A vevőmágnes csali 9 jellemzője

Szerző:

A feliratkozók megszerzése egyre nagyobb figyelmet kap a vállalkozások életében, nem véletlenül.

Ahhoz, hogy maximális hatékonyság mellett tudj e-mail címeket gyűjteni, szükséged lesz egy olyan figyelemfelkeltő csalira (lead mágnesre), aminek egyszerűen képtelenek lesznek nemet mondani a potenciális célközönséged tagjai.

Ebben az anyagban a csalik és feliratkozógyűjtés témáját vesszük át töviről, hegyire.

Mi az a lead mágnes, azaz csali?

A csalik olyan, nagy értékű tartalmak, melyekért cserébe a látogatóid magasabb elköteleződésre is hajlandóak. Ilyen például az email cím, vagy telefonszám megadása vagy akár egy kérdőív kitöltése.

Sokan az email cím gyűjtés eszközének tartják, ami alapvetően nem igaz. A csali valódi célja nem az email címek megszerzése hanem, hogy tovább mozdítsa a vevőket a konverziós funnelen és növelje az elköteleződést. Az email cím megadása az elköteleződés jele, nem pedig a célja.

Az igaz, hogy emailben személyre szabottabban kommunikálhatsz a célcsoporttal, de ha az elköteleződést nem javítja a lead mágnes, az email címeknek nem lesz sok haszna, mert az elküldött emailjeidet nem fogják megnyitni.

Az e-mail listád gyarapodása mellett pedig egy másik kellemes hatással is számolhatsz egy jól megalkotott lead magnet esetében: nemcsak többen lesznek a feliratkozóid, de sokkal jobb minőségű érdeklődőket szerzel majd, ami az egész értékesítési rendszeredre jó hatással lesz.

A csali legfontosabb célja: értéket kell adnia

Az e-mail cím a ma már igazi értéknek számít, azt jelenti ugyanis, hogy megszerezted a potenciális vevőd figyelmét. 

Az emberek egyre nehezebben adják meg az email címüket, ha pedig megadják akkor elvárják, hogy megfelelő értéket kapjanak a figyelmükért cserébe.

A jó csali tehát érzékelhetően értéket ad.

Ez persze nemazt jelenti, hogy minél hosszabb egy csali, annál jobb.

Ha az információ ráfér egyetlen A/4-es oldalra, akkor az is tökéletes.

Nem kell tizenoldalas e-bookot vagy több órás anyagot adnod ajándékba. A terjedelem másodlagos, ha az, amit adsz, valódi értéket képvisel a célcsoportod számára.

Gondolj inkább erre:

Milyen hatást váltson ki a csali érzelmileg az olvasóból?

  • örülök neki
  • mindig is ezt kerestem
  • szuper, hogy megoldja a problémámat
  • el se hiszem, hogy egy ilyen dolog ingyen van
  • alig várom, hogy jöjjön már az email

Ha ezeket ki tudod pipálni, jó úton jársz.

Milyen a jó csali?

1. Értéket ad

Ezt a fenti pontban már kifejtettem, de itt meg egyszer megemlítem, csak hogy tényleg bevésődjön:

Nyűgözd le az olvasót a csalid tartalmával.

2. Szakértővé pozícionál

A letölthető csalid egyik legfontosabb feladata lesz Téged szakértővé pozícionálni.

Jó esetben egy “ez igen, Ő tényleg értheti a dolgát…” benyomás alakul ki az érdeklődőben. Ezért leginkább az első pont a felelős, de ezen felül ezekkel segítheted még a szakértői imázsod:

  • Mutasd be a médiamegjelenéseidet.
  • Térj ki arra, milyen díjakat nyertél.
  • Utalj az általad tartott előadásokra (rakj be képeket).
  • Említsd meg a leghíresebb vevőidet (közös fotó jöhet).
  • Mesélj a legnagyobb szakmai eredményeidről.
  • Beszélj a legnagyobb eredményt elérő ügyfeleidről.

3. Átvezet az értékesítésbe

Szintén nagyon fontos, hogy maradjon kérdés a csali után. Hiszen ha mindent odaadsz a csaliban, nem fogja őket érdekelni a fizetős anyagod. 

Éppen ezért olyan csalit kell kitalálnod, ami nagyon szorosan kapcsolódik a fő ajánlatodhoz, és a letöltőknek a következő logikus lépés az lesz, hogy éljenek majd ezzel a fő ajánlattal.

