7 tipp, hogy az email marketinged unalmasból ütős legyen

Szerző:

Email marketing, a legunalmasabb marketing csatorna, ami mégsem annyira unalmas.

Ha gyakorlott online vállalkozó vagy, akkor valószínűleg már tisztában vagy az email marketing fontosságával. Sajnos azonban nagyon sokan nem így gondolkodnak.

Egyre többen vannak azok, akik kizárólag a közösségi vagy fizetett hirdetésekre koncentrálnak, és szinte elfelejtik, hogy az email marketing létezik.

Ami nagy hiba.

Az email ugyanis ma is az egyik leghatékonyabb és legjobban megtérülő marketing csatorna.

Már ha jól csinálja ez ember. 

Nézzük, hogy lehet jól csinálni.

Mi is az email marketing?

Az email marketing kalapja alá tartozik minden olyan kommunikáció, amit emailen keresztül, az email listádnak küldesz. 

Ezen a ponton szeretném is tisztázni hogy az email marketing nem azt jelenti hogy hetente egyszer kiküldesz egy akciókról szóló e-mailt a feliratkozóknak és várod a csodát. 

A sikeres email marketing alapja az értékadás és a személyre szabott kommunikáció. Vagyis, hogy a megfelelő emailt, a megfelelő embernek, a megfelelő időben küldöd ki. Éppen azért a jó e-mail marketing ugyanúgy stratégiából indult ki, mint bármilyen más marketing tevékenység.

Az email marketing előnyei

Az unalmas, régi e-mail – a marketing eszköz, aminek mintha már 1997-ben el kellett volna tűnnie. Többször temették már, mint bármelyik másik csatornát.

De valamiért még mindig itt van. És ennek számos oka van.

1. Magas megtérülés és konverzió

Több tanulmány és felmérés szerint az e-mail marketing magasabb konverziót generál, mint a közösségi média, a keresőmotorok vagy a videohirdetések. 

Egyes források még azt is állítják, hogy az e-mail marketing 30-szor nagyobb ROI-t generál, mint a közösségi média.

Attól függően, hogy milyen statisztikákat használsz, egy közösségi média követő valahol 3 és 30 forint között hoz a vállalkozásod számára. Ez azt jelenti, hogy ha 1000 követőd van, akkor havonta átlagosan 3 000 Ft és 30 000 Ft közötti értékű terméket vagy szolgáltatást tudsz eladni, a követőid elkötelezettségétől függően..

Az e-mail azonban teljesen más tészta.

Átlagosan minden egyes e-mail feliratkozó, aki a listádon van, havonta körülbelül 300 forintot kell érnie neked. Ez azt jelenti, hogy, ha a korábban említett 1000 feliratkozóval rendelkezel, akkor jó marketinggel többször is képesnek kell lenned arra, hogy havonta 300 000 Ft-ot keress ezzel a listával.

Persze ez egy átlag. 

Ha kivételesen jó az email marketinged akkor ez sokkal több is lehet. (persze sokkal kevesebb is, ha rosszul csinálod).

Miért?

Egyrészt az email egy olyan csatorna, ahol nagyon jól lehet célozni és szegmentálni. 

Másrészt az email listádra nagy valószínűséggel azok iratkoznak fel, akiket érdekel az ajánlatod, ellenben a hirdetésekkel, vagy a közösségi médiával, ahol legtöbbször idegeneknek próbálnak meg eladni.

 És ezért a marketing stratégiád szerves része kell, hogy legyen.

2. Az email listád a tiéd

Az email pedig az egyik legmegbízhatóbb módja annak, hogy célközönséged elé kerülj. Biztos lehetsz benne, hogy azok az emberek, akik feliratkoztak az emailjeidre, azok az emberek, akiket el is érsz, ellentétben a közösségi média platformokkal, ahol algoritmusok határozzák meg, hogy ki mit lát.

Nem kell tartanod tőle, hogy egy jövőbeli algoritmus változtatás miatt követőket vagy nézettséget vesztesz.

3. A közösségi média nem passzol mindenkihez

Gyakran kérdeznek arról, hogyan lehet sikeres vállalkozást építeni közösségi média jelenlét nélkül. 

Ez egy jogos kérdés, mert bár a közösségi média hatékony platform, sokan egyszerűen nem akarják kihasználni a közösségi oldalakat a vállalkozásuk fejlesztésére – és ez több mint rendben van.

Akár az időd akár a személyiséged miatt nem szeretnél közösségi média marketinget, a jó hír, hogy az email ugyanolyan jól működik mindenféle közösségi platform nélkül is.

