Legyél az ügyfeleid első választása. Minden egyes alkalommal.

Emlékszel a 2003-as Hey Ya című dalra?

Mikor kijött az emberek utálták. Annyira, hogy amikor ment a rádióban csatornát váltottak.

Egy rádióállomás viszont eltökélte, hogy ez a dal sláger lesz.

Ezért a Hey Ya!-t listákban betették két ismerős dal közé, hogy az emberek ne váltsanak állomást.

Az eredmény? A dal világsláger lett.

Miért?

Az Expozíciós hatás miatt.

Szeretjük, ami ismerős

Minél gyakrabban találkozunk egy személlyel (vagy márkával), annál valószínűbb, hogy megkedveljük és megbízunk benne.

A viselkedéskutatók ezt a Expozíciós hatásnak nevezik.

Expozíciós hatás használata a marketingben

Egyébként a szerelemben is működik. Például magyarázatot ad arra, miért van olyan sok munkahelyi kapcsolat.

Egy 2006-os tanulmány szerint párkapcsolatban élők 38%-a ugyanazon a munkahelyen, iskolában vagy sportközpontban találkozik egymással. És minél gyakrabban találkoznak, annál nagyobb a vonzalom.

Ebből tisztán látszik, hogy az ismerősség és ha minden nap látunk valakit, befolyásolja az értéseinket és így a döntéseinket is.

De van egy fontos kitétel…

Bizalom nélkül nem megy…

A bizalom az üzlet lelke.

Használhatod a legtutibb, legbombabiztosabb taktikákat, ha nincs bizalom nem fognak működni.

A bizalmat úgy építheted ki, hogy mélyen megérted a közönségedet, mellőzhetetlen tartalmakat hozol létre, majd újra és újra a látókörükbe kerülsz.

Az értékes ingyenes tartalmak segítenek abban, hogy megmutasd a szakértelmedet és bizalmat építs a közönségeddel.

Mutatom, hogyan ⤵️

Így leszel ismerős

Ismerőssé válni könnyebb mint gondolnád. Az első lépés:

Legyél a közönséged előtt..

…akár minden nap.

Egyszerű módszer az ismerősséged növelésére, ha gyakran és folyamatosan a közönséged előtt vagy.

Posztolj naponta, küldj naponta emailt, csinálj napi podcastet.

(Vagy amilyen gyakran csak tudsz).

A lényeg, hogy legyél konzisztens.

Minél többször és minél kiszámíthatóbban találkoznak veled annál gyorsabban válsz idegenből ismerőssé. Nem, nem azt mondom, hogy spameld szét az embereket.

De legyél rendszeres és kerülj a szemük elé amilyen gyakran csak tudsz.

Persze itt fontos, hogy ezek értékes, hasznos tartalmak legyenek, ne folyamatos promó.

Hogy ne menj az emberek agyára…

Ha a közönség újra és újra tök ugyanazt képet vagy szöveget látja, akkor előbb-utóbb megunja.

A trükk az, hogy izgalmas maradj, még akkor is, ha ugyanarról beszélsz.

Egy témát bemutathatsz legalább kell maradni, mégpedig úgy, hogy az egymást követő hirdetéseket kissé mássá és összetettebbé tesszük – mondta Lee.

„Ugyanazt a koncepciót ismételgeted, de egészen más operacionalizálásban. … Ha összetett, tovább tart, amíg az emberek megunják”.

Mutasd okosan az ajánlatod

Az új ajánlatod publikálása előtt kezdd el belecsempészni az ajánlat nevét vagy egy rá jellemző kifejezést a tartalmaidba.

Az is jól működik, ha kiragadsz egy technikát és azt mutatod be többször, több oldalról.

Használd, ami már eleve ismerős

Nem véletlen, hogy a nagy márkák valamilyen különleges és ismerős családi pillanatokhoz társítja a márkájukat. Ezzel ők is kiaknázzák az Expozíciós hatást.

Ezt te is megteheted, TV reklámok nélkül:

  • Használj népszerű dalokat a videóidban.
  • Kapcsold a szolgáltatásod az ügyfeleid életének egy ismerős aspektusával – családdal, háziállatokkal vagy sporttal.
  • Válassz gifeket, képeket népszerű és kedvelt sorozatokból vagy filmekből. (Plusz pont, ha ezek a saját kedvenceid, mert így a személyiséged is meg tudod mutatni 😉)

Látod, nem is olyan bonyolult a javadra fordítani egy bonyolultnak tűnő marketing pszichológiai elvet.

Mai akciópontok

  1. Publikálj rendszeresen értékes(!) tartalmat, minél gyakrabban annál jobb.
  2. Ismételheted magad, de változtass a nézőponton, vagy a formátumon.
  3. Csempészd be az ajánlatod nevét vagy egy elemét a tartalmaidba, a kampányod indulása előtt.
  4. Használd a javadra a már ismerős dolgokat: dalokat, filmeket, sorozatokat, családi pillanatokat, hobbit

Ennyi. Itt a vége a mai levélnek.

Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:

✌🏼 Kövess az Instagram oldalamon, ahol napi könnyen emészthető tanácsokkal és összefüggésekkel segítelek téged, hogy kitűnj a tömegből és mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

🧠Tankolj fel marketing okosságokkalOkosítsd magad az online képzéseimmel, amikben nemcsak a taktikát de a mögöttes gondolkodást is megtanítom. Miért jó ez neked? Mert nemcsak tudod mit csinálsz, érted is, hogy miért csinálod.

🤯Szerezz AHA! felismeréseket: Ha szeretnéd, hogy a te üzeneteid is a “Hűha, ez nekem szól” érzést váltsák ki, akkor foglalj időpontot az AHA! Mentorálásra, ahol kifejezetten olyan áttörésekre fókuszálunk, amik után azt fogod gondolni, hogy basszus miért nem így gondoltam ezt át elsőre.

Tüzes 🔥 Tartalom

🔥 Forrósítsd fel az ügyfélszerzésed

Minden szerdán 5 percben átadok egy azonnal alkalmazható módszert, amivel feltüzelheted a marketinged.

No bullshit, semmi SPAM, csak színtiszta gyakorlati marketing, hogy mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.

Send this to a friend