CMS rendszer körkép: Melyik weboldal szolgáltatót válaszd?

Szerző:

A weboldalad a digitális névjegyed, a marketing rendszered alapja.

És ahogy a névjegynél sem mindegy milyen minőségű papírra nyomják, úgy a weboldalad sem mindegy, hogy milyen motoron fut.

Vállalkozóként a legbölcsebb, ha CMS rendszerrel (vagy weboldal építővel) húzod fel a weboldalad. De mégis melyikkel?

A lehetőségek korában élünk, de sokszor ez a rengeteg választási lehetőség az, ami megbénít.

Ebben igyekszek segíteni ezzel a cikkel.

Mi az a CMS?

A CMS rendszer (tartalomkezelő rendszer) egy olyan szoftver, amivel könnyen és egyszerűen tudsz weboldalt létrehozni, feltölteni és menedzselni online tartalmat.

A weboldalakat általában HTML, JavaScript és CSS (vagy más programnyelv) programozással, egyedileg fejlesztik. CMS rendszerek nélkül ezeket meg kéne tanulnod, ahhoz, hogy weboldalt készíts. Vagy sokat kellene fizetned egy fejlesztőnek, hogy lekódolja neked.

A CMS rendszerekkel viszont programozási tudás nélkül tudsz weboldalt készíteni. 

Miért érdemes CMS alapú weboldalt csinálni?

A CMS-ek sokkal több előnnyel járnak az egyedileg fejlesztett rendszerekhez képest, főleg, ha egyéni vállalkozóként van szükséged weboldalra.

Nézzük mik a legfőbb előnyök:

1. Olcsó

Sok CMS rendszer alap szoftvere ingyenes vagy nagyon alacsony havidíjért el tudod kezdeni használni. Ezzel szemben lefejleszteni egy egyedi weboldalt egy fejlesztővel nem olcsó mulatság. Több százezer vagy akár milliós nagyságrend is lehet.

2. Flexibilis

A CMS rendszerekkel te magad bármikor könnyen szerkesztheted a weboldalad tartalmát.

Nem kell napokat várnod a fejlesztőre, hogy átírj egy sort a weboldalon, feltölts egy cikket, kicserélj egy képet vagy felvegyél egy új terméket.

Hozzáadhatsz vagy törölhetsz oldalakat, kényed kedved szerint, illetve inkább az üzleti céljaidnak megfelelően ;).

Simán kialakíthatsz egy webshopot, oktatási portált vagy tagsági rendszert, attól függően mit kíván a vállalkozásod.

3. SEO barát

A legtöbb CMS-be beépített SEO funkciók vannak, amikkel könnyen beállíthatod a szükséges optimalizálási elemeket. 

Mindezt kódolás nélkül.

Sőt a legtöbb rendszer még javaslatot is ad, hogy hogyan tudnád még keresőbarátabbá tenni az adott oldalad tartalmát.

Mire figyelj a CMS kiválasztásakor?

Mivel egyre nagyobb a kínálat a CMS rendszerekből, egyre nehezebb eldönteni melyiket válassza az ember.

Mielőtt rátérnék a CMS rendszerek összehasonlítására, nézzük meg, mit kell keresned egy jó CMS-ben:

Könnyű használat

Olyan CMS-re van szükséged, amivel könnyen tudsz tartalmat létrehozni és szerkeszteni. Ez legtöbbször vizuális szerkesztőt jelent, ahol különböző elemeket adhatsz az oldalaihoz.

A lényeg, hogy gyorsan és egyszerűen tudd módosítani az oldalaid tartalmát, fejlesztő segítsége nélkül.

Design lehetőségek

Fontos, hogy a CMS rendszerben széleskörű és minőségi weboldal design sablonból választhass. Ezek legyenek személyre szabhatóak, lehetőleg kódolás nélkül és reszponzívak.

Keresőoptimalizálás

Egyszerűen fogalmazva, ha megcsinálsz egy  weboldalt, de senki sem találja meg a keresőben, akkor rossz CMS-t választottál.

A SEO egy fontos elem a vállalkozásod eszköztárában, és a CMS-nek könnyíteni, nem pedig nehezítenie kell a keresőoptimalizálást.

A legjobb CMS rendszerek segítenek a címek, meta-tagek, webhelytérképek és keresőbarát URL-címek beállításában, hogy segítsék a tartalmaid jobb helyezését a keresőben.

Adat mozgathatóság

Egy igazán jó CMS rendszerből könnyen ki és beköltözhetsz. Vagyis könnyen ki tudod belőle exportálni az adatait, és máshová áthelyezheted azokat.