4. Az email automatizmusok aranyat érnek

Az e-mail marketing egyik legnagyobb előnye az automatizálás lehetősége.

Ez a titkos összetevő, ami a világ legsikeresebb vállalkozásai közül sokakat sikerre visz az email listájuk segítségével.

Már az olyan egyszerű automatizálás, mint például üdvözlő e-mail küldése, vagy egy emlékeztető email a kosarukat elhagyó vevőknek, rengeteget segít abban, hogy több vásárlót találj és tarts meg.

Ha pedig előveszed a profibb automatizációkat, ahol akár viselkedés alapján küldesz személyre szabott emaileket, szinte automatizálhatod az éltékesítésed.

Persze nem arról van szó, hogy minden más csatorna rossz és csak az email jó.

Nem.

A lényeg, hogy az email szerves része kell, hogy legyen a marketing stratégiádnak. 

5. Az email a marketing rendszered bizalomépítő eleme

A jó marketing folyamatokra épül

Idegenekből látogatók, látogatókból érdeklődők, érdeklődőkből közösség majd vevők lesznek. 

Az email ennek szerves része. Az egyik legjobb csatorna, hogy közösséget és bizalmi kapcsolatot építs ki a célcsoportoddal

Persze ehhez a megfelelő email stratégiára van szükséged. Hogy azt hogyan készíthetsz a következő fejezetben részletesen kifejtem.

Email marketing tippek

Íme néhány „indító tipp”, amik segítenek abban, hogy az email marketinged unalmas helyett ütős legyen és a vállalkozásod növekedését támogassa.

1. Szerezz be egy jó email szoftvert

Az email szoftver kiválasztása nehéz döntés. Rengeteg lehetőség van, és nem egyszerű eldönteni, hogy melyik a megfelelő a vállalkozásodnak.

Az első lépés, hogy átgondold mire van szükséged:

  • mennyi email akarsz kiküldeni havonta?
  • milyen komplexitású automatizmusokra van szükséged?
  • hány csalid lesz?
  • azokat hogyan rendezed listákba?

És még sorolhatnám.

Ezután érdemes sorra venni a főbb szempontokat és funkciókat:

  • Kompatibilitás: Össze tudd kapcsolni a már használt szoftvereiddel?
  • Listakezelés: Tudod-e a te igényednek megfelelően rendezni a listáidat?
  • Költségek: Mennyi a szoftver ára? Mennyibe kerül havonta? Van előzetes díj, vagy havonta kell fizetnie?
  • Könnyű használat: Mennyire egyszerű a szoftver használata?
  • A/B tesztelés: Lehet-e A/B tesztelni az egyes elemeket, pl. tárgy, szöveg stb. hogy lásd, mik teljesítenek jól, és mik nem?
  • Riportok és nyomon követés: Milyen elemzési és nyomonkövetési lehetőségeket kínál a szoftver?
  • Ügyfélszolgálat: Mennyire gyorsan reagálnak? Milyen nyelven tudsz velük beszélni? 

2. Építs email listát ingyenes anyagokkal

A legegyszerűbben úgy tudsz rávenni valakit, hogy megadja az email címét, ha ingyen adsz neki valamit. 

Nem kell, hogy ez valami hatalmas dolog legyen – lehet például olyan egyszerű dolog, mint egy gyors jelentés, vagy egy ingyenes lecke egy tanfolyamodból vagy termékedből. 

Bármi legyen is az, a legfontosabb, hogy valóban értéket adj, és segíts az új feliratkozónak megoldani egy problémát. Minél több értéket tudsz adni nekik már a kezdetektől fogva, annál nagyobb bizalmat építesz ki a feliratkozóiddal (ami elkerülhetetlenül ahhoz vezet, hogy a jövőben könnyebben tudsz eladni nekik). 

Ajánlott olvasmány: Lead generálás lead mágnesekkel a gyakorlatban

3. Ingyenes, ingyenes, ingyenes

Hírleveleidnek elsősorban ingyenes tartalomból kell állniuk. 

Ha pontos számot kéne mondanom, akkor azt mondanám, hogy az emailjeid max 20%-a legyen csak promóciós tartalom. 

Az email tartalmaid túlnyomó többsége legyen informatív, edukációs és értékteremtő, ami nem kerül semmibe a feliratkozóknak.

Ezeknek jó ha nagyjából a fele olyan exkluzív tartalom, amit más felületeiden nem talál meg. Ezért megéri a listádon maradnia.

4. Automatizálj minél többet

Az email marketing egyik szépsége (a sok közül), hogy a nap 24 órájában, a hét minden napján tud érted dolgozni, feltéve, hogy mindent jól állítasz be.

