Biztos a jó email küldő szoftvert használod? + 7 email szoftver

Szerző:

Az email marketing a mai napig az egyik leghatékonyabb marketing  csatorna, hogy bizalmat építs és eladd az ajánlatodat. Nagyon nem mindegy viszont, hogy az email marketingedhez milyen email küldő szoftvert használsz.

Ugyanis, ha nem szeretnéd a pénzed és az időd olyan szolgáltatásra pazarolni, ami nem fog működni a vállalkozásodban, van néhány funkció, amire mindenképp szükséged lesz, és van, amit el kell kerülnöd. 

Akár először választasz email szoftvert, akár kinőtted a jelenlegit, ez az útmutató segít megtalálni a megfelelő email küldőt.

Az útmutatóból megtudhatod:

  • Mire figyelj az email marketing szoftver kiválasztásakor
  • Mikor kerülj el egy szoftvert
  • Hogyan válassz a vállalkozásod igényeinek megfelelő email szoftvert
  • Melyik ma a 7 legjobb (és kevésbé jó) email küldő szoftver

Vágjunk is benne!

Mi az email marketing?

Az email marketing segítségével kapcsolatot és bizalmat építhetsz a célközönségeddel és automatizálhatod a marketing kommunikációd egy részét. Az email listádnak küldhetsz ajánlatokat, emlékeztetőket és bármilyen más tartalmat. 

A közhiedelemmel ellentétben az email marketing nem csak sales emailek küldését jelenti. A jó email marketingben alapja, hogy értékes és exkluzív tartalmat küldj a feliratkozóidnak, amivel bizalmat építesz. Mindezt lehetőleg automatizáltan és adatvezérelt módon.

Ajánlott cikk: 7 tipp, hogy az email marketinged unalmasból ütős legyen

Miért használj email marketinget?

Bár az email marketinget sokszor eltemették, még mindig hatalmas értéket képvisel minden vállalkozás számára.

Egyrészt az egyik legolcsóbb csatorna, hogy elérd a célközönséged.

Másrészt még mindig az egyik legjobb módja, hogy személyre szabott és automatizált tartalommal bizalmat építs.

Egy jól kivitelezett email marketing kampánnyal a vállalkozásod számos különböző célt valósíthat meg, többek között:

  • Több lead generálása
  • A weboldal forgalmának növelése
  • A márkaismertség növelése
  • A konverziók javítása
  • Ügyfélhűség kialakítása
  • Az ügyfélszerzési költségek csökkentése

Tudom, hogy az unalomig ismétlem magam, de szeretném ha tényleg átmenne: az email marketing tökéletes eszköz és csatorna, hogy kapcsolatban maradj az ügyfelekkel, bizalmat építs, és eladd a terméked vagy a szolgáltatásod.

Email küldő szoftver funkciók

Amikor email küldőt keresel, ismerned kell a legfontosabb funkciókat és az előnyeiket. Persze a funkciók fontossága attól függ mire van szüksége a vállalkozásodnak, de a következőket érdemes figyelni:

Az emailek létrehozása és tervezése: Jó ha az email küldőben sokféle sablon és tervezési lehetőség van, hogy könnyen és gyorsan tudj benne email-t létrehozni. A drag-and-drop szerkesztő mindig jó választás és érdemes megnézni, milyen elemeket lehet beépíteni az emailbe (pl. kérdőív beágyazása, videó beágyazás, stb.)

Kampánykövetés és riportok: Tudnod kell hogyan teljesítenek az email kampányaid, ehhez pedig részletes riportokra és mérőszámokra van szükség. Az alap adatok amiket látnod kell a megnyitási ráta, kattintási ráta, visszapattanási arány és továbbküldési ráta.

Listakezelés: Az email szoftverben tudnod kell kezelni az email listáidat, beleértve a feliratkozók hozzáadását és eltávolítását, a listák szegmentálását és a kapcsolatok importálását.

