Cornerstone (sarokkő) tartalom készítési tippek + példákkal

Szerző:

Miről lesz szó a cikkben?

Mi az a cornerstone?

Miért éri meg cornerstone-t készíteni?

Cornerstone típusok

Cornerstone példák

Cornerstone készítés tippek

Összegzés

Cornerstone, sarokkő vagy örökzöld tartalom. Sok néven fut, de mind egyet jelent: olyan kiemelkedően jó és egyedi tartalom, ami a téma aduásza, kérdés nélkül.

Egy tartalommarketing technika, ami itthon még kevésbé elterjedt, pedig remekül használható organikus forgalom növelésre és lead generálásra is.

Ebben a cikkben megmutatom:

  • Mi az a cornerstone tartalom
  • Miért éri meg cornerstone tartalmat készíteni
  • Mik a legismertebb típusok, amikre példákat is hozok
  • Hogyan készíts cornerstone tartalmat

 Lássunk is hozzá.

Mi az a cornerstone tartalom?

A cornerstone (magyarul sarokkő vagy örökzöld) tartalom a létező legjobb anyag a témában. Tartalmaz minden alapvető, nélkülözhetetlen információt, emiatt pedig elkerülhetetlen, ha valaki tudást akar szerezni az adott témakörben.

Ebből adódóan, általában igaz, hogy a sarokkő tartalmak terjedelmesek, hiszen részletes információt nem lehet pár bekezdésben vagy percben átadni.

Formátuma alapján lehet blogbejegyzés, videó vagy akár podcast is. Ebben a cikkben én a cornerstone cikkek készítésére hoztam tippeket.

Miért éri meg cornerstone tartalmat készíteni?

A mai napig kevesen használják itthon a sarokkő technikát a tartalommarketing stratégiájukban, pedig ez a módszer több előnyt is rejt magában: 

  • Nehezebb kulcsszavakat célozhatsz vele

Nehéz kulcsszavak azok, amik általában rövidek (short-tail kulcsszavak), nagy rájuk a havi keresési mennyiség és így a verseny is. Ilyen kulcsszó például a nyaralás vagy a cipő.

A cornerstone technika lehetővé teszi, hogy könnyebben szerepelj egy ilyen, egyébként kompetitív kulcsszóra. A Google célja, hogy minél relevánsabb, a kereső személy számára kielégítő eredményt adjon. Egy részletes, jól megírt útmutató a cipőkhöz pedig lehet ilyen. Persze a hosszú cikk még önmagában nem jelent sikert, de erről később majd bővebben lesz szó.

  • Linképítéshez kiváló

A cornerstone tartalmak szuper linkgyűjtő erővel bírnak, hiszen sokszor szolgálhatnak referenciaként más cikkekben. Éppen ezért évek múlva is szerezhetnek backlinkeket, ami pedig tovább erősítő őket a Google szemében. 

  • Hosszú távon termel

Az előző két pontból is látszik, hogy a sarokkő tartalom hosszú távon termel forgalmat, akár éveken keresztül. Persze csak abban az esetben, ha a tartalom rendszeresen frissül és naprakész marad.

Ezzel el is érkeztünk a következő fontos kérdéshez: Milyen cornerstone tartalom típusok léteznek?

Cornerstone tartalom típusok

Egy tartalom akkor lesz örökzöld, ha a benne lévő információ nagyrészt örök érvényű és minimális frissítéssel évek múlva is igaz lesz.

Innen nézve vannak tartalom típusok, amik biztosan NEM működnek, mint cornerstone:

  • Hírek
  • Szezonális tartalom (pl. karácsonyi ajándékok)
  • Felkapott témákról szóló tartalmak
  • Termék értékelések (pl. iPhone 6 értékelés)
  • Riportok, adatok (pl. SEO alakulása 2018-ban)

Egy cornerstone esetében érdemes örökérvényű igazságokra és tudásra fókuszálni.

A legjobban működő cornerstone tartalom típusok:

  • Útmutatók
  • Lista típusú tartalmak
  • Kérdezz-felelek cikkek
  • Hogyan cikkek

A következő részben megmutatok egy-egy példát az egyes típusokhoz.

Cornerstone tartalom példák

Útmutatók

Az útmutató tartalmak, ahogy a nevük is mondja egyfajta térképként szolgálnak az adott témában. Az elejétől a végéig körbejárják és bemutatják az adott témát.

