Képzeld el ezt.
Egy gerinc erősítő programot szeretnél eladni irodában dolgozóknak.
De nem minden irodai dolgozó tudja, hogy a gerinc erősítés fontos neki.
Lehet, hogy egyáltalán nem is tudja, hogy milyen veszélyei vannak az ülőmunkának.
Vannak olyan irodai dolgozók, akik tudják, hogy szükségük van gerinc erősítésre, ki is próbálták, de küszködnek vele.
Látod… nem minden irodai dolgozó egyforma.
Ezek a dolgozók a tudatosság különböző szakaszaiban vannak.
A tartalmaid és az üzeneted, akkor fognak igazán betalálni, ha ezt figyelembe veszed.
Ebben segít a tudatos tartalom.
A konkrétum elad
Nincs hatásosabb annál, amikor valaki magára ismer egy szövegben.
Amikor azt érzi, “hű, ez nekem szól!”
Minél konkrétabb vagy a szövegedben, annál könnyebben kelted fel ezt az érzést az olvasóban.
A konkrétabb üzenetekhez az egyik út a tudatos tartalom.
Nem mindegy, hol tart fejben az ügyfeled
A tudatos tartalom figyelembe veszi milyen tudatossági szinten van az érdeklődőd.
Magyarul, mennyire tudja azt, hogy mi a problémája és arra mi a megoldás.
Az ügyféltudatosságnak 5 szakasza van:
- Nem tudatos: Nem tudom, hogy problémám van.
- Probléma tudatos: Tudom, hogy van egy problémám. Hogyan oldjam meg?
- Megoldás tudatos: Tudom mik lehetnek a problémám megoldásai, de nem ismerem a te megoldásod.
- Termék tudatos: Ismerem a szolgáltatásod. Miért te vagy a legjobb megoldás?
- Teljesen tudatos: Akarom a szolgáltatásod. Mutass egy ajánlatot, amit nem tudok visszautasítani.
Mivel kicsi az esély arra, hogy mindenki az 5. szinten legyen (pedig de jó is lenne…), úgy kell kommunikálnod és tartalmat készítened, hogy minden szintnek kommunikálj.
Mutatom hogyan:
“Hűha ez nekem szól!”
A célod, hogy ezt az érzést váltsd ki a közönségedből.
A gyógytornászos példán keresztül megmutatom, hogy érheted el.
Képzeld el, hogy egy gerincerősítő programot ajánlasz irodai dolgozóknak.
Minden szinten az a célod, hogy a következő szintre juttasd a közönséged:
1) Nem tudatos: Nem ismeri az ülőmunka veszélyeit.
A cél, hogy rájöjjenek van problémájuk. Ehhez be kell mutatnod a problémát és, hogy milyen negatív hatása van az életükre.
Pl. Beszélj arról, milyen problémákat okoz rövid és hosszútávon az állandó ülőmunka.
2) Probléma tudatos: Tudja, hogy az ülőmunka ártalmas, lehet hogy fájdalmai is vannak, de nem tudja hogyan szüntesse meg.
A cél, hogy megértse, milyen megoldások vannak, melyiktől milyen eredményt várhat. Vagyis itt arra fókuszálj mit tehet.
Pl. Beszélj arról, hogyan mit tehet a hátfájás vagy a sérv kialakulása ellen.
3) Megoldás tudatos: Tudja, hogy változtatnia kell, jobb tartásra van szüksége, de nem tudja mivel kezdjen. Azt sem tudja, hogy neked van egy ilyen programod.
Itt a célod, hogy tudatosítsd benne, hogy neked van egy konkrét megoldásod a problémájára.
Pl. Mutasd be a gerinc erősítő programot, hogy mit tartalmaz és hogyan oldja meg a problémát.
4) Termék tudatos: Tudja, hogy erősítenie kell a törzsét, ismeri a programodat, de nem biztos benne, hogy ez kell neki. Azon agyal, hogy vajon a gyógytornával jobban járna?
Itt azon kell dolgoznod, hogy megértsék miért a te programod lesz a legjobb választás.
Pl. Itt előveheted a program egyediségét és előnyeit, összehasonlíthatod más programokkal, megmutathatod mások elért eredményeit és az ügyfélvisszajelzéseket.
5) Teljesen tudatos: Téged és a programodat akarja, mert tudja, hogy ez oldja meg a problémát.
Itt csak annyi a dolgod, hogy bemutasd, hogyan tud vásárolni és mi történik a vásárlás után.
Pl. Foglald össze az ajánlatot, sorold fel az elemeket, emlékeztesd mit nyer vele. Mutasd be a fizetési lehetőségeket, beszélj a program időigényéről és menetéről.
A MAI AKCIÓPONT:
- Gondold végig és írd le a te ügyfeleid milyen tudatossági szinteken mennek végig.
- Írj minden szinthez 3 témát, amiről kommunikálhatsz.
- Válassz ki egy témát minden szintről és készíts rá valamilyen tartalmat.
- Építsd be ezt a rendszert a tartalomgyártási folyamatodba. Később megköszönöd majd.
Ezzel a módszerrel játszva egyedire szabhatod bárhol az üzeneteidet: a sales oldaladon, az emailjeidben, a kampányaidban és a tartalmaidban is.
Ha készen állsz 3 módon tudok segíteni:
✌🏼 Kövess az Instagram oldalamon, ahol napi könnyen emészthető tanácsokkal és összefüggésekkel segítelek téged, hogy kitűnj a tömegből és mellőzhetetlen szakértő legyél a közönséged szemében.
🧠Tankolj fel marketing okosságokkal: Okosítsd magad az online képzéseimmel, amikben nemcsak a taktikát de a mögöttes gondolkodást is megtanítom. Miért jó ez neked? Mert nemcsak tudod mit csinálsz, érted is, hogy miért csinálod.
🤯Szerezz AHA! felismeréseket: Ha szeretnéd, hogy a te üzeneteid is a “Hűha, ez nekem szól” érzést váltsák ki, akkor foglalj időpontot az AHA! Mentorálásra, ahol kifejezetten olyan áttörésekre fókuszálunk, amik után azt fogod gondolni, hogy basszus miért nem így gondoltam ezt át elsőre.