Például, ha később úgy döntesz, hogy más rendszert vagy más tárhelyszolgáltatót választasz. Az adatok mozgathatósága megkönnyíti, hogy a weboldalad mindig a vállalkozásod aktuális igényeit szolgálja ki.

Bővítmények

Minden vállalkozás más. Éppen ezért a weboldalakkal kapcsolatos igények sem egyformák. Ezért fontos, hogy a CMS minden fontos funkcióval rendelkezzen. 

A bővítmények oldják meg ezt a problémát. Hogy a CMS rendszer maga ne legyen túl komplex, a weboldalad személyre szabásához bővítményeket használhatsz. Ezek olyan különálló szoftverek, amiket egyszerűen telepíthetsz a CMS-hez, hogy bővítsd a funkcióit. 

Gondolj rájuk úgy, mint a CMS-platform alkalmazásaira.

Fontos, hogy egy CMS rendszer bővítmény palettáján elég bő választék legyen.

Integrálhatóság

Alap, hogy egy jó CMS-t könnyen tudsz integrálni a meglévő és jövőbeli marketing rendszeredhez. 

Vagyis nem kell hozzá fejlesztő, hogy összekösd az email szoftvereddel. Nem kell hozzá kódolnod, hogy beilleszd a szükséges mérőkódokat.

Segítség és ügyfélszolgálat

Bár a CMS rendszerek célja, hogy a lehető legegyszerűbbé tegyék a weboldal építést, mindig felmerülnek kérdések. 

Fontos, hogy a választott CMS-nek legyen egy jól használható tudástára, egy segítőkész ügyfélszolgálata és jó esetben sok-sok útmutató, hogyan kell használni.

Előny, ha sokan használják, mert ebben az esetben szinte biztos, hogy valaki már találkozott a te problémáddal és van rá megoldás. Minél újabb egy rendszer, annál több dolgot kell neked megoldalon benne.

Mennyibe kerül?

Egyes CMS-ek teljesen ingyenesek. 

Van, ahol havi díjat kell fizetni. 

Persze az ingyenes CMS rendszerek esetében sokszor a bővítményekért, prémium sablonokért vagy integrációért kell fizetned.

Minél jobban meg tudod határozni mire van szükséged, annál könnyebb lesz kiválasztani a neked legjobb ár-értékű CMS rendszert.

Most pedig:

Ezeket a dolgokat szem előtt tartva nézzük meg a legjobb CMS rendszereket.

A 9 legnépszerűbb CMS rendszer

Telepített tartalomkezelő rendszerek

A telepített vagy nyílt forráskódú CMS-eknél a szoftvert te magad telepíted a saját vagy a tárhely szolgáltató szerverére. 

A CMS szolgáltató csak a szoftver karbantartásáért és frissítéséért felel. a telepítésről, a biztonságról, a frissítésekről neked kell gondoskodnod.

WordPress.org

wordpress.org cms rendszer

Forrás: WordPress.org

A WordPress.org sokak első számú választása, ha CMS rendszerről van szó. Ez a világ legnépszerűbb CMS-e, és az interneten található honlapok mintegy 42%-át működteti.

De ez a blog is WordPress alapú.

Fontos, hogy ne keverd össze a WordPress.org-ot a WordPress.com-mal. A WordPress.org egy ingyenes, nyílt forráskódú CMS, ahol a tárhelyről neked kell gondoskodnod. A WordPress.com egy előfizetéses CMS rendszer, amiben már beépített tárhely szolgáltatás van.

Egy későbbi pontban bővebben lesz róla szó.

Előnyök

  • Nagyon rugalmas és hatalmas szabadságot biztosít. Létrehozhatsz vele blogot, webshopot, oktatási portált, aukciós oldalt, tagsági felületet. A határ a csillagos ég.
  • A használatához nem kell komoly technikai vagy kódolási tudás. A WordPress blokkokból álló szerkesztőjével egyszerűen, profin weboldal design-t csinálhatsz.
  • Itt találod meg a legtöbb sablont és bővítményt, ingyenes és fizetőset is.
  • Igazán jól használható a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából. Könnyű SEO-barát URL-címeket, kategóriákat és címkéket létrehozni a bejegyzéseidhez. Plusz rengeteg SEO bővítmény közül is választhatsz, amikkel profi szinten optimalizálhatsz.
  • Hatalmas és támogató közösség van a WordPress mögött. Itt garantált, hogy valaki már találkozott azzal, amit te meg szeretnél oldalani.
  • Az összes tartalmadat letöltheted XML formátumban, szóval ha úgy alakul bármikor könnyen áttérhetsz egy másik rendszerre.
  • Magyar nyelven is elérhető a teljes rendszer

Hátrányok

  • A tárhelyet és domain nevet neked kell beállítanod, illetve figyelned kell a biztonsági és más technikai beállításokra is. A jó hír, hogy ezekről rengeteg ingyenes videós oktatóanyagot találsz.
  • Mivel a WordPress olyan sok lehetőséget és rugalmasságot kínál, az elején kicsit ijesztőnek tűnhet. Érdemes ezért, pl olyan sablont használni, mint a Divi, ami megkönnyíti a kezdeti beállításokat.

