SZUPER, HOGY KIPRÓBÁLTAD MIT TUDSZ. TESSÉK

MARKETING STRATÉGIA KVÍZ MEGOLDÁSAI

1. Melyik állítás nem igaz?

  • A marketing stratégia segít, hogy a megfelelő célcsoportnak a megfelelő üzenetet küldd
  • A marketing stratégia segít, hogy random marketing aktivitások helyett összehangolt marketing tevékenységet folytass
  • A marketing stratégia segít, mérni a marketing tevékenység hatását a vállalkozás növekedésére
  • A marketing stratégia segít meghatározni a marketing kampányokat.

Magyarázat: A kampányok kitalálása és részletezése már nem tartozik a marketing stratégia hatáskörébe. A kampányterv már a következő lépés, amit kifejezetten az adott csatornára szabva készítesz el.​

​2. Melyik nem a marketing stratégia része?

  • piackutatás
  • célok meghatározása
  • konverziós folyamatok kialakítása
  • marketing kampányok összeállítása

Magyarázat: Hasonlóan az előző kérdésnél.

 3. Minek a rövidítése a SMART cél?

  • specifikus, mérhető, alkalmazható, releváns, tömör
  • specifikus, mérhető, aktuális, valódi, időhöz kötött
  • specifikus, mérhető, elérhető, releváns, időhöz kötött
  • konkrét, mérhető, elérhető, valódi, időhöz kötött

Magyarázat: A SMART mozaikszó: a Specific, vagyis konkrét; Measurable, azaz mérető; Achievable, vagyis elérhető; Relevant, azaz releváns, és Time-based, vagyis időhöz kötött.

​4. A felsoroltak közül mik tartoznak a piackutatáshoz?

  • versenytárs elemzés
  • célcsoport definiálás
  • értékajánlat tesztelés
  • mindegyik

Magyarázat: A versenytárs elemzés a piaci versenyt vizsgálja, a célcsoport definiálással a piac méretét tisztázod, az értékajánlat teszteléssel pedig a piaci igényt mérheted fel.

​5. Melyik állítás hamis?

  • A jó persona történetet mesél
  • A jó persona gyakorlatias
  • A jó persona tesztelhető
  • A jó persona minden információt tartalmaz

Magyarázat: A jó persona nem tartalmaz minden létező információt a célcsoportról, csak azt ami a terméked vagy szolgáltatásod szempontjából releváns.

marketing stratégia képzés

30% kedvezmény

Marketing stratégia készítés lépésről lépésre képzés

11 gyakorlatorientált lecke, 3 munkafüzet, minden, ami a marketing stratégia megalkotásához

Tanulók mondták:

“Ennyire összeszedett, lépésről lépésre vezetett marketing stratégia tervezés ritka. Ami nagyon tetszett, hogy alapos és a munkafüzettel eszközt ad a kezembe, aminek a segítségével haladni tudtam. Köszönöm szépen ezt a kincset.”

Nagy Kata, Katartdesign

 6. A felsoroltak közül melyik nem értékajánlat?

  • L’Oreal. Mert megérdemlem.
  • Evernote. A jegyzeteid. Rendszerezve. Erőfeszítés nélkül.
  • YNAB. Urald a pénzügyeidet. Szakíts a hónapról hónapra éléssel, törleszd az adósságod és takaríts meg.
  • Unbounce. Készíts, publikálj és tesztelj landing oldalakat I.T. segítség nélkül. 

Magyarázat: Az értékajánlatod a fogyasztó problémájára kell hogy fókuszáljon. Éppen ezért nem egyezik meg a szlogennel, ahol ez kimarad.​

 7. A felsoroltak közül kik a probléma-megoldás versenytársak?

  • Pepsi vs Coca Cola
  • Uber vs NetPincér GO
  • Pepsi vs Kókuszvíz
  • Kindle vs klasszikus könyvek

Magyarázat: ​A probléma-megoldás versenytársak ugyanazt a problémát próbálják megoldani hasonló módon mint te, de egy másik célcsoportnak. A Pepsi és a kókuszvíz esetében a probléma ugyanúgy a szomjúság, a megoldás pedig a folyadék de valószínűleg teljesen más célcsoport választja majd a Pepsit mint aki a kókuszvizet.

 8. Hogyan számolod ki a konverziós rátát?

  • (megszerzett leadek/összes látogató) x 100%
  • (megszerzett leadek/összes költség) x 100%
  • (megszerzett leadek/összes bevétel) x 100%
  • (megszerzett leadek/összes profit) x 100%

Magyarázat: A konverziós ráta megmutatja, hogy milyen százalékban lesznek a látogatókból ügyfelek. 2-3% már jó eredmények szokott számítani. Persze, hogy a te esetedben mi lesz jó eredmény, azt neked kell meghatározni. 

Azt is el kell döntened, hogy mit számítasz konverziónak marketing szempontból. Ez lehet a lead megszerzése, vagy az ügyféllé konvertálás is. Bár az utóbbira elég kevés ráhatása van a marketingnek. Én általában a lead generálást szoktam alapul venni.

​9. Melyik állítás hamis?

  • A vásárlói útvonal és a konverziós folyamat ugyanaz
  • A konverziós folyamat lényege, hogy a megfelelő időben a megfelelő információt nyújtsd
  • Minél több marketing csatornát használsz annál több eséllyel éred el a célcsoportod
  • A végső célt mikrokonverziók előzik meg

Magyarázat: Minél több. csatornán próbálsz jelen lenni, annál inkább elaprózódik majd a figyelmed és az erőforrásaid. Érdemes ezért csak egy vagy néhány csatornát használni. Csatornák helyett egyébként érdemes konverziós folyamatokban gondolkoznod és felépíteni a marketing stratégiád egészen a látogatóktól a vásárlásig.

10. ​​A marketing stratégiát milyen időtartamra érdemes készíteni?

  • 5 év
  • 3 év
  • 1 év
  • 6 hónap 

Magyarázat: A bevett gyakorlat 1 év szokott lenni, de a mai világban 6 hónapnál előbbre nehéz és sokszor felesleges is tervezni. Annyi minden változik a piacon, amire időben kell reagálni és egy több éves terv nem teszi lehetővé ezt a rugalmasságot.

marketing stratégia képzés

30% kedvezmény

Marketing stratégia készítés lépésről lépésre képzés

11 gyakorlatorientált lecke, 3 munkafüzet, minden, ami a marketing stratégia megalkotásához

Tanulók mondták:

“Gratulálok, nagyon komoly dolgot hoztál össze, szerintem hiánypótlóHa az a célod, hogy marketing szakemberként alkalmazzanak, akkor a cél ezáltal az anyag által maximálisan elérhető. Ha friss vállalkozásba kezdenék, kikérném a véleményed, hogy csináljam.

Csapó Krisztina

Send this to a friend