Email kézbesítés: Az email küldőnek biztosítania kell, hogy az emailek a postaládába, ne pedig a spam mappába kerüljenek.

Integrációk: Fontos, hogy ez email marketing szoftver könnyedén integrálódjon a weboldaladdal, a CRM-szoftvereddel, a webshop motorral és minden más üzleti eszközöddel. Így automatikusan hozzáadhatod más felületekről az új érdeklődőket az email listádhoz, és bármilyen automatizált kampányhoz. Erre egy nagyon egyszerű példa a webshopon kosarat elhagyók hozzáadása egy vásárlásra ösztönző email automatizmushoz.

Automatizálás: Az automatizálhatóság adja az egyik legnagyobb előnyét az email marketingnek, ezért ez a funkció alap kell hogy legyen. Olyan email küldővel ne is próbálkozz, ami nem tud automatizmusokat létrehozni. Email automatizmus például az üdvözlő email sorozat, viselkedésalapú email sorozatok és nyomon követő emailek. Nem utolsósorban az örökzöld kampányokat is email automatizmusokkal tudod csak kivitelezni.

A/B tesztelés: Szintén fontos és alap funkció a verziók tesztelése. Ahhoz, hogy lásd melyik tárgy, szöveg, kép vagy gomb hozza a legjobb eredményt tesztelned kell a különböző verziókat, amit ugye A/B vagy más néven split teszteléssel tehetsz meg. Egy email küldő szoftvertől a minimum elvárás, hogy a címsorokat és az email tartalmát A/B tesztelhesd.

Intuitív használat: Olyan eszközt válassz, amit egyszerű beállítani és használni. Nem mindegy, hogy te és a csapatod könnyen megcsináltok mindent, vagy már a beállításhoz is szakértő kell.

Szegmentálás: Az email listád nem csak építened hanem szegmentálnod is kell. Mégpedig a neked fontos tényezők alapján. Így célzott és releváns emaileket küldhetsz különböző célcsoportoknak. A szegmentálást egyéni mezőkkel és a címkékkel a legegyszerűbb létrehozni, így amikor email küldőt választasz, figyelj hogy ezek a funkciók elérhetők legyenek benne.

Űrlapok és popupok:  Ahhoz hogy feliratkozókat gyűjts a weboldaladon szükséged lesz űrlapokra és popupokra. A legjobb email küldő szoftverekkel létrehozhatsz popup-ot, beágyazott űrlapokat, beúszó és lebegő űrlapokat. Így nem kell külön űrlap készítő eszközre előfizetned.

Személyre szabási lehetőségek: Minél inkább személyre szabott egy email, annál jobban konvertál. A legalapabb, hogy emailjeidben meg tudod szólítani a feliratkozóidat. De ha igazán be akarsz találni akkor akár érdeklődés vagy viselkedés alapján is személyre szabhatsz. A lényeg, hogy az email küldő képes legyen rá.

Dinamikus tartalom: Ez a funkció már igazán profi személyre szabási lehetőségeket biztosít. Itt a címzett egyedi profilja alapján automatikusan dinamikus tartalmat adhatsz az email sablonjaidhoz. Elég király nem? Ez a funkció általában már egy nagyobb csomagban érhető el a legtöbb email szoftvernél. Még ha nem is ezzel a csomaggal kezdesz, mindenképp érdemes megnézni, hogy egyáltalán elérhető-e ez a funkció később. 

Email küldő fontossága

Egy jó email marketing szoftvernek ezeket a funkciókat minimum kínálnia kell. Persze, ahhoz hogy jól dönts, mindenképp tudnod kell mire van szüksége a vállalkozásodnak. Arról, hogy ezt hogyan derítsd ki egy későbbi bekezdésben részletesen beszélek.

De most lássuk, melyek mik a vészjelek egy email marketing szoftvernél.