Árazás

Maga a WordPress teljesen ingyenes. 

Viszont a domian nevet meg kell venned (ez kb 2000-5000 Ft évente), plusz szükséged lesz tárhely szolgáltatóra, ami évente 15 000-30 000 Ft-ba kerül.

Innentől már csak rajtad áll, mennyi és milyen árú fizetős sablont és bővítményt használsz.

Mikor válaszd?

A WordPress szinte minden szinten működhet. 

Akkor is, ha egy egyszerű blogot szeretnél indítani, egészen addig, ha egy összetett weboldalt készítenél. 

Élő weboldal példa

Olyan weboldalakhoz használják mint a Disney, a Mercedes-Benz, Sony Music, a Star Wars Blog vagy a Fehér ház.

Joomla

joomla cms rendszer

Forrás: Joomlart

A Joomla egy másik népszerű ingyenes CMS rendszer, sok különböző sablonnal és bővítménnyel.

Először 2005-ben adták ki, tehát a WordPresshez hasonlóan már évek óta működik. A Joomla tele van funkciókkal, és sok tárhely szolgáltató kínál 1 kattintásos telepítést. Viszont inkább a fejlesztők és tapasztalt weboldal készítők számára ideális, kezdőknek nem olyan jó választás.

Előnyök

  • Nagy rugalmasságot és rengeteg lehetőséget biztosít. Jó választás, ha valami bonyolultat vagy testre szabottat építesz.
  • Bár a Joomla különösen hasznos a fejlesztők számára, akkor is használhatod, ha soha egy sor kódhoz sem akarsz hozzányúlni. Könnyen szerkeszthető vele a tartalom.
  • A WordPresshez hasonlóan a Joomla mögött is nagy a közösségi támogatás, ha elakadsz lesz bőven segítség.
  • Webshopot is készíthetsz vele, ha néhány extra bővítményt használsz.

Hátrányok

  • Attól függően, hogy mit akarsz vele csinálni elég bonyolult lehet. Könnyen előfordulhat, hogy szükséged lesz egy fejlesztő segítségére.
  • Bővítmények terén nem a legerősebb, nincs túl nagy választék.
  • Plusz a túl sok telepített bővítmény és modul könnyen összeakadhat, amitől széteshet a weboldalad.

Árképzés

A WordPresshez hasonlóan a Joomla ingyenes, és fizetni a domainért és tárhelyért kell. 

Lehet, hogy fizetned kell néhány bővítményért is, illetve könnyen bekerülhet a fejlesztői díj a költségek közé.

Mikor válaszd?

A Joomla a legjobb a csapatok által kezelt professzionális weboldalakhoz. 

Élő weboldal példa

Jó példa Roger Federer hivatalos weboldala, ahol a portfóliója mellett, egy hírplatformot és egy boltot is találsz. 

Drupal

 

drupal cms

Forrás: Drupal.org

A Drupal áll néhány jól ismert weboldal, köztük a The Economist és számos egyetem honlapja mögött.

A Drupal jó választás a fejlesztőknek, vagy akik tudnak fejlesztőt alkalmazni. Különösen akkor jó, ha egy erősen testreszabott, sok adatot kezelő weboldalra van szükséged.

Előnyök

  • Könnyű tartalmat hozzáadni, az egyéni tartalomtípusok rugalmasan alakíthatóak
  • A bővítmény kínálata nagy
  • sokan hasznalják, így a kérdéseidre is könnyen találsz választ.

Hátrányok

  • A háttér adminisztrációja meglehetősen bonyolult, és sok technikai szakértelmet igényel
  • Határozottan nem olyan kezdőbarát, mint a WordPress
  • A legtöbb Drupal-weboldalon egy fejlesztő által készített, erősen testreszabott téma van, ami nagyon drága lehet

Árazás

Ugyanaz mint a WordPress esetén.

Mikor válaszd?

Ha nagy technikai tudásod van és nagyszabású, összetett weboldalt szeretnél.

Élő weboldal példa

Los Angeles városának hivatalos honlapja a Drupal-t használja a városról szóló frissítések és információk közlésére.  