Egy olyan email szoftverrel, amiben lehet automatizálni (ilyen pl. az ActiveCampaign vagy a Mailerlite) olyan email szekvenciákat küldhetsz, amik bizonyos napon vagy valamilyen aktivitás után indulnak. 

Ennek a legismertebb példája az üdvözlő email sorozat. De ettől sokkal komplexebb és finomhangoltabb automatizációk léteznek.

Ezek nemcsak segítenek értékesíteni, de a feliratkozóid előtt tartanak téged, anélkül, hogy minden héten emaileket kellene írnod..

5. Mesél történeteket

Az emberi lények a fejlődésük sorén történeteken keresztül osztották meg az információt. Az írott szó feltalálása előtt csak a történetek voltak.

Emiatt a mai napig arra vagyunk hangolódva, hogy jobban elmerüljünk a történetekben, mint az általános információkban. Ha el akarsz juttatni egy üzenetet a célcsoportodhoz, akkor próbáld meg történet formájában elmesélni. 

Egy történetet valamiről, amin keresztülmentél, egy barát, ügyfél vagy munka történetét, vagy így tovább. 

A történet kapcsolatot teremt és elad.

6. Folyamatosan tesztelj és fejlessz

A megnyitási arányod és az emailekkel szembeni elkötelezettség az, ami az email listádat értékessé teszi. 

Az átlagos megnyitási arány 22% körül van, de ez persze iparáganként változik. Nálam például a megnyitási arány 15-40% között mozog, témától és tárgytól függően. 

Ha kiküldesz egy emailt mindenképp érdemes legalább a tárgy mezőt A/B tesztelni (a legtöbb email szoftverben lehetséges).

Pro tipp: Sokszor az is sokat dob a megnyitási arányon, ha az emailt egyszerűen újra kiküldöd azoknak, akik az elsőt nem nyitották meg. Sokaknak egyszerűen elkerüli a figyelmét, vagy épp elveszik a sok email között a te levelet. Ezzel akár +5-10%-ot is lehet javítani a megnyitási arányon. Én ezzel a technikával csináltam már 33%-os megnyitási arányból 48%-ost.

7. Priorizáld az emaileket

Az email feliratkozók értékéből adódóan, az új feliratkozók szerzése kell, hogy legyen az egyik fő célod a vállalkozásodban. 

Ez annyira fontos, hogy ez nálam is a weboldal fő funkciója, ezt látják először az emberek amikor az oldalamra érnek.

email marketing priorizálása a weblapon

Az email marketing működik, ezért tegyél róla, hogy minden lehetőséget biztosítasz az embereknek, hogy csatlakozzanak a listádhoz.

Ezt vidd haza

Ezek azok az első körös tippek, amit bárkinek adnék, aki végre jól akarja csinálni az e-mail marketinget. 

Ha esetleg csak ezt olvasnád, mert csak átfutod az emailt (pedig tényleg érdemes elolvasni), akkor ezt vidd haza:

1.Az email marketing ma is egyik legjobban megtérülő marketing csatorna, ezért ha kihagyod magaddal szúrsz ki.

2. A jó email marketing 80%-ban ingyenes, értékes tartalom, történetmeséléssel és csak 20%-ban eladás

3. Használd ki, hogy automatizálhatsz és csinálj email folyamatokat, amik személyre szabottan adnak el.

    Remélhetőleg az itt olvasott statisztikák begyújtják a motort az email marketinged alatt, és belevágsz egy átgondolt és minőségi email stratégiába.

    De mindenképp kíváncsi vagyok: te csinálsz már email marketinget? Ha igen mi volt eddig a legjobb megnyitási arányod?

    Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

    Érdekelhet még:

    értékesítési tölcsér
    Értékesítési tölcsér: Felépítése, optimalizálása és példák

    Az értékesítési tölcsér (sales funnel) segít, hogy a látogatókból vásárlókat konvertálj. A cikkből megtudod, hogyan építsd fel és optimalizáld az értékesítési tölcséred.

    konverzió
    Konverzió: jelentése és használata a marketing folyamatokban

    Tudd meg mit jelent a konverzió, tanuld meg hogyan építsd fel a konverziós tölcséredet és milyen konverzió optimalizáló eszközök vannak.

    lead kisokos
    Lead kisokos: Minden amit a lead menedzsmentről tudnod kell

    Tudd meg mi a lead, mi számít leadnek, hogyan működik a lead menedzsment és mik a legjobb lead kezelő eszközök. Nézd meg a kisokost.

    Send this to a friend