Vagyis elég nagy érték ahhoz, hogy letöltsék, de a következő szinten mégis tudsz többet nyújtani.

Meg kell találni a törékeny egyensúlyt az értékes, de további kérdéseket felvető információban.

4. Konkrét

Az igazán jó lead magnet esetén szó sem lehet általánosságokról, trendekről. Az ideális vevőd számára jól körülhatárolható, kézzel fogható értéket kell adnod. Ez nemcsak a pozitív benyomást és a későbbi elköteleződést segíti, hanem megkönnyíti a feliratkoztatást is, hiszen olyasmit tudsz ígérni, amire az érdeklődők felkapják a fejüket. Minél konkrétabb a csalid, annál több embert tudsz vele megszólítani.

5. Azonnal és könnyen fogyasztható

Mivel az érdeklődőid gyorsan szeretnék a megoldást, de kevés idejük van, törekedj arra, hogy a csaliddal gyorsan átadd az értékes információkat. Segíts nekik és fogd minél velősebbre, tömörebbre!

Egy több 10 oldalas e-book, vagy egy 2 órás videós kurzus hasznos dolog lehet, de ez nehezebben fog azonnali választ adni az érdeklődőd problémájára.

Inkább legyen rövidebb a csalid, mint hosszabb! (De figyelj rá, hogy a tömörség ne menjen az értékesség rovására.)

Általában azt szoktam tanácsolni hogy a csali legyen 10-15 perc alatt fogyasztható. 

6. Valós problémát old meg

Fontos, hogy olyan problémát találj, ami valóban gondot okoz az ideális vevődnek.

Az kevés ha Te problémának gondolod.

Könnyű abba a hibába esni, hogy egy témát Te szakértőként fontosnak tartasz és elkezdesz beszélni róla, aztán kiderül, hogy csak keveseket érdekel.

Tehát, mielőtt csalit csinálsz puhatolózd ki a célközönségednél az általuk preferált témákat.

Hogyan? Beszélgess az emberekkel és figyelj.

Vagy lépj be Facebook csoportokba és nézd meg miről beszélnek: Ha 5-nél többször előfordul, akkor jogos probléma, építhetsz rá.

7. A weboldaladon tartja az olvasót

A letölthető csalik is szuperek, de a legjobb ha a csaliddal is az oldalon tartod az olvasót. Ezzel tovább mélyíted a bizalmat köztetek és még a weboldalad adatait is javítod a Google szemében.

A videót csinálsz ágyazd be az oldaladba. A szöveges csalikat csináld meg aloldalként a weboldaladon (figyelj, hogy az oldal noindex legyen! hogy a Googleben ne találják meg).

8. Ütős a címe

A csali címét kitalálni: 90%-a munkának.  A csali tartalmát megcsinálni 10%

Ha az első és a második lépést is gondosan elvégezted, akkor ez már simán menni fog, ugyanis a csali címét általában az előző pontban meghatározott USP adja majd.

Ha biztosra akarsz menni, akkor ülj le és találj ki legalább 4-5 címet, aztán ezek közül válogass (akár segítséget is kérhetsz a döntés során).

9. Legyen profi design

Szép design, formázás, szerkesztett képek, grafika. Más szóval legyen igényes az a lead mágnes, hiszen téged reprezentál és a minőségét veled és más termékeiddel fogják társítani. 

A legtutibb, ha olyan minőséget készítesz, amit akár pénzért is adhatnál.

Mi legyen a csali formátuma?

Számtalan lead mágnes fajta létezik, most elhoztam néhány gyakori formátumot.

Mindegyiket pontoztam három szempont alapján:

  1. hatékonyság: mennyire hatékonyan tudsz vele email címet gyűjteni
  2. nehézség: mennyire komplex feladat összerakni
  3. időigény: ha napi 8 órában csak ezzel foglalkoznál, ennyi időbe telne elkészíteni

1. E-BOOK – ESETTANULMÁNY

Azaz letölthető e-könyvek, lehet rövid pár oldalas de egészen hosszú is. 

Akkor működik igazán jól, ha mondjuk egy valós esettanulmányt mutatsz be, amiből gyakorlati haszna van a letöltőnek.