Előfizetéses tartalomkezelő rendszerek

Az előfizetéses rendszereket sokan inkább weboldal építőként emlegetik.

Az előfizetéses rendszerek esetében, egy havi vagy éves díjért használhatod a CMS rendszert. A domain és a tárhelyet a szolgáltató biztosítja.

Cserébe kevesebb szabadságot és rugalmasságot is kínál, mint a telepített rendszerek. Vagy a nagyobb rugalmasságért mélyebben a pénztárcádba kell nyúlnod.

WordPress.com

wordpress.com tartalomkezelő rendszer

Forrás: WordPress.com

A WordPress.com a WordPress saját maga hosztolt, előfizetéses változata. Könnyen összetéveszthető a WordPress.org-gal, ami a telepített WordPress.

A WordPress.com egy minden egyben CMS rendszer, ahol a tárhelyet is megkapod az előfizetéssel. Vásárolhatsz egy domain nevet, vagy használhatsz egy ingyenes aldomaint.

Ilyenkor a weboldalad URL-je így fog kinézni: weboldalal.wordpress.com.

Előnyök

  • Könnyű használni. Tartalom hozzáadása és szerkesztése baromi egyszerű, kezdőknek is
  • Teljesen ingyen is használhatod, bár vállalkozás weboldalnak nem szerencsés a wordpress.com-os aldomain
  • Sok reszponzív témából választhatsz
  • Könnyen tudsz bővülni, ha a vállalkozásod növekszik. Csak frissítened kell egy nagyobb előfizetésre
  • Jól alakítható, akár webshop funkciókkal is bővítheted
  • Beépített analitikája van, ami egész jó. Persze nem helyettesíti a Google Analytics-et
  • Könnyen tudsz WordPress.org-ra váltani, ha úgy döntesz, hogy egy erősebb és rugalmasabb CMS-re van szükséged

Hátrányok

  • Korlátozott monetizációs lehetőségekkel rendelkezik még az üzleti előfizetés is
  • Nem adhatsz hozzá saját domain nevet, csak ha legalább a legkisebb előfizetést megveszed
  • Bár vannak hozzá bővítmények, közel sem annyi, mint a WordPress.org-hoz
  • Nincs olyan teljes körű kontrollod a weboldalad felett, mint a WordPress.org-gal

Árazás

Bár ingyenesen is használhatod, vállalkozáshoz saját domain név kell. Ahhoz pedig fizetős csomag.

Négy csomagra fizethetsz elő:

  • Personal: 1 900 Ft/ hó vagy 12 000/év
  • Premium: 3 900 Ft/ hó vagy  27 000/év
  • Business: 8 900 Ft/ hó vagy 81 000/év
  • eCommerce: 15 000 Ft/ hó vagy 145 800/év

Mikor válaszd?

Ha gyorsan szeretnél összedobni egy blogot, és nem akarsz a technikai beállításokkal bajlódni.

Wix

wix weboldal épító

Forrás: Slickplan

A Wix nagyon népszerű rendszer, bár megvannak a limitációi. Könnyen össze lehet benne rakni egy weboldalt, bár szerintem vannak nála felhasználóbarátabb moduláris rendszerek.

Ha nagyon őszinte vagyok, szerintem a szoftver marketingje erősebb, mint maga a termék. Sokan térnek át például WordPress-re róla, mert vállalkozásként gyorsan kinövik.

Ezzel együtt a Wix kezdőbarát, és érdemes lehet megfontolni. Ingyenes csomagot is kínál.

Előnyök

  • A drag and drop felületének köszönhetően könnyű a saját ízlésednek megfelelő weboldalt készíteni.
  • Rengeteg sablon közül választhatsz. Ezek teljesen reszponzívak, így mobilon és tableten is jól mutatnak.
  • A Wix App Market, hasonlóan a bővítményekhez sok extra funkciót kínál.

Hátrányok

  • Ha egyszer kiválasztottál egy sablont, nem tudsz másra váltani. Vagyis könnyen egy olyan elrendezéssel ragadhatsz, ami már nem szolgálja a vállalkozásodat.
  • A Wixen nem tudsz webshopot üzemeltetni, csak a fizetős csomagban. Ráadásul csak PayPal vagy Authorize.net segítségével fogadhatsz el fizetéseket.
  • Nem a legkönnyebb az adataid exportálása. Letöltheted a blogbejegyzéseidet (kivéve a képeket), de az aloldalaidat már kézzel kell átmásolnod költözés esetén.
  • Az ingyenes csomagban Wix-védjegyes domain nevet kell használnod, az oldalaidon pedig hirdetések jelenhetnek meg, amik a Wixnek termelnek pénzt, nem neked.