Ilyen például a Modern Marketing blog marketing stratégia cikke is.

marketing stratégia cornerstone tartalom

Brian Dean, a Backlinko blog megalkotója a mestere az útmutató típusú cornerstone tartalmaknak.

Csak néhány az útmutatói közül:

backlinkó ahrefs útmutató

Forrás: Backlinko

backlinko seo útmutató

Forrás: Backlinko

backlinko on-page seo útmutató

Forrás: Backlinko

Lista típusú tartalmak

Az ilyen típusú tartalmak szinte egy checklist-ként funkcionálnak. Felsorolhatják azt, hogy mit tegyél vagy éppen mit ne tegyél. Ötleket sorolhat fel vagy tippeket adhat, amiket kipróbálhatsz. 

Ilyen például a blogon a tartalommarketing cornerstone:

tartalommarketing cornerstone

De jó példákat lehet még találni (bár hosszban talán egy kicsit extrémek) a Snacknation oldalán is.

snacknation lista cornerstone

Forrás: Snacknation 

Lista sarokkő

Forrás: Snacknation

Kérdezz-felelek tartalmak

A kérdezz-felelek sarokkő tartalom leginkább egy interjúra hasonlít. Elég rendhagyónak számít, viszont szárazabb kevésbé izgi témáknál nagyon jól működik.

Nagyon jó példa a 7blogon olvasható GDPR cornerstone:

kérdezz felelek cornerstone 7blog

Forrás: 7blog

Vagy a Digital Natives oldalán olvasható agilis fejlesztés útmutató:

kérdezz felelek cornerstone digital natives

Forrás: Digital Natives

Hogyan cikkek

Egy már régóta népszerű blogbejegyzés formátum, ami sarokkő tartalmaknál is remekül működik. Ezek a cikkek sokszor lépésről lépésre mutatnak be egy folyamatot és ha követed a leírást, akkor egy kézzel fogható eredménnyel gazdagodsz.

Például, Ryan Robinson “hogyan legyünk freelancerek” cikkje, ékes példája ennek a típusnak:

hogyan típusú cornerstone

Forrás: Ryrob.com 

Most pedig nézzük meg, hogyan lehet jó cornerstone tartalmat készíteni.

Cornerstone készítés tippek

1. Válaszd ki a megfelelő kulcsszót

A jó cornerstone kulcsszó magas keresési volumennel rendelkezik, kompetitív és short-tail keresési kifejezésre céloz. Ilyen például, a már fent említett marketing, vagy cipő

A magas keresési volument nálam a havi 800-1000 kereséstől kezdődik, és ez a mennyiség stabil egész évben. Mert hiába keresnek a karácsonyi ajándék kifejezésre több ezren november és decemberben, az év többi részében ez jelentősen csökken.

google trends kulcsszókutatás

Vagyis egy ilyen témában íródott cornersone-ba befektetett energia nem feltétlenül éri majd meg. 

A kulcsszókutatáshoz érdemes a Google Keyword Plannert vagy a Google Trends-et használni. Ezek historikus adatokat is mutatnak, és hát arról, hogy a Google-ben mennyien keresnek, valószínűleg a Google-nek vannak a legpontosabb adatai. 

Tipp: A Google Keyword Planner akkor mutat pontos adatokat a sávok helyett, ha Google hirdetéseket futtatsz. Ha épp nem szeretnél hirdetésre költeni, akkor ezt kijátszhatod úgy, hogy minimális értékben, mondjuk pár 100 Ft-ért hirdetsz.

A másik fontos szempont, amit figyelembe kell venned a kulcsszó kiválasztásakor, az a keresési szándék. Ahhoz, hogy a sarokkő tartalom sikeres legyen igazán át kell gondolnod, hogy aki arra keres, hogy marketing, az pontosan mit is keres, és olyan cikket kell írnod, hogy azt találja, amit keresett.

Ilyen rövid kulcsszavaknál ezt kitalálni szinte felér a gondolatolvasás fogalmával. Emiatt sem olyan könnyű igazán jó cornerstone-t készíteni.