  • Hatékonyság: 5/4 – Általában jól működik, és sokáig termel.
  • Nehézség: 4/5 – A profi ebookhoz sok idő kell. Megírni, szerkeszteni, tördelni és a design-t elkészíteni sokszor hetek munkája (vagy több 100ezres összeg, ha szakemberekkel csináltatod)
  • Időigény: 5 nap* 

*egy 20 oldalas e-book esetében

Nagyon jó példa az esettanulmányra: Gazduig – Insta esettanulmány

2. INSTANT SABLON

A sablonok és minták a legegyszerűbben felfogható, mégis sokat segítő csalik közé tartoznak. Van valami igazán csábító egy bevetésre kész sablonban, ezért is ilyen népszerűek.

Letölt, beilleszt, személyre szab ls kész is.

  • Hatékonyság: 5/5 – A tapasztalatom alapján blogbejegyzés kiegészítéseként működik a legjobban.
  • Nehézség: 2/5 – Gyorsan össze lehet rakni, nem igényel túl nagy befektetést.
  • Időigény: 1 nap

Példa: Gazduig – Insta sablonok

3. CSEKKLISTA

Egy lista ami a legfontosabb teendőket tartalmazza az adott témában.

Egy jó csekklista tényleg csak a lényeget tartalmazza, így könnyedén használható, mégis valódi segítséget ad a felhasználójának.

  • Hatékonyság: 4/5 – Általában jól működik, főleg ha tényleg használja, aki letöltötte.
  • Nehézség: 3/5 – Az útmutatóhoz hasonlóan gyorsan elkészíthető.
  • Időigény: 1-2 nap

Példa: Silicium Marketing – Weboldal csekklista 

4. VIDEÓ TRÉNING

A videós tréningek ez egyik legjobb csalik.

Miért?

Mert azonnal szakértőként tudod magad pozícionálni a közönséged szemében. 

Ha jól választod meg a videó hosszát, akkor jó eséllyel a közönséged azonnal meg is nézi. A videóval lehetőséget kapsz arra, hogy egyszerre lenyűgözd, szórakoztasd és közelebb vidd a vásárláshoz.

  • Hatékonyság: 5/5 – Jobban konvertál és szakértőként pozícionál..
  • Nehézség: 4/5 – Persze ha nincs benne tapasztalatod akkor sokkal több is lehet..
  • Időigény: 2-5 nap

Példa: WPKurzus – weboldal készítés minitanfolyam

5. EMAIL KURZUS

Ez egy több napos e-mail sorozat egy adott témában, amit marketing automatizációval szoktak kiküldeni és lekövetni.

Előnye, hogy folyamatosan az érdeklődő szeme előtt leszel, nem felejt el olyan könnyen.

  • Hatékonyság: 5/5 – Népszerű formátum, azt tapasztalom szeretik az emberek. Folyamatos kommunikációt és elköteleződést tesz lehetővé.
  • Nehézség: 5/5 – Az egyik legnehezebb csali. A tartalom megírása is megér egy misét, de emellé még email automatizációt is be kell vezetned.
  • Időigény: 5-25 nap (a terjedelemtől függ)

Példa az email kurzusra: Neten a videóm – Videó készítés email kurzus

6. KVÍZ

Egy kvíz vagy felmérés a kapcsolódó témában. A legtöbbféleképpen alkalmazható lead mágnes. Ilyen például a Modern Marketing blogon a marketing stratégia kvíz.

  • Hatékonyság: 3/5 – A hatékonysága a téma érdekességétől függ, de ha az eredmény felcsigázza a célcsoportot, nagy valószínűség szerint kitöltik.
  • Nehézség: 3/5 – A megfelelő eszközzel (pl Thrive Quizz Builder) gyorsan megvan, de így is sok elemből áll: kérdések, pontozás, megoldókulcs.
  • Időigény: 1-3 nap

Példa: Modern Marketing – marketing stratégia kvíz

7. INGYENES PRÓBA

Ha szoftvert vagy olyan szolgáltatást értékesítesz, amiből könnyen készíthető egy ízelítő, érdemes azt csalivá alakítani.

Szuper hatékony, a vásárlót közvetlenül a vásárlás irányába tereli.

  • Hatékonyság: 5/5 – Ha valóban problémát old meg a termék szinte garantált a vásárlás
  • Nehézség: 3-5/5 – Ez nagyon függ a szolgáltatástól
  • Időigény: 5+ nap (kivéve ha rendelkezésre áll)

Példa: Optimonk próbaverzió

8. WEBINAR

Egy élő előadás formátum, ahol általában egy prezentáció és/vagy beszélgetés zajlik az adott témában.