Árazása

Szintén van ingyenes csomag, de akkor a Wix saját márkás domain nevét kell használnod. Plusz be kell vállalnod a kéretlen hirdetéseket. 

A fizetős csomagok árai:

A csak egy sima weboldalt szeretnél:

  • Connect Domain: 1 700 Ft/hó
  • Combo: 3 400 Ft/hó
  • Unlimited: 5 200 Ft/hó
  • VIP: 9 300 Ft/hó

Ha szeretnél eladni az oldaladon:

  • Business Basic: 6 100 Ft/hó
  • Business Unlimited: 9 300 Ft/hó
  • Business VIP: 12 500 Ft/hó

Mikor válaszd?

Őszinte leszek veled, szerintem soha. Abból kiindulva, hogy a Trustpilot-on több mint 1700 értékelés alapján 1.5-ös átlagot kapott, én nem javasolnám.

Élő weboldal példa

Ennek ellenére elég sokan használják, mint pl a Jung Design vagy az In Gold We Trust webshop.

Squarespace

squarespace weboldal építő

Forrás: Ibuenda

A Squarespace főleg a használhatóságáról és a felhasználóbarát kezelő felületéről ismert, drag and drop CMS. Nagyon gyorsan össze lehet dobni vele egy weboldalt, profi design-nal és mobilra optimalizálva. A sablon készlete elég jónak számít, még az ingyenes is. 

Eredetileg egyszerű weboldal építőként indult, de mára már beépített webshop és marketing funkciókat is kínál.

Előnyök

  • A sablonok modernek, gyönyörűek és reszponzívak
  • A felhasználói felülete fantasztikus – talán az övé az egyik legfelhasználóbarátabb tartalomkezelő rendszer
  • Képeket könnyű vele kezelni
  • Könnyű más rendszerből átköltözni bele
  • Nincsenek tranzakciós díjak (ha valamelyik „Commerce” csomagra fizetsz elő)
  • Nagyon sok betűtípusból választhatsz 
  • Szépen integrálható sok jól ismert eszközzel, köztük a Google Workspace, az Opentable és a Mailchimp
  • Könnyen megoszthatod a tartalmadat a közösségi médián
  • A Zapier integrációval, szinte bármilyen webes alkalmazással intergálhatod
  • Elég jól használható és elfogadható árú beépített e-mail marketing eszközzel rendelkezik.
  • Egy egyszerűbb logót megtervezhetsz a beépített logótervezési alkalmazásával
  • Kéthetes ingyenes próbaverzió áll rendelkezésre.

Hátrányok

  • Nem tudsz több pénznemben értékesíteni, így nemzetközi webshophoz nem a legjobb választás. (Általában webshophoz nem választanám)
  • A GDPR-ban és a cookie-k hozzájárulásában gyenge – szükséged lesz egy harmadik eszközre, hogy megfelelj a jogszabálynak 
  • Nincs automatikus mentés az oldalak és bejegyzések esetében, ami sok-sok bosszankodáshoz vezethet szerkesztés közben
  • Bár elég jól SEO-zhatóak a Squarespace weboldalak, a sebességet és teljesítményt illetően elég gyenge
  • Az ügyfélszolgálattal csak e-mailben vagy élő csevegésben lehet kapcsolatba lépni – telefonos ügyfélszolgálat nincs.
  • Az élő chat-támogatás csak angol nyelven érhető el.
  • A Squarespace alkalmazásboltja (a bővítmények könyvtár) jelenleg nem túl jól felszerelt.
  • Nem kínál ingyenes csomagot. Van azonban egy meghosszabbítható 14 napos ingyenes próbaverzió.

Árazása:

  • Personal: kb. 5 000 Ft/hó
  • Business: kb. 8 000 Ft/hó
  • Basic Commerce: kb. 11 000 Ft/hó
  • Advanced Commerce: kb. 17 000 Ft/hó

Mikor válaszd?

Ha gyorsan szeretnél egy szép weboldalt, és nincs szükséged komplex funkcionalitásra. A Squarespace tökéletes arra, hogy egy profi megjelenésű weboldalad legyen, ahol max a tartalmakat frissíted. Mondjuk ha konzultációs vállalkozásod van. 

Élő weboldal példa

Néhány weboldal példa, ami a Squarespace-t használja: Yellow Co, Studio McGee, Be Aligned 

Ecommerce tartalomkezelő rendszerek

Ezek a rendszerek is zömében előfizetéses, a szolgáltató által hosztolt rendszerek, de kifejezetten webshopok készítéséhez lettek kifejlesztve.

Itthon leginkább bérelhető webáruházként terjedtek el.