Persze ezt a kockázatot is lehet csökkenteni, mégpedig a következő módszerrel:

Tipp: A kulcsszó kiválasztásakor én az Ubersuggest SEO alkalmazást is mindig használom. Az eszköz a keresési mennyiségeken túl azt is megmutatja, hogy az adott kulcsszóra megjelenő tartalmakat mennyien osztották meg az adott közösségi média platformon. Ebből láthatod mik a népszerű cikkek a témában, miről lehet érdemes írni a cornerstone-ban.

ubersuggest népszerű cikkek keresése

2. Készíts minőségi tartalmat

Valamit szeretnék, ha egyértelmű lenne: a cornerstone tartalom valóban a lehető legjobb elérhető tartalom a témában. Nem a közel legjobb cikk. Az olvasónak azt kell éreznie, hogy olyan tudást kap a blogbejegyzéstől, amit máshol nem szerezhet meg.

Ahogy az olvasókat, a Google algoritmusát sem tudod ma már átverni. A RankBrain nevű mesterséges intelligencia annyira kifinomult, hogy azonnal észreveszi majd, ha középszerű tartalommal próbálod meg kiszúrni a szemét.

A lényeg: nincs szuper trükk, nincs titkos fegyver, amivel kibújhatsz a munka alól. A cornerstone tartalmad csak akkor térül meg, ha tényleg a tiéd a legjobb cikk a témában. 

Tudom, hogy szájbarágós, de ezt valóban fontos megérteni és elfogadni.

Mitől lesz a te tartalmad a legjobb? 

Nincs egy polcról levehető megoldás, de ha néhány dologra odafigyelsz nagy eséllyel készíthetsz színvonalas sarokkő tartalmat.

Megfelelő hosszúságú a cikk. 

Az általánosságban elmondható, hogy egy cornerstone 2000 szótól kezdődik és akár a robosztus 6000+ szót is elérheti. Hogy pontosan milyen hosszú legyen az a témától és a keresési szándéktól függ, ezekre kell figyelned.

Könnyen fogyasztható

Egy ilyen monstrumnál kiemelten fontos, hogy az olvasása könnyű és lehetőleg élvezetes legyen. A könnyű olvashatóságot a szöveg tagolásával (max. 3-4 sor egy bekezdés, mint pl. ez a cikk is) és egyszerű mondatok használatával viszonylag könnyen elérheted. 

Tipp: az olvashatóságot jól tudod ellenőrizni a Hemingway Editorral, ami megmutatja milyen olvasási szint kell a cikk megértéséhez.

Az sem árt, ha változatosan írsz, szóval érdemes felcsapni a szinonima szótárt és lecserélni néhány “nagyon”-t, “igazán”-ra vagy “rendkívül”-re cserélni.

Ja és persze alap, hogy a szöveg nem hemzseg a helyesírási hibáktól.

Igényes a design

Minden tartalomnál igaz, de a sarokkőnél kifejezetten. Az színvonalas design, ma már közvetlenül befolyásolja a felhasználói élményt, így az olvasók bizony ott fognak hagyni egy szuper cikket is, ha az bántja a szemüket.

Nem mellesleg egy ilyen, sokszor novella hosszúságú tartalomnál kellenek is az olvasást segítő elemek: tartalomjegyzék, a címsorok, a magyarázó képek és a szöveget megtörő illusztrációk.

Figyelj az on-page SEO-ra

A tartalom keresőoptimalizálására komoly fókuszt érdemes helyezni. Ne csak kipipáld a kötelező SEO elemeket, hanem szentelj igazi figyelmet az egyes részeknek.

Cornerstone címe

Tartalmazza a kulcsszót, lehetőleg a szöveg elején. Nem azért, mert a Google ezt pontozza, hanem mert pszichológiai szempontból hamarabb kattintanak az emberek egy címre, ami tartalmazza a keresett kifejezést. Mivel pedig balról jobbra olvasunk, az első szó mindig jobban megragadja a figyelmet. Legalább 10-15 verziót írj meg a címből, mert olyan címet kell találnod, amire rákattintanak majd az emberek.

Meta leírás

Ebben is szerepeljen a kulcsszó, szintén pszichológiai okok miatt. A meta leírás célja, hogy meggyőzd a kereső személyt, hogy a cikked érdemes az olvasásra, ezért itt is időt kell szánni a frappáns szövegre.

Kulcsszó az alcímekben

Szerepeljen a kulcsszó az alcímekben. Persze ne erőltetett módon, de ahol organikusan elfér, ott legyen benne.

Kulcsszó a képek alt címében

Szintén nagyon fontos, mint ahogy az is, hogy leíró alt címet írj a képekhez, mivel a Google ez alapján értelmezi a képeket és jeleníti meg azokat adott kulcsszavakra a képkeresőben. 