Webináriumot minden iparágban lehet tartani, akár folyamatos rendszerességgel is. Egy idő után még automatizálni is tudod, bár ne ez legyen az első lépés. 🙂 Először érdemes kitesztelni, mi működik a legjobban, és ez még a legnagyobb webinar guruk számára is több hónapnyi munka.

  • Hatékonyság: 3/5 – Interaktív, ami növeli az elköteleződést, bár itthon kevésbé elterjed (bár a pandémia növelte a népszerűségét).
  • Nehézség: 3/5 – Nem automatizálható teljesen, jelen kell lenni személyesen a webináron. Plusz, ha kamera előtt bizonytalan vagy az ront a minőségen.
  • Időigény: 3-4 nap

Példa: Optimonk – Black Friday kampány webinár

9. KISOKOS

Az egyik legáltalánosabb csali formátum. Mutasd meg, hogy kell megoldani egy speciális problémát.

Nagy előnye, hogy írásos formában az interneten ingyenesen továbbadható, így nincs “beszerzési költség” és könnyű elkészíteni.

  • Hatékonyság: 4/5 – Ha jól van eltalálva a probléma, nagyon jól konvertál.
  • Nehézség: 3/5 – Nem kell hozzá túl sok minden, csak a weboldal és az email szoftvered.
  • Időigény: 2-3 nap

Példa: Modern Marketing – 17 bevált webforgalom növelő technika

Hogyan csinálj csalit?

1. Válassz célcsoportot

Minden minden esetben, a lead mágnesed készítésekor is az első lépés, hogy tudnod kell, kinek kommunikálsz.

Enélkül ugyanis túl általános lehet a kommunikációd, vagy egyszerűen nem lesz elég figyelemfelkeltő ahhoz, hogy megszerezd az elérni kívánt leadeket.

A feladatod: gyűjts annyi információt a célközönségedről, vevőidről, amennyit csak tudsz!

2. Mit szeretnél értékesíteni?

A csalid kapcsolódjon a végén eladni kívánt termékhez. 

Gondold végig:

  • Mire jó a terméked?
  • Mi az előtte utána állapot?
  • Az előtte állapot problémákkal teli: mik ezek a problémák, írj le 4-et. Milyen következményekkel járnak a problémák? írj le 4-et.

Ezekből ki fog esni a csalid témája.

3. Válaszd ki a csali témáját

Itt kell visszanyúlnod a célcsoporthoz, amit az első lépésben definiáltál:

  • Mi a legfőbb problémájuk?
  • Mi jár a fejükben?
  • Mi a napi frusztrációjuk forrása?
  • Mire vágynak a legjobban?
  • akkor mutasd meg, hogy mindent tudsz az áruról és az alternatívákról is.

4. Válaszd ki a lead mágnes típusát

A leggyakoribb típusokat fentebb már átbeszéltük. Ezekből válassz ki egyet.

5. Készíts landing oldalt

A lead mágnesedet elérhetővé kell tenned a látogatók számára az oldaladon.

Ehhez egy landing oldalra van szükséged, ahol:

  • Bemutatod a lead mágnes előnyét
  • Van egy könnyen kitölthető űrlapod
  • Célzottan hirdetsz a lead mágnesre
  • Méred a konverziót

A landing oldal komplexitása egyenesen arányos a lead mágnes bonyolultságával. Magyarul, egy email kurzus landing oldala több törődést kíván, mint egy checklist landing oldal.

6. Készítsd el az űrlapot

A lead mágnest egy űrlap /feliratkozási form kitöltését követően tedd elérhetővé. 

Válassz eszközt.

Könnyen használható űrlapkészítő az Optinmonster, de az ActiveCampaign beépített űrlapjai is jól használhatóak.

Kérj be adatokat.

Az alap adatok a név és email cím, ezeket mindig kérd el. Igen a nevet is, mert különben hogyan fogod megszólítani emailben a feliratkozót?

Ezeken felül jöhet bármi, ami neked hasznos: érdeklődési kör, szokások, kor, beosztás, stb. Persze ne kérj be 15 dolgot, csak ami tényleg segít majd később a szegmentálásban és személyre szabott kommunikációban.

Figyelj a GDPR-ra.

Legyen kint a GDPR checkbox, linkkel az adatkezelési tájékoztatóhoz.

Optimalizálj mobilra.

Az legyen mobilra optimalizált, működjön gyorsan és egyszerűen. Főleg ha Facebook-on hirdeted a lead mágnest. 