Nézzük a legnépszerűbb rendszereket:

Shopify

Shopify cms rendszer

Forrás: Khaos Control

A Shopify talán az egyik legismertebb és legnépszerűbb webshop CMS rendszer, amivel fizikai és digitális termékeket is értékesíthetsz.

Sablonok széles választékát kínálja, amiket könnyen a saját márkádhoz igazíthatsz.

Kezdőbarát, szóval könnyen, kódolás nélkül lehet vele webshopot készíteni.

Előnyök

  • Könnyű használni
  • A sablonok szépek és teljesen reszponzívak
  • Jó választás lehet ha dropshipping-ben gondolkozol.
  • Több valutában is értékesíthetsz
  • Mindegyik csomagban elérhető a többnyelvűsítés funkció
  • Országtól függően elég nagy szállítási kedvezményeket lehet igénybe venni, ha a beépített „Shopify Shipping” szolgáltatást használod
  • Van beépített email marketing eszköz, amivel ingyen építhetsz egy max. 2500 feliratkozóból álló email listát
  • A termékkategóriák létrehozása és szerkesztése felhasználóbarát
  • A funkciókat könnyen bővítheted: sok külső szoftverrel integrálható, bár sokért fizetni kell
  • A keresőoptimalizálási funkciói jók
  • Nincsenek tranzakciós díjak, ha a Shopify Payments beépített fizetési rendszert használod
  • Sok külső fizetési rendszer integrálható bele
  • Ingyenesen és a bankkártya adatok megadása nélkül kipróbálhatod

Hátrányok

  • Bár egy termékből 100 változatot hozhatsz létre, ezek max 3 termékopciót tartalmazhatnak
  • Sok alapnak illő funkció csak bővítményekkel érhető el, ami bonyolulttá teheti a webshopot
  • Az egyéni mezők, pl. szövegdobozok vagy fájl feltöltési lehetőségek hozzáadása, bár megoldható, de értelmetlenül bonyolult
  • Profi analitika csak a drágább csomagokban van
  • A Shopify Payments Magyarországon még nem érhető el
  • Több valutával csak a Shopify Payments-en keresztül tudsz fizetni
  • Ha külső fizetési rendszert használsz, akkor tranzakciós díjat kell fizetned a vásárlások után
  • A termékképek feltöltés sokszor macera, csak ugyanakkora képaránnyal néz ki jól
  • Az e-mail marketing funkció, bár kellemes extra, jelenleg eléggé alapszintű

Fizetés fogadása

Magyarországon az alábbi főbb fizetési kapukat integrálhatod:

  • SimplePay
  • Paypal

A teljes listát itt találod.

Számlázás

A rendszert integrálhatód Számlázz.hu-val és a Billingoval is.

Árazás

A Shopify szintén előfizetéses rendszerben működik. Ingyenes csomagja nincs, de van 14 napos próbaverzió, ahol megnézheted, neked való-e a rendszer.

  • Shopify Lite: kb. 2 800 Ft/hó
  • Basic Shopify: kb. 8 900 Ft/hó
  • Shopify: kb. 25 000 Ft/hó
  • Advanced Shopify: kb. 92 000 Ft/hó
  • Shopify Plus: egyéni árazás

Néhány plusz infó:

Ha előre fizetsz, kedvezményt kapsz – 10%-ot, ha egy évre, 20%-ot, ha két évre fizetsz elő.

További költsége van, ha offline eladásra is szeretnéd használni a rendszert.

Mikor válaszd?

Ha gyorsan szeretnél egy vizuálisan profi és bővíthető webshopot. Bár azt érdemes belekalkulálni, hogy árazása nem a legpénztárcabarátabb, ha jól működő webshopot szeretnél és sok terméked van, akkor a Shopify lehet a legjobb választás.

Élő weboldal példa

Rengeteg oldala használja a Shopify motorját, köztük: Package Free, Allbirds, vagy a Lindt webshop.

Shoprenter

shoprenter bérelhető webshop

Forrás: Octonull

A Shoprenter egy magyar fejlesztésű webshop CMS rendszer, ami eléggé elterjedt. Több mint 3500 hazai webshop használja.

Ez egy bérelhető rendszer, vagyis hasonlóan a Shopify-hoz, egy havi vagy éves előfizetés fejében használhatod a rendszert. Tárhellyel, domainnel.