Email küldő szoftver vészjelek

Van néhány dolog, amit érdemes elkerülni, egy email marketing szoftvertnél:

Nem egyértelmű árazás: Legyen egyértelmű mennyibe fog kerülni a szoftver használata mikor előfizetsz és ha elkezdesz növekedni. Néhány email küldőnél lehetnek rejtett díjak, ezért mindenképp olvasd el az apró betűs részt.

Csak az ár alapján választasz: Ne a legolcsóbb szolgáltatást válaszd, anélkül, hogy átgondolnád mire van szükséged. A legjobb választás az az email küldő lesz ami a legtöbb értéket adja és belefér a költségvetésedbe.

Gyenge ügyfélszolgálat: Ha nem tudod könnyen elérni az ügyfélszolgálatot, ha bármilyen kérdésed vagy problémád van, az sok fejfájáshoz vezethet.

Nincs ingyenes próbaverzió: Az ingyenes próbaidőszak szuper, hogy kipróbáld az email küldőt és eldönthesd hogy megfelel-e vállalkozásodnak. Ne fizess elő olyan szoftverre, amit nem tudtál tesztelni.

A funkciók hiánya: Győződj meg, hogy a szoftverben megvan minden fontos funkció, ami a vállalkozásodhoz kell. Ellenkező esetben simán lehet, hogy olyan funkciókért fogsz fizetni, amiket nem is használsz. Vagy éppen pár hónap múlva költözhetsz új szoftverbe.

Megbízhatatlan szolgáltatás: Fontos, hogy az email szoftver megbízható legyen. Ha az e-mailek hirtelen elkezdenek az emberek spam mappájába kerülni, nem sok értelme lesz az email marketingednek.

Hogyan válaszd ki a megfelelő email küldő szoftvert?

Az email marketing szoftver kiválasztásakor több faktort is érdemes figyelembe venni. Lássuk mik ezek:

Tudd, mire van szüksége a vállalkozásodnak

Mielőtt vadul elkezdesz szoftvert keresni és tesztelni, gondold végig, mit szeretnél elérni az email marketinggel és ehhez milyen funkciókra van szükséged. Ha megválaszolod a ezeket a kérdéseket megválaszolod, tisztább lesz a kép:

  • Mi az email marketing stratégiád? 
  • Hány feliratkozód van és mennyit tervezel egy éven belül?
  • Mennyi emailt szeretnél küldeni havi szinten?
  • Milyen űrlapokra és popupokra lesz szükséged?
  • Milyen adatokat szeretnél bekérni a feliratkozáskor?
  • Milyen szegmenseket akarsz létrehozni?
  • Milyen automatizmusokat akarsz beállítani?
  • Milyen eszközökkel, szoftverekkel akarod integrálni az email küldőt?
  • Mennyit tudsz a szoftverre költeni? Mennyibe fog kerülni a szoftver ha nő a feliratkozóid száma?

Próbálj ki különböző szoftvereket, mielőtt elkötelezed magad

Ezt már korábban említettem.

Próbálj ki néhány különböző email küldőt, hogy lásd, melyik pipálja ki az összes vagy a legtöbb elemet a listádon. Sok email marketing szoftvernél van ingyenes próbaverzió, vagy ingyenes csomag, amivel simán le tudod tesztelni az eszközt, mielőtt előfizetsz.

Vedd figyelembe a költségvetésed és a kapott értéket

Bár az email marketing szoftverek nagyon is megfizethetőek, egyes szolgáltatók elég drágák lehetnek. Mielőtt döntesz mindenképp vedd figyelembe a költségvetésed. 

Viszont, ahogy már említettem, nem biztos, hogy a legolcsóbb lehetőség lesz a legjobb. Próbáld meg az email küldőket ár/érték alapján összehasonlítani, és ne csak az ár alapján dönts.

Nézd meg az értékeléseket

Mielőtt elkötelezed magad nézd meg a felhasználói értékeléseket a különböző portálokon. A Capterra, a Trustradius vagy a G2 oldalán több 100 véleményt olvashatsz bármilyen szoftverről.