 És ez csak néhány azok közül, amit a szöveg keresőoptimalizásáért tehetsz.

Linkelj saját tartalmat a cornerstone-ra

A cornerstone tartalommal azt akarod mondani a Google-nek, hogy nézd ez a legfontosabb tartalom az oldalamon. Ennek az egyik legegyszerűbb módja, hogy minél több belső link mutat a sarokkő tartalomra. 

Persze nem arról van szó, hogy eszetlenül telepakolod a cikket linkekkel. A short-tail kulcsszavas cikkre a kapcsolódó long-tail kulcsszavak tartalmai mutassanak.

Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy piramist. A long tail cikkek a piramis alapja, majd erre épül a short tail cornerstone.

Tipp: A SEO wordpress pluginok, mint a Yoast SEO prémium vagy a RankMath figyelik és javaslatot adnak a belső linkszerkezet javítására.

Fókuszálj az off-page SEO-ra, vagyis szerezz külső linkeket

A Google szemében az egyik legerősebb hitelességi faktor a cikkre mutató külső linkek száma és minősége. Így a cornerstone esetében érdemes extra energiát fektetni a PR-ba és vendégcikkek írásába, hogy minél több külső hivatkozást szerezz a sarokkő tartalmadhoz.

Rendszeres frissítés

Mint azt már korábban említettem, egy cornerstone akár évekig is hozhat a konyhára, de ehhez mindenképp szükséges, hogy naprakész maradjon a tartalom.

Érdemes pár havonta frissíteni a tartalmat egy új bekezdéssel, képekkel vagy akár a cím újraírásával.

Kommentek ösztönzése

A kommentek száma top ranking faktor, így érdemes minden eszközzel biztatni a kommenteket. Tegyél fel kérdést a cikk végén. Kérd meg az olvasókat, hogy osszák meg a saját tapasztalatukat, vagy egészítsék ki a listádat az ötleteikkel. 

Legyen a komment írás a lehető legegyszerűbb, vagyis ne kelljen külön regisztrálgatni sehova. A Facebook alapú komment szekció például jó megoldás lehet, hiszen Facebook fiókja szinte mindenkinek van.

Közösségi megosztás növelése

Szintén top ranking faktor a megosztások száma, ezért legyen jól látható (akár több helyen) közösségi megosztás gomb.

Érdemes üzenetküldő alkalmazások (pl. Viber, Messenger) gombját is kitenni, mert az emberek sokkal szívesebben küldenek cikket valakinek, mint hogy az üzenőfalukon megosszák a tartalmat.

Összegzés

A cikkből egyértelműen látszik, hogy a cornerstone egy haladó tartalommarketing technika. 

Sok odafigyelést és munkát kíván és még akkor sem 100% a siker. Akkor érdemes belevágnod, ha a cornerstone mellé még belefér 3-5 kapcsolódó cikk megírása is, egyébként nem biztos, hogy megéri a befektetett energia.

Viszont, ha úgy érzed megvan benned az chi és az időt is rá tudod szánni, egy remek, hosszú távon is működő fegyvert veszel a kezedbe, ami halálos ellenféllé tesz a tartalommarketing csatamezőn.

Most pedig te jössz

Most, hogy már tisztán látod mi az a cornerstone tartalom oszd meg a saját sarokkő tartalmad a komment szekcióban. 

Ha még nincs ilyened jöhet a legjobb cornerstone tartalom, amivel eddig találkoztál, hogy mások is inspirálódhassanak. 

Hajrá! 

Borítókép illusztráció forrása: People vector created by pch.vector – www.freepik.com

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Érdekelhet még:

marketing stratégia
Marketing stratégia összeállítása lépésről lépésre + letölthető minta

A megfelelő marketing stratégia elengedhetetlen része minden vállalkozás életének. A cikkből megtudod, hogyan állíts össze egy jó és gyakorlati stratégiát.

célcsoport
Célcsoport meghatározása, szegmentálása és példák

A megfelelő célcsoport meghatározása elengedhetetlen része a hatékony online marketingnek. Tanuld meg azonosítani és szegmentálni a célcsoportodat.

tartalommarketing
Tartalommarketing hatékonyan: Így tűnj ki a tömegből

Ebben az útmutatóban mindent megtalálsz, ami a tartalommarketinged elindításához, felturbózásához és a tartalommal történő ügyfélszerzéshez kell.

Send this to a friend