Emlékszel a 2003-as Hey Ya című dalra?
Mikor kijött az emberek utálták. Annyira, hogy amikor ment a rádióban csatornát váltottak.
Egy rádióállomás viszont eltökélte, hogy ez a dal sláger lesz.
Ezért a Hey Ya!-t listákban betették két ismerős dal közé, hogy az emberek ne váltsanak állomást.
Az eredmény? A dal világsláger lett.
Miért?
Az Expozíciós hatás miatt.
Szeretjük, ami ismerős
Minél gyakrabban találkozunk egy személlyel (vagy márkával), annál valószínűbb, hogy megkedveljük és megbízunk benne.
A viselkedéskutatók ezt a Expozíciós hatásnak nevezik.
Egyébként a szerelemben is működik. Például magyarázatot ad arra, miért van olyan sok munkahelyi kapcsolat.
Egy 2006-os tanulmány szerint párkapcsolatban élők 38%-a ugyanazon a munkahelyen, iskolában vagy sportközpontban találkozik egymással. És minél gyakrabban találkoznak, annál nagyobb a vonzalom.
Ebből tisztán látszik, hogy az ismerősség és ha minden nap látunk valakit, befolyásolja az értéseinket és így a döntéseinket is.
De van egy fontos kitétel…
Bizalom nélkül nem megy…
A bizalom az üzlet lelke.
Használhatod a legtutibb, legbombabiztosabb taktikákat, ha nincs bizalom nem fognak működni.
A bizalmat úgy építheted ki, hogy mélyen megérted a közönségedet, mellőzhetetlen tartalmakat hozol létre, majd újra és újra a látókörükbe kerülsz.
Az értékes ingyenes tartalmak segítenek abban, hogy megmutasd a szakértelmedet és bizalmat építs a közönségeddel.
Mutatom, hogyan ⤵️
Így leszel ismerős
Ismerőssé válni könnyebb mint gondolnád. Az első lépés:
Legyél a közönséged előtt..
…akár minden nap.
Egyszerű módszer az ismerősséged növelésére, ha gyakran és folyamatosan a közönséged előtt vagy.
Posztolj naponta, küldj naponta emailt, csinálj napi podcastet.
(Vagy amilyen gyakran csak tudsz).
A lényeg, hogy legyél konzisztens.
Minél többször és minél kiszámíthatóbban találkoznak veled annál gyorsabban válsz idegenből ismerőssé. Nem, nem azt mondom, hogy spameld szét az embereket.
De legyél rendszeres és kerülj a szemük elé amilyen gyakran csak tudsz.
Persze itt fontos, hogy ezek értékes, hasznos tartalmak legyenek, ne folyamatos promó.
Hogy ne menj az emberek agyára…
Ha a közönség újra és újra tök ugyanazt képet vagy szöveget látja, akkor előbb-utóbb megunja.
A trükk az, hogy izgalmas maradj, még akkor is, ha ugyanarról beszélsz.
Egy témát bemutathatsz legalább kell maradni, mégpedig úgy, hogy az egymást követő hirdetéseket kissé mássá és összetettebbé tesszük – mondta Lee.
„Ugyanazt a koncepciót ismételgeted, de egészen más operacionalizálásban. … Ha összetett, tovább tart, amíg az emberek megunják”.
Mutasd okosan az ajánlatod
Az új ajánlatod publikálása előtt kezdd el belecsempészni az ajánlat nevét vagy egy rá jellemző kifejezést a tartalmaidba.
Az is jól működik, ha kiragadsz egy technikát és azt mutatod be többször, több oldalról.
Használd, ami már eleve ismerős
Nem véletlen, hogy a nagy márkák valamilyen különleges és ismerős családi pillanatokhoz társítja a márkájukat. Ezzel ők is kiaknázzák az Expozíciós hatást.
Ezt te is megteheted, TV reklámok nélkül:
- Használj népszerű dalokat a videóidban.
- Kapcsold a szolgáltatásod az ügyfeleid életének egy ismerős aspektusával – családdal, háziállatokkal vagy sporttal.
- Válassz gifeket, képeket népszerű és kedvelt sorozatokból vagy filmekből. (Plusz pont, ha ezek a saját kedvenceid, mert így a személyiséged is meg tudod mutatni 😉)
Látod, nem is olyan bonyolult a javadra fordítani egy bonyolultnak tűnő marketing pszichológiai elvet.
Mai akciópontok
- Publikálj rendszeresen értékes(!) tartalmat, minél gyakrabban annál jobb.
- Ismételheted magad, de változtass a nézőponton, vagy a formátumon.
- Csempészd be az ajánlatod nevét vagy egy elemét a tartalmaidba, a kampányod indulása előtt.
- Használd a javadra a már ismerős dolgokat: dalokat, filmeket, sorozatokat, családi pillanatokat, hobbit
Ennyi. Itt a vége a mai levélnek.
Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:
✌🏼 Kövess az Instagram oldalamon, ahol napi könnyen emészthető tanácsokkal és összefüggésekkel segítelek téged, hogy kitűnj a tömegből és mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.
🧠Tankolj fel marketing okosságokkal: Okosítsd magad az online képzéseimmel, amikben nemcsak a taktikát de a mögöttes gondolkodást is megtanítom. Miért jó ez neked? Mert nemcsak tudod mit csinálsz, érted is, hogy miért csinálod.
🤯Szerezz AHA! felismeréseket: Ha szeretnéd, hogy a te üzeneteid is a “Hűha, ez nekem szól” érzést váltsák ki, akkor foglalj időpontot az AHA! Mentorálásra, ahol kifejezetten olyan áttörésekre fókuszálunk, amik után azt fogod gondolni, hogy basszus miért nem így gondoltam ezt át elsőre.