Előnyök

  • A vásárlási folyamat (kosár modul) átgondolt és ennek köszönhetően könnyen és gyorsan lehet vásárolni egy ShopRenter webshopból
  • Rengeteg beépített funkcióval rendelkezik
  • Folyamatosan fejlődik, egy stabil nagy létszámú fejlesztői csapat dolgozik rajta
  • Kedvező az árazása: a havidíj összege a termékeid számától és az extra funkcióktól függően változik
  • Nem kell foglalkoznod a tárhely bérléssel, benne van az előfizetés díjában
  • Széleskörű bővítmény tárháza van, ami segít a megfelelő funkcionalitással felruházni a webshopod
  • Ingyenes élő oktatást kérhetsz, ahol bemutatják, hogyan működik a webáruház kezelő

Hátrányok

  • Az alap sablonok gyenge minőségűek, ezért rá vagy kényszerítve, hogy rendelj egyedi sablont a cégtől, vagy külsőssel kell mókoltatnod valamit
  • Az admin felület nem túl felhasználóbarát: a sok beépített funkció miatt elsőre átláthatatlannak tűnik, időbe telik amíg mindent megtalálsz
  • Ha teljesen egyedi funkciókra van szükséged, vagy összekötnéd a webáruházad más rendszereiddel azt le kell fejlesztetned fejlesztővel

Fizetés fogadása

Magyarországon az alábbi fizetési kapukat integrálhatod:

  • SimplePay
  • Barion
  • CIB
  • K&H

A teljes listát ebben a cikkben találod.

Számlázás

Közvetlen integrációja van a Számlázz.hu-val és a Billingoval is.

Árazás

A Shoprenterben nincs ingyenes csomag, de van 14 napos kipróbálási lehetőség. Választhatsz havi vagy éves előfizetést, ennek függvényében változnak a csomagárak.

  • Bronze: 4 990 + ÁFA/hó vagy 49 900 + ÁFA/év
  • Silver: 11 990 + ÁFA/hó vagy 119 900 + ÁFA/év
  • Gold: 24 990 + ÁFA/hó vagy 249 900 + ÁFA/év
  • Platinum: 59 990 + ÁFA/hó vagy 599 900 + ÁFA/év

Itt találsz részletes összehasonlítást a csomagokhoz: Shoprenter csomagok

Mikor válaszd?

Ha már nem vagy kezdő, és tényleg hosszú távra tervezel, pl.: már profitábilisan működő céged termékeit szeretnéd online is árusítani.

Élő weboldal példák

Néhány szép példa Shoprenter alapú webshopokra: Babypearl bababolt, Alkoss Otthon, Maratontime étrendkiegészítő webshop

WordPress+Woocommerce

woocommerce webshop

Forrás: WordPress

Egy harmadik gyakori megoldás a WordPress+Woocommerce használata. A Woocommerce valójában egy bővítmény a WordPress-hez, önmagában nem tudod használni.

Előnyök

  • A bővítmény maga ingyenes
  • Rengeteg webshop téma közül lehet választani
  • Számtalan bővítmény (úgynevezett WooCommerce pluginek) segít, hogy bármilyen funkcionalitással felruházd a webshopod
  • Nagyon flexibilis: árulhatsz vele fizikai, digitális termékeket, vagy akár affiliate termékeket is mondjuk az Amazonról
  • A Paypal és a Stripe alapértelmezett fizetési mód, de Barion és banki átutalás is beállítható ingyenes bővítményekkel
  • Könnyen kezelheted vele a készleteidet

Hátrányok

  • Csak WordPress-el használhatod
  • Sokszor van szükséged bővítményekre és a saját bővítmények drágák tudnak lenni

Fizetési rendszer

Az alapértelmezett fizetési módok:

  • Stripe
  • Paypal
  • Banki utalás

De ingyenes bővítménnyel a Barion is könnyen beállítható.

Számlázás

A Számlázz.hu-val és a Billingóval is könnyen integrálható, bár az előbbihez fizetős bővítményre van szükséged.

Árazás

Ingyenes, de vannak funkciók (pl előfizetés, tagsági rendszer, stb) amiért fizetős bővítményt kell venned.

Mikor válaszd?

Ha már van egy WordPress alapú oldalad, akkor mindenképp. Ha digitális terméket szeretnél értékesíteni, akkor is ez lehet az egyik legjobb választás, mert nagyon alacsony induló költsége van a webshop elindításának.

Élő weboldal példák

Néhány szép példa Woocommerce alapú webshopokra: Sarah’s Snacks vagy a Singer varrógép webshop.

Melyik weboldal / blog szolgáltatót válasszam?

A CMS rendszered egyik alapfeltétele, hogy beilleszkedjen az online marketing és értékesítési rendszeredbe. Vagyis intergrálhatónak kell lennie minden egyéb eszközzel és szoftverrel amit használsz, például: email szoftver, analitikai eszközök, logisztika, számlázó program és így tovább.