Az is hasznos lehet, ha megnézel néhány Youtube videót olyan emberektől, akik napi szinten használják az adott email küldőt. Nekik olyan meglátásaik lesznek, amiket néhány óra tesztelés alatt nem tudsz megszerezni.

Ellenőrizd a szoftverek kompatibilitását

Írj egy listát a jelenlegi szoftvereidről és nézd meg hogyan tudod őket összekötni az email marketing szoftverrel. 

A lényeg, hogy minél könnyebben és lehetőleg extra költség nélkül integrálhasd a rendszeredbe az email küldő szoftvert.

Kerüld az ingyenes email marketing szoftvereket

Bár az ingyenes e-mail marketing szoftverek jó üzletnek tűnhetnek, hosszú távon általában elég komoly kompromisszumokkal járnak. Az ingyenes szoftverek általában korlátozott funkciókkal rendelkeznek, ráadásul gyakran megbízhatatlanok, és nincs könnyen elérhető ügyfélszolgálat, ha valami elromlik.

Kérj segítséget egy szakértőtől

Ha nem vagy biztos abban, hogy melyik email küldőt válaszd, kérj segítséget egy szakértőtől, aki biztosan segít megtalálni a vállalkozásodnak megfelelő email szoftvert.

Most, hogy már tudod, hogyan válaszd ki a megfelelő email marketing szoftvert, ideje elkezdeni keresni a megfelelő eszközt. A következő bekezdésben megmutatom a 7 legjobb és (szerintem) kevésbé jó email küldő szoftvert.

A 7 legjobb (és kevésbé jó) email küldő ma

Mailerlite

Ha még csak most ismerkedik a vállalkozásod az email marketinggel, akkor a Mailerlite az egyik legjobb választás. 

Könnyen használható és az összes alap funkcióval rendelkezik, beleértve az automatizált email kampányokat, a szegmentálási lehetőségeket, a landing oldalakat és az űrlapokat. 

Ráadásul az ára is nagyon baráti 1000 feliratkozóig ingyenes, 1000 feliratkozótól pedig csak havi 10$ az ára.

Mikor válaszd a Mailerlite-ot?

A Mailerlite jó választás, ha sok funkciót szeretnél és nem akarsz tízezreket költeni havonta a szoftverre. Ideális olyan vállalkozások számára, akik most kezdenek bele az email marketingbe, és könnyen használható, minden alapvető funkciót tartalmazó szoftvert szeretnének:

  • Az email szerkesztő úgy működik mint kés a vajon
  • Gyorsan lehet összerakni űrlapokat és popupokat
  • Minden alap popup típus be van építve, így nem kell külön popup eszköz (pl. Optimonk)
  • Az automatizmus építő is baromi felhasználóbarát
  • Plusz landing oldalakat is építhetsz az szoftveren belül
  • Az egyik kedvencem a Mailerlite-ban, hogy a Zapier segítségével könnyedén integrálhatod gyakorlatilag bármilyen szoftverrel.

Én személy szerint nemrég váltottam Mailerlite-ra, és imádom.

GetResponse

A GetResponse szintén könnyen használható, bár nem annyira mint a Mailerlite. Gyönyörű emaileket hozhatsz létre egy drag-and-drop építő vagy különböző sablonok segítségével. 

Sok nagyszerű funkciója van, például landing oldalak létrehozása, webináriumok tartása és automatikus válaszok küldése vagy a szegmentálási lehetőségek. Az árak 1000 feliratkozóig havi 15$-nál kezdődnek.

Mikor érdemes a GetResponse-t választanod?

A GetResponse jó választás, ha egy minden egyben marketingplatformot keresel. Ha szeretnél szép emaileket, esetleg rendszerüzeneteket küldeni vagy webinárokat tartani, akkor ez a szoftver nagyon jó választás lehet. Ráadásul ár-érték arányban is nagyon jónak számít.

A beállítása azonban nem olyan egyszerű, ezért mindenképpen hosszabb tanulási idővel számolj.

