóra vagy kulcsszavakra jelenjen meg. 

Kulcsszavak a közösségi médiában

A közösségi médiában is megvan a kulcsszó szerepe és megfelelő használata, mivel ezeken a platformokon is szoktak célzottan keresni emberek.

Ezekre a keresésekre a hashtagekkel adhatsz meg kulcsszavakat.

A hashtagekkel érthetőbbé és kereshetőbbé teheted az algoritmus és a felhasználók számára a tartalmaidat. Minél tisztábban látod milyen kulcsszavakra keres a közönséged a közösségi médián, annál hatékonyabb hashtegeket használhatsz.

Kulcsszó keresés

Lényegében az a tevékenység, amikor a neked releváns kulcsszavakat különböző kulcsszó kereső eszközökkel és kulcsszókutatás technikákkal megtalálod.

Kulcsszókutatás technikák

Egy releváns kulcsszót többféle technikával is meg lehet találni. Nézzük náhány példa módszert kulcsszókutatásra:

Google keresés

Legegyszerűbb technika. 

kulcsszó kapcsolódó keresések

Csak beírod a szót a keresőbe és megnézed milyen találatokat dob ki. Ezután meg tudod nézni a kapcsolódó kulcsszavakat a lista alján, ahol még több ötletet kapsz.

Google autocomplete

Az a funkció, amikor a Google kiegészít egy kulcsszót más kapcsolódó keresésekkel:

google autocomplete kulcsszókereséshez

Így is szuper ötleteket lehet találni.

Wikipedia tartalom átnézése

Ha kulcsszó ötlet hiányban találod magad, akkor a Wikipédia tartalomjegyzék sokszor ad jó tippeket. 

Csak keress rá egy neked releváns témára a Wikipédián és nézd meg mik szerepelnek a címszóban a tartalomjegyzékben, és már van is egy csomó szál, amin elindulhatsz.

Google kulcsszótervező

A kulcsszótervező a Google egy terméke, amit a Google Ads-en belül találsz. 

Remekül lehet kulcsszó ötletekhez és kulcsszólista építéshez használni.

Viszont van egy csavar.

Ahhoz, hogy pontos keresési mennyiséget láss, kell hogy legyen aktív hirdetési kampányod. Ugyanis addig csak -tól, -ig mennyiségeket látsz majd, amivel egy 1000-10000 közötti volumenű kulcsszónál nem sokra mész.

Kulcsszókeresők használata

A különböző kulcsszókereső szoftverekkel is rengeteg kulcsszót lehet találni. Csak beírod az elemzőbe a kulcsszót és kapsz is egy hosszú listát a kapcsolódó kulcsszavakkal.

kulcsszó ötletek kulcsszókeresővel

Nézzük picit közelebbről mit is tudnak ezek.

Kulcsszó kereső

Ezek olyan jellemzően online SEO szoftverek, amikkel megtalálhatod és elemezheted egy adott iparág kulcsszavait.

Olyan adatokat tudhatsz meg a kulcsszavakról, mint a:

  • keresési mennyiség (volume): havi átlagos keresési mennyiség egy adott kulcsszóból
  • kulcsszó nehézség (SEO/keyword difficulty): mennyire nehéz egy kulcsszóval organikusan az első helyen szerepelni
  • fizetett nehézség (paid difficulty): mennyire nehéz egy kulcsszóval hirdetésekből az első helyen szerepelni
  • CPC: mennyibe kerül egy kattintás az adott kulcsszóra készített hirdetésből

A legismertebb kulcsszó keresők:

Hogyan válassz kulcsszót

Lehetetlen minden  kulcsszóra rangsorolni, ezért érdemes okosan megválasztani melyiket célzod meg.

Először is nézzük, milyen a jó kulcsszó?

  1. Népszerű – vagyis a kulcsszóra elég sokan keresnek.
  2. Rangsorolható – nincs őrült verseny az első helyért, ezért a kulcsszóra viszonylag egyszerűen/olcsón lehet jól szerepelni.
  3. Releváns – a kulcsszó kapcsolódik az üzleti céljaidhoz.

Ha ezt a kulcsszó metrikákra lefordítjuk, akkor ezeket érdemes figyelni:

  • Keresési volumen: keressenek elég sokan a kulcsszóra. Hogy mennyi az elég az nagyon változó iparágtól és nyelvtől függően. Van ahol már 50 keresés is soknak számít van ahol 300 alatt meg sem érdemes mozdulni.
  • Keresési szándék: A keresési szándék megmutatja hogy milyen céllal történt a keresés. Nagyon leegyszerűsítve infót keresett valaki vagy vásárolni akar. A keresési szándék kielégítése legyen az első számú célod.
  • “Érték”: ez kicsit az üzleti célokhoz kapcsolódik. Olyan kulcsszavakat keress, amik üzleti szempontból relevánsak. Ha például pizzasütőt árulsz a pizzatészta (bár sokan keresnek rá) nem lesz értékes, mert valószínűleg ők nem fognak sütőt venni. Hogy mennyire értékes egy kulcsszó arra a CPC-ből következtethetsz.
  • Kulcsszó nehézsége: vagyis mennyi idő és energia kell az első helyhez. Például, ha egy kulcsszó 100-as SEO nehézségű az azt jelenti hogy brutál nehéz lesz első helyen szerepelni rá, és mérlegelni kell egyáltalán megéri-e a befektetett idő.

Kulcsszó optimalizálás

A kulcsszó optimalizálás során egy adott tartalmat (cikket, videót, weboldalt) egy kiválasztott kulcsszóra optimalizálhatsz.

A kulcszóoptimalizálás alapszabálya:

Minden tartalmat egy fókusz kulcsszóra optimalizálunk.

1 oldal = 1 téma = 1 tartalom

Ha megvan a fókusz kulcsszó, akkor azt kell használnod az oldalad optimalizálásához.

Itt van egy lista az összes lehetséges elemről, ahol használhatod a fókusz kulcsszót:

  • Cím – a tartalom, oldal címe
  • Meta leírás – röviden és meggyőzően mutatja be miről, szól az adott oldal (tudod, ez az a kis leírás a keresőben a címek alatt)
  • URL – az oldal linkje
  • Címsorok – a tartalom alcímei
  • Törzsszöveg – maga a tartalom, oldal szövege
  • Kép alt leírása – leírja a képet a látássérült látogatók és a kereső számára
  • A belső linkek horgonyszövege – a szöveg, ami mögé beilleszted a linket

Kapcsolódó cikkek:

Keresőoptimalizálás kisokos: amit tudnod kell a sikeres seo-hoz

Keresési szándék: a kulcs a google első oldalához

Seo szövegírás: emiatt a 4 dolog miatt nem vagy a google #1 oldalán

Send this to a friend