7. Csinálj köszönöm oldalt

Az adatok megadása után navigáld a látogatót egy egyedi köszönöm oldalra. Minden lead mágnesnek legyen külön köszönöm landingje.

Ez mérés szempontjából rendkívül fontos, ugyanis így tudod a legkönnyebben mérni a konverziót a Google Analyticsben.

Ehhez be kell állítanod egy célt a Google Analyticsben.

  1. Lépj be az Analytics fiókodba, és válaszd ki az Adminisztrálás menüpontot.
  2. A jobb szélső, Megtekintés oszlopban klikkelj a zászló ikonnak ellátott, Célok menüpontra
  3. Kattints a nagy piros, Új cél feliratú gombra
  4. A bejelölhető lehetőségek közül válaszd a legutolsó, Egyéb opciót.
  5. Nevezd el a célt, például “Sikeres letöltés: Ebook neve”, majd a válaszd ki a Cél típust.
  6. Írd be a köszönöm oldalad URL-jét. 

Itt két dologra figyelj. 1) Az URL előtti lenyíló listából a neked megfelelő opciót válasz, pl. ha utm tageket használsz az Kezdete opciót érdemes választani. Erről itt olvashatsz bővebben. 2) Nem kell a teljes URL-t megadnod, csak a végét. Ha a céloldalad a “www.weboldal.hu/sikeres-letoltes-ebook”, akkor csak azt írd ide be, hogy “/sikeres-letoltes-ebook”. 

  1. Mentsd el a célt

A Mentés gomb felett a “cél ellenőrzése linkkel” csekkolhatod, hogy jó formátumban írtad-e be a céloldalad linkjét. Az ellenőrzés csak az előző 7 nap látogatásait nézi, így ha tesztelni akarsz az ellenőrzés előtt nyisd meg az adott oldalt, így ez bekerül az Analyticsbe is, mint látogatás.

Tipp: ha az ellenőrzés szerint mégse található az oldal, amit beállítottál, pedig biztosan tudod, hogy történt látogatás, akkor próbáld meg úgy, hogy teszel egy / jelet még a link végére. Tehát így: “/sikeres-feliratkozas/”.

8. Állítsd be az email szoftvert 

A lead mágnes elérhetőségét leggyakrabban emailben érdemes kiküldeni.

Válassz email szoftvert.

Én az ActiveCampaign-t használom, szerintem az egyik legjobb. De jó alternatíva a Getresponse vagy a Mailerlite.

A Mailchimpet felejts el, lead mágnesekhez kifejezetten használhatatlan.

Hozz létre egy listát.

Ide fognak feliratkozni a lead mágnest letöltők.

Írd meg a lead mágnest elküldő levelet.

Nem kell túlmagyarázni, állítsd össze a levelet, amiben kiküldöd a lead mágnes elérhetőségét. 

Tipp: Ez lesz a legolvasottabb leveled, amit érdemes kihasználni. Adj el, ajánlj tartalmat, kérj visszajelzést, bármit, ami közelebb visz a célodhoz.

Állítsd be az automatizációt.

Így küldöd ki a lead mágnest a letöltőknek.

ÖSSZEFOGLALÁS

Ezzel elérkeztünk a végéhez. 

Már ismered a vevőmágnes csali 9 jellemzőjét. 

Láttál magyar élő példákat is, hogyan épül fel egy jócsali, és a kezedben a 9 leggyakoribb típus.

Megmutattam azt a 8 lépést, amivel el tudod készíteni a saját lead mágnesed, így csak ennyi dolgod van:

  • Nézd át a vevőmágnes csali 9 tulajdonságát!
  • Ismerd meg a célcsoportod alaposan, és válassz egy szegmenst, akiknek kommunikálni fogsz!
  • Találj egy számukra vonzó ígéretet!
  • Majd válassz egy típust és öntsd formába a lead magnetet.
  • Adj neki egy találó nevet, és kezdd el terjeszteni!

Egy minőségi lead mágnessel úgy érzed majd mintha a lead generálásod szteroidokon lenne. Ráadásul egy színvonalas lead mágnes hosszú távon termeli majd a leadeket és ehhez csak minimális figyelmet igényel.

Egy utolsó jótanács: ha most lépsz be a lead mágnesek világába, kezd 1 vagy 2 lead mágnessel. Nézd meg azok hogyan teljesítenek, és haladj tovább az adatok alapján.

Mondd el a véleményed:

[Fancy_Facebook_Comments_Pro]

Send this to a friend