ActiveCampaign

Az ActiveCampaign az erőteljes személyre szabási és automatizálási funkcióiról ismert.

Az ActiveCampaign (AC) szintén drag-and-drop email építővel működik, bár én azt tapasztaltam, hogy nem mindig csinálja amit szeretnék. Kompenzál viszont a rengeteg elérhető sablonnal.

Az AC nagy erőssége, a brutális szegmentálási és automatizálási lehetőségekben rejlik. Ha jól van összerakva a rendszer, olyan személyre szabott levelet küldd, hogy a fogadó félnek eszébe nem jut, hogy ez egy automata email. 

Ehhez kapcsolódik viszont az egyik hátránya is: a beállításba, konfigurálásba és összehangolásba könnyen beletörhet egy kezdő bicskája.

Az ActiveCampiagnál a kisebb csomagok havi 9 dollártól kezdődnek, de ha a felhasználói bázisod nő, és a professzionálisabb csomagoknál ez egy kicsit drága lehet. Ennek ellenére, ha jól használod, biztosan megtérül a befektetés.

Mikor válaszd az ActiveCampaignt?

Ha erősen személyre szabott, viselkedésalapú kommunikációt szeretnél folytatni, nemcsak e-mailben, hanem hirdetésspecifikus célcsoportokon, üzenetküldő platformokon és SMS-ben is. 

Ahhoz, hogy igazán profin használd túl kell lépned az email marketingen.

Az ActiveCampaign nagyszerű, ha már gyakorlottan mozogsz az email marketing világában, és szeretnéd azt a következő szintre emelni. Teljesen kezdőknek azonban nem ajánlanám, mivel a tanulási fázis elég hosszú.

Sales Autopilot

A Sales Autopilot magyar fejlesztésű email marketing szoftver, amit kifejezetten kisvállalkozásoknak terveztek. 

Minden alapvető funkció megvan benne, mint például az automatizált email kampányok, landing oldalak és pop-upok. 

Az ára is elég jó, havi 4600 Ft + Áfától indul 1000 feliratkozóig.

Mikor érdemes a Sales Autopilotot választani?

A Sales Autopilot nagyszerű választás olyan vállalkozások számára, akik megfizethető email marketing szoftvert keresnek, ami erős marketing funnel építővel és automatizálási funkciókkal rendelkezik. 

Ha olyan folyamatokat szeretnél automatizálni, mint az e-commerce, ügyfélélmény, háttérfolyamatok, kosárelhagyó email sorozatot, akkor ezzel jól fel tudod építeni. 

Ha többlépcsős marketing tölcséreket szeretnél építeni, amik landing oldalakra és email automatizálásra támaszkodnak, érdemes kipróbálnod. 

Nem utolsó sorban ha az angol nem az erősséged, a magyar nyelvű ügyfélszolgálat és oktatóanyagok nagy előnyt jelenthetnek.

Convertkit

A ConvertKit egy egyszerű email marketing szoftver, ami leginkább a bloggerek és az online kurzus oktatók körében népszerű. Inkább a középső árkategóriába tartozik, 29 dollártól indul havonta 1000 feliratkozóig.

Ha viszont több mint 1000 feliratkozód van, a ConvertKit elég drága a listán szereplő néhány más lehetőséghez képest.

Mikor érdemes a ConvertKit-et választani?

A szoftverből hiányoznak a sablonok, mert arra ösztönzi a felhasználókat, hogy egyszerű szöveges e-maileket küldjenek, és így növeljék az interakciót. Ennek megvan a maga előnye, ha személyes márkát szeretnél erősíteni.

Ha olyan vállalkozásod van, ahol csak az alapvető email szoftver funkciókra van szükség, hogy konzisztens tartalmakkal szolgáld ki közönséged, ez lehet az eszközöd.

AWeber

Az AWeber az egyik legrégebbi és legismertebb email marketing szoftver platform a piacon. Az ára havi 19 dollárnál kezdődik 500 feliratkozóig.