Emellett fontos, hogy az értékesítési folyamatod le tudd benne modellezni.

Mielőtt belevágsz, ezeket a kérdéseket érdemes átgondolnod:

  • Mi a fő célod a weboldaladdal? (Márkaépítés, Közösségépítés, Lead generálás, Eladás)
  • Ha eladni szeretnél, mit? (fizikai terméket, digitális terméket)
  • Mennyi terméked van?
  • Szeretnél védett tartalmat a weboldaladra?
  • Milyen eszközökkel szeretnéd integrálni?
  • Milyen funkciókat szeretnél bele? (pl fizetés, időpont foglalás, ajánlat kérés, chat, űrlapok, email feliratkozás, stb)
  • Milyen típusú tartalmakat szeretnél feltölteni az oldaladra? (cikkek, képek, videók, termékek, stb)
  • Mekkora költségvetéssel dolgozol? (pl van pénzed egyedi webdesign-ra vagy kell a jó sablonválaszték?)
  • Mennyire legyen flexibilis a rendszer? (pl. Akarsz később tagsági rendszert vagy előfizetéses klubot? Esetleg nem tudod, de szeretnéd meghagyni a lehetőséget?)
  • Elég felhasználóbarát a rendszer? (mennyi idő pl tartalmat feltölteni, szerkeszteni? Mert ugye vállalkozóként az időd a legnagyobb értéked)
  • Mennyire tudsz / akarsz foglalkozni a technikai beállításokkal?

Mielőtt elköteleződsz egy rendszer mellett:

  1. Írd le mi a célod a weboldaddal. Próbálj meg hosszú távú célokat is végiggondolni, mert így tudod elkerülni, hogy gyorsan kinőjj egy rendszert
  2. Írd össze milyen funkciókra van szükséged. Minél részletesebb, annál jobb. Majd nézd végig, hogy ezekkel a funkciókkal rendelkezik-e a CMS
  3. Olvass el értékeléseket, nézz meg videókat a CMS rendszerekről
  4. Ahol van rá lehetőség tesztelj, csinálj próbaoldalt, nézd meg a demo rendszereket.

FONTOS: Ne csak az ár alapján dönts. Sokkal fontosabb az, hogy a rendszer hosszú távon kiszolgálja az üzleti céljaidat.

És akkor most mégis melyiket válaszd?

Sajnos látatlanban nem fogok tudni személyes tanácsot adni, de általánosságban azt javaslom:

  1. Ha egy egyszerű weboldalt szeretnél, ami mondjuk személyes márkaépítésre (pl blogolás, szakmai háttér megjelenítése) használsz, akkor a Squarespace jó választás lehet.
  2. Ha még nem tudod pontosan, hogy mi a weboldalad hosszú távú célja, de benne van a levegőben az eladás vagy előfizetős klub akkor mindenképp a WordPress.org-ot javaslom. Nagyon jól személyes igényekre szabható és szinte bármilyen irányba bővíthető.
  3. Ha webshopot szeretnél, akkor a Shopify lehet a jó választás. Gyorsan felhúzhatsz vele egy webshopot és a design-nal sem kell sokat bajlódni. Ha a Shopify túlmutat a költségvetéseden akkor jó és költséghatékony alternatíva a WordPress+Woocommerce kombó. (Én is ezt használom az oldalamon)

Most pedig te jössz

Te melyik rendszer mellett tetted le a voksodat?

Van esetleg olyan rendszer, ami kimaradt a listából, de szerinted a legjobb?

Írd meg a kommentben!

Ha hasznosnak találtad a cikket és szerinted segíthet a marketing kusza világában eligazodni, oszd meg, kérlek barátaiddal, ismerőseiddel. 

Érdekelhet még:

céges weboldalak
A céges weboldalak 12 legfontosabb eleme

A profi céges weboldal ma már szinte elvárás minden vállalkozás számára. Ebben a cikkben megosztunk 12 tippet, hogy mitől lesz igazán ütős a céges weboldalunk.

weboldal tervezés
Mielőtt egy forintot is költenél webfejlesztésre, először tervezz

Új weboldalon vagy redesign-on töröd a fejed? Hozd ki a weboldaladból a maximumot - már a tervezőasztalnál. A cikkből megtanulhatod a weboldal tervezés alapjait.

weboldal készítés tippek
Weboldal készítés tippek: 9 tanács KKV honlap tervezéshez

Weboldal készítés tippek KKV vállalkozásoknak. Pénztárcabarát ötletek, ha te is költséghatékony módon terveznél új honlapot: olvasd el blogbejegyzésünket!

Send this to a friend