Alapvetően egyszerű használni, viszont a beállítás és hitelesítés funkció elég komplikált. A funkcionalitása nem rossz, viszont automatizációs lehetőségekben nem a legerősebb a piacon.

A landing oldal építője jól használható, de nem lehet mérőpixeleket hozzárendelni, így a konverzió nem igazán mérhető rajta.

Mikor érdemes az AWebert választanod?

Az AWeber jó választás, ha sok testreszabási lehetőséget és valós idejű riport funkciót keresel. Emellett számtalan sablonnal és integrációs lehetőséggel, köztük direkt Canva integrációval rendelkezik. Viszont elég drága lehet, ha több mint 1000 feliratkozód van, és kezdőknek talán túl bonyolult.

Hasonló vagy jobb áron sokkal jobb funkcionalitással rendelkező email szoftvereket találsz ma a piacon.

Őszintén szólva engem nem győzött meg, amikor kipróbáltam.

Mailchimp

A Mailchimp az egyik legismertebb email küldő. 2000 feliratkozóig ingyenes, utána pedig havi 9,99 dollárról indulnak az árak.

Alapvetően megvan benne minden email funkció, de sok fontos csak a magasabb fizetős csomagokban. A felhasználói felülete jól használható, de elég hamar kinövi az ember. Egyszerű ESP-nek (email szolgáltató) okés, de ha nem csak hírleveleket akarsz küldeni, hanem mondjuk viselkedés alapon (mondjuk kosárelhagyás után) automata emaileket, akkor gyorsan új eszköz után kell nézned.

Mikor érdemes a Mailchimpet választani?

A Mailchimp jó választás ha többnyire manuális email kampányokat akarsz küldenek, és nincs szükséged sok testreszabási lehetőségre. A szűkös költségvetéssel is hasznos lehet, mert 2000 feliratkozóig ingyenes.

Viszont ha komolyan gondolod az email marketinget, nem javaslom a Mailchimpet. Hiányoznak belőle az alapvető funkciók, vagy csag a jóval drágább csomagokban használhatod őket.

Tehát melyik email marketing szoftvert válaszd?

Ha még csak most vágsz bele az email marketingbe, akkor a Mailerlite használatát javaslom. Könnyű beállítani és kezelni, és ha elkezd nőni az email listád sem fog elszállni a havidíj. Ha már otthon vagy az email marketingben és erőteljesebb funkciókat és automatizálási lehetőségeket szeretnél, akkor az ActiveCampaign lehet az ideális választás.

Ezt vidd haza magaddal

Ha csak pár gondolatot viszel haza magaddal a cikkből, akkor ezek legyenek azok:

1. Szánj időt arra, hogy átgondold az email marketing stratégiádat, hogy mit szeretne elérni vele, és ehhez milyen funkciókra van szükséged.

2. Ha kezdő vagy az email marketingben, próbáld ki a Mailerlite-ot. Könnyen használható, és a legjobb árat kínálja a kapott értékhez képest.

3. Ha már képben vagy az e-mail marketinggel, és valami profibbat szeretnél, próbáld ki az Active Campaignt. Nem fog csalódást okozni.

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Érdekelhet még:

marketing terv
Hogyan készíts reális marketing tervet

A hatékony marketing terv alap a sikerhez. A cikkben lépésről lépésre bemutatom, én hogyan szoktam összerakni egy marketing tervet valódi projektek során.

értékesítési tölcsér
Értékesítési tölcsér: Felépítése, optimalizálása és példák

Az értékesítési tölcsér (sales funnel) segít, hogy a látogatókból vásárlókat konvertálj. A cikkből megtudod, hogyan építsd fel és optimalizáld az értékesítési tölcséred.

konverzió
Konverzió: jelentése és használata a marketing folyamatokban

Tudd meg mit jelent a konverzió, tanuld meg hogyan építsd fel a konverziós tölcséredet és milyen konverzió optimalizáló eszközök vannak.

